Fiskeromantik / C&R - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeromantik / C&R

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskeromantik / C&R

Tanken med mitt fiske har alltid varit viljan & tjusningen av att dra upp min egen matfisk.

Även om jag bor i lägenhet så är det tanken mot det gamla självhushållet, odla din egen potatis & fånga din egen fisk.

Jag kommer aldrig fatta c&r fiske, för att fånga tjocka braxen etc....
    I mina ögon är det mer djurplågeri att fånga en fisk man inte vill ha, bara för att mäta & väga den, än att klubba en matfisk (det är naturens gång!).

Det finns så mycket mer jag vill skriva, men det är ju bara sunt förnuft.

/John P

Ursprungligen postat av John P
    Tanken med mitt fiske har alltid varit viljan & tjusningen av att dra upp min egen matfisk.

Även om jag bor i lägenhet så är det tanken mot det gamla självhushållet, odla din egen potatis & fånga din egen fisk.

Jag kommer aldrig fatta c&r fiske, för att fånga tjocka braxen etc....
    I mina ögon är det mer djurplågeri att fånga en fisk man inte vill ha, bara för att mäta & väga den, än att klubba en matfisk (det är naturens gång!).

Det finns så mycket mer jag vill skriva, men det är ju bara sunt förnuft.

/John P
    håller fullständigt med, jag tror jägar , fiskar genen håller på att avlas bort det verkar då som det på detta forumet. håller man på med jakt och fiske är det en självklarhet att man tar reda på sin fångst,byte lite svårt att köra c&r på en skjuten älg t.e.x
    Hellre fiskbonkare än hycklande djurplågare

Kommentera

Angående Braxen så träffade jag en cool kille utanför Luleå för kanske 4 år sedan.

Vi fiskade gädda från land och han satt där och metade med sin utrustning som såg rätt skruttig ut. Pratade lite med honom och han var student från Bulgarien eller Rumänien, minns inte riktigt. Han var riktigt dålig på svenska och engelska men vi förstod varandra iaf. Han fiskade lite matfisk sa han.
      Jag fick en gädda på kanske 3 kg och frågade om han ville ha den men det ville han inte. Jag tyckte det var lite konstigt då det på stället bara finns Gädda, abborre och vitfisk.
      Han berättade för mig att han fiskade Brax, det var bra matfisk tyckte han.
      Jag fick t.o.m. receptet av honom och jag kommer ihåg det i huvudet utan att någonsin ha använt det.

Ta ur braxen och salta på insidan. Stek den 2 minuter på varje sida i en stekpanna. Sen skall den in i ugnen i ca. 45 minuter beroende på tjocklek.
      Sedan var det bara att smaska i sig.

Jag har ingen plan på att prova detta själv men någon annan kanske har det?
      Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Skönt "grabar"att ni vill leva ut era liv genom "lill hjärnan". Men varför är man på ett forum där 98% tycker att C&R är ett bra alternativ vid fiske efter vitfisk och många predatorer? är det inte roligare att hänga med grabbarna på storloken istället?
        Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

Ursprungligen postat av këff
          Skönt "grabar"att ni vill leva ut era liv genom "lill hjärnan". Men varför är man på ett forum där 98% tycker att C&R är ett bra alternativ vid fiske efter vitfisk och många predatorer? är det inte roligare att hänga med grabbarna på storloken istället?

var plockar du fram den procent satsen, är du nån super moderator på detta forumet eller, det är nog många här inne som tycker som jag men inte törs svara emot bara för att de blir kallade IDIOT,MÖRDARE,SLAKTARE

Kommentera

Ursprungligen postat av Angla
            När jag var mindre 12-13år brukade jag altid ta hem fisken jag fick för att visa mamma och pappa vad "duktig" jag varit.
            Men nu så känner jag att jag kan klara mej utan det (kanske ta kort och skryta lite på Fs då hehe)
            Men jag känner inget behov alls av att ta hem fisk, de är ju så jävla lämpligt att bara kasta tillbaks dom eller ge nån till måsten (småabborre o mört) men det händer väldigt sällan att jag tar hem fisken iallafall...
            Men sen blir det jobbigt när folk ska behandla fisken som små kännsliga människor också!!!! Tål man inte att se en död fisk så ska man nog hitta en annan hobby!!!

håller med, då man börjar kalla fisken vid namn då har det gått för långt,sen om kompisen drar upp den en annan gång då är fisken otrogen

Kommentera

Ursprungligen postat av Rödingen
              var plockar du fram den procent satsen, är du nån super moderator på detta forumet eller, det är nog många här inne som tycker som jag men inte törs svara emot bara för att de blir kallade IDIOT,MÖRDARE,SLAKTARE
              procenten är helt tagna från luften, därför ingen källa. jo grupptrycket som finns här på FS gör nog att många sätter tillbaka all fisk dom får... stackars dom som inte törs skriva vad dom tycker.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rödingen
                håller med, då man börjar kalla fisken vid namn då har det gått för långt,sen om kompisen drar upp den en annan gång då är fisken otrogen
                så du kollar på mina bilder! nu blir jag nästan rörd..

Kommentera

procenten är helt tagna från luften, därför ingen källa. jo grupptrycket som finns här på FS gör nog att många sätter tillbaka all fisk dom får... stackars dom som inte törs skriva vad dom tycker.

ett enkelt sätt att vrida på svaren, är det bara för att du inte kan komma med nått vettigare.

Kommentera

så du kollar på mina bilder! nu blir jag nästan rörd..

det var innan du började va som en gnällspik

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 123 visningar
                    0 gillar