Starta webshop - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Starta webshop

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Starta webshop

Någon mer än jag som har funderat på att det vore kul att starta en webshop? Jag har gått och tänkt på detta länge och det vore skitkul, frågan är bara om det är möjligt? Kommer någon att köpa av mig? Själv är jag en flitig webshoppare men hur är det med er?

Mina tankar och idéer är att ha ett fokus på enbart beten (jerkbait, wobblers, drag etc). Detta ska säljas till bra priser (tycker att det är för dyrt i butikerna) genom marknades bästa webshop och betalningsvilkoret ska i första hand vara mot faktura.

Jag har ett startkapital och tillräckligt med kunskaper och kontakter för att köra igång.

Vad är era tankar och eventuella önskningar kring en eventuell webshop?

Tror faktiskt det kan bli svårt... Det finns ju en del stora webshops, som ex Lundgrens, Popuptackle, attitudebaits + några till.

Vill inte skrämma dig, men det är väl bäst att vara ärlig och säga vad jag tycker. Själv så trivs jag med dom webshopsen som redan finns, känns tryggt att handla från samma + att dom har bra priser och service.

Med en ny shop förväntar jag mig bra priser, fin service, kunnig personal som svarar snabbt på email om man undrar något, lite annorlunda beten (inte bara BJ :P).

Lycka till! Och försöker du så får du räkna med att det tar ett bra tag innan det börjar flyta på tror jag.

Mvh Benny

Kommentera

Svenska grosister handlar inte med rena webbutiker så du får räkna med 100% import.

Kommentera

fler aktör är aldrig fel, något jag tror man skall satsa mer på är att få in bra trekrokar till rätt pris. för det är något som jag tycker är svårt att hitta till en vettig peng. men klart att du skall försöka! saker man tror på skall man köra på, lycka till!
        Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

Ursprungligen postat av këff
          fler aktör är aldrig fel, något jag tror man skall satsa mer på är att få in bra trekrokar till rätt pris. för det är något som jag tycker är svårt att hitta till en vettig peng. men klart att du skall försöka! saker man tror på skall man köra på, lycka till!
          Bra, billigare och bättre trekrokar vill jag också ha. Inte så kul att punga ut med 30-40 kronor för att byta 2 trekrokar på ett bete jag nyss slantade 150:- för.

Mest därför brukar jag köra med originalkrokarna i 9 fall av 10 och det funkar för mig. Men jag vet att jag förmodligen skulle tappa färre fiskar och kroka fler med bättre krokar. Är redan i dagsläget nöjd med min % landning per hugg men den kan ju säkert förbätras.
          Sen är man ju snart 30 och börjar få sämre reaktionstid så det kanske börjar vara dags att köpa bättre krokar för att kompensera....
          Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

javisst ska du försöka om du tror på de!!

vad hade du tänckt att sälja för prylar då?
            Keep talking about me, You are just making me famous..
            MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
            www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Driftkostnaderna för en webshop kan ju inte va höga...

Räknas enbart en webshop som renodlat företag, annars borde det ju bli ganska billigt.
              [FONT="Palatino Linotype"]Speci-Matcher[/FONT]

Kommentera

Självklart ska du slå till om du själv vill och har möjligheten! Ju fler aktörer det finns på marknaden desto bättre blir det för oss konsumenter. Så länge de som driver sin egen webshop har som vision att vara ledande på marknaden så borde konkurrensen vara välkommen även hos dom!

En renodlad webshop för beten....låter mycket intressant. Med lägstprisgaranti till kunderna, snabb leverans och direkt återkoppling vid förfrågningar så har jag svårt att se en mörk framtid tillmötes.

Om det sedan går att leva på är dock en helt annan sak. Skulle personligen inte klivit in helt själv i ett sånt projekt. Men om det går att samla ihop ett fåtal "likasinnade" och lojala eldsjälar med pengar så skulle jag inte tveka. (Var hittar man sånna???)

En tanke som slog mig...tänk om vi drog igång en webshop i samarbete med FiskeSnack där ett antal seriösa och idésprutande sportfiskare startade en webshop. Vi skulle få ett otroligt bra utgångsläge gällande kundkretsen och utvecklingen av denna sida!
                <*)))>< <*)))>< <*)))><
                Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee
                  javisst ska du försöka om du tror på de!!

vad hade du tänckt att sälja för prylar då?
                  Olika typer av beten och tillbehör till dessa.

Wobbler
                  Jiggar
                  Olika skeddrag
                  Spinnare
                  Popper
                  Tafsar
                  Grymma 3-krok
                  m.m.

Börja med ett mindre sortiment och investera vinsten i att bredda utbudet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Skitfiskaren
                    En tanke som slog mig...tänk om vi drog igång en webshop i samarbete med FiskeSnack där ett antal seriösa och idésprutande sportfiskare startade en webshop. Vi skulle få ett otroligt bra utgångsläge gällande kundkretsen och utvecklingen av denna sida!
                    Hmm. Intressant... 5 pers á 20.000 kr så har vi ett AB eller ett bra startkapital.
                    Senast ändrad av Wasterboy; 2006-10-17, 12:24.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 217 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art