Ursprungligen postat av John P
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiskeromantik / C&R
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av jankeDu skövlar ju allt,förhoppninngsvis är du ett utdöende släkte!det finns inget imponerande att ta död på ett helt rödingbestånd..tex..Och jämför inte med jakt,eftersom vi har utrotat våra stora rovdjur,är vi tvungna att hålla efter rådjur,älg,mm...men fortsätter vi att ta upp speciellt dom stora exemplaren av fisk,så har vi snart inga bestånd att fiska på! dem som inta förstår detta,kan jag föreslå att:SLUTA FISKA!!!!!
ta död på ett helt rödingbestånd? hur många tror du inte jag släppte tilbaka om jag fick de i den storleken jag behöll? har du fiskat i svenska fjällen nån gång så du vet vad du pratar om?Hellre fiskbonkare än hycklande djurplågare
Kommentera
-
utdöende släkte ja vad säger man ?Ursprungligen postat av jankeDu skövlar ju allt,förhoppninngsvis är du ett utdöende släkte!det finns inget imponerande att ta död på ett helt rödingbestånd..tex..Och jämför inte med jakt,eftersom vi har utrotat våra stora rovdjur,är vi tvungna att hålla efter rådjur,älg,mm...men fortsätter vi att ta upp speciellt dom stora exemplaren av fisk,så har vi snart inga bestånd att fiska på! dem som inta förstår detta,kan jag föreslå att:SLUTA FISKA!!!!!Hellre fiskbonkare än hycklande djurplågare
Kommentera
-
Inte om du sätter tillbaka fisk som har en chans att över leva..har själv ett "eget ställe som jag testat lite c&r.och fiskarna blir bara större och större! det är annat det än tex furusund,trosa mmm.det sticker i ögonen på dem som inte förstår!Ursprungligen postat av GösMickeHör också till skaran som tycker att det nästintill är en skyldighet att ta upp lite matfisk då och då. Skulle aldrig falla mig in att stödja yrkesfisket genom att köpa fisk istället för att fånga min egen om jag är sugen på fisk. Tror det sticker ganska bra i ögonen på folk om man enbart skulle köra C&R. Tar man däremot upp någon enstaka fisk ibland men släpper de flesta visar man att man vårdar och bryr sig om fiskbestånden.
Enbart C&R är nog en fara för sportfiskets framtid, eftersom det ses som onödigt djurplågeri i många utomståendes ögon.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jankeDu skövlar ju allt,förhoppninngsvis är du ett utdöende släkte!det finns inget imponerande att ta död på ett helt rödingbestånd..tex..Och jämför inte med jakt,eftersom vi har utrotat våra stora rovdjur,är vi tvungna att hålla efter rådjur,älg,mm...men fortsätter vi att ta upp speciellt dom stora exemplaren av fisk,så har vi snart inga bestånd att fiska på! dem som inta förstår detta,kan jag föreslå att:SLUTA FISKA!!!!!
du verkar ju "skövla" rätt bra du med dalälvsbukettHellre fiskbonkare än hycklande djurplågare
Kommentera
-
vet hur man gör? fotgrafering lr? jag tycker också C&R är djulplågeri som nån nämde men visst släpper jag tillbaks den ca 70% av fisken jag får rästen blir kattmat lr mat till familjen.Ursprungligen postat av jankeDet beror väl på att du inte vet hur man gör!
men ingen kan ju inte tycka det är plågeri. dra in en ex gädda med en stor 3krok i käften för att ta en bild på den å släppa tillbaks den för att kanske göra samma sak igen.. visst jag gör det själv och tycker det är fel. men jag låter den hellre gå tillbaks iställe för å slåihjäl den å kasta den i skogen.
Det e fel jävligt fel borde nästan förbjudas.
Kommentera
-
Är absolut ingen C&R motståndare, men när själva fisket som grund ide' är att ta hem matfisk, finns det nog en viss risk att djurrättsmyndigheter mm kommer underfund med att folk inte fiskar för att få mat på bordet längre. Då finns nog tyvärr risken att det börjar komma lagar som förbjuder C&R precis som i tyskland om jag inte minns fel.
Inget som varken du eller jag vill. Kör själv 90-95% C&R.
En fråga till dig om du är sugen på att äta fisk vad gör du då?
1: Går ner på affärn och köper en yrkesfångad firre?
2: Packar fiskeprylarna och drar ut på sjön i hopp om att fånga en lagom stor matfisk?
Kör själv på alternativ nr2, går man bom får man käka något annat.
Tycker i dessa hysteriska C&R tider att det är viktigt att man tänker på vad grundtanken med fiske var från början..
Ursprungligen postat av jankeInte om du sätter tillbaka fisk som har en chans att över leva..har själv ett "eget ställe som jag testat lite c&r.och fiskarna blir bara större och större! det är annat det än tex furusund,trosa mmm.det sticker i ögonen på dem som inte förstår!
Kommentera
-
Helt rätt, det vore ju riktig öken om man inte lagligt fick utöva C&R på den fisken man inte vill ta hem och äta.Ursprungligen postat av GösMickeÄr absolut ingen C&R motståndare, men när själva fisket som grund ide' är att ta hem matfisk, finns det nog en viss risk att djurrättsmyndigheter mm kommer underfund med att folk inte fiskar för att få mat på bordet längre. Då finns nog tyvärr risken att det börjar komma lagar som förbjuder C&R precis som i tyskland om jag inte minns fel.
Inget som varken du eller jag vill. Kör själv 90-95% C&R.
En fråga till dig om du är sugen på att äta fisk vad gör du då?
1: Går ner på affärn och köper en yrkesfångad firre?
2: Packar fiskeprylarna och drar ut på sjön i hopp om att fånga en lagom stor matfisk?
Kör själv på alternativ nr2, går man bom får man käka något annat.
Tycker i dessa hysteriska C&R tider att det är viktigt att man tänker på vad grundtanken med fiske var från början..
Tyskland har förbud mot C&R vet jag, men det verkar alla skita i där. Har läst lite om gäddfisket i Rugen.
Jag håller med dig om Val 2, jag fångar hellre min egen fisk än att få den upptrålad av någon gigantbåt som river sönder alla lekbottnar och fångar småfisk m.m.
Trist att man skall behöva känna sig utstött här på forumet titt som tätt bara för att man äter lite fisk.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 266 visningar