Nu får "ni" ta och ge er! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nu får "ni" ta och ge er!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av MJL
    Är inlägget ironiskt menat? Annars blir det hela det smått komiskt. Hur går det annars ihop med att hålla med KG, som f.ö. har en viss poäng men som missförstår det hela(?), om att det ska vara fritt och ”liberalt” SAMTIDIGT som du menar att bilder som du inte anser vara "värda" att publiceras ska förbjudas? (vem ska bestämma det? Du?)

Det är inte kritik i sig jag är emot, utan tonen i Taliban-stil. Tycker att det sist och slutligen handlar om respekt för andra (utan att för den delen ge avkall på egna åsikter).

Visst, nu kommer säkert en del (särskilt yngre?) killar säga – ”Jag säger minsann ALLTID preciiis vad jag tycker i alla lägen!” (Särskilt om någon blir sårad på kuppen). Till er säger jag bara good luck ute i stora vida världen.

Jaja, jag ska inte vara den som är den..
    eru på riktigt eller? du tror inte att de kan va så jäfla tokigt att KG? va ironisk?

Kommentera

Alltså varför existerar överhuvetaget denna tråd? de som är Moderators har ju redan sagt till folk att de ska ta det lite lugnt med allt gnäll på bilder osv.

Denna tråd är helt meningslös.

Och om alla de som gnäller på bilder, ska bli gnällda på av er som gillar bilderna då blire bara mer tjaffs. Tror nog att människorna på detta forum har förstått vad som gäller och inte gnäller lika mycket längre. Och skulle det mot förmodan vara massa gnäll från nån enskild person så är det väl bara att ignorera det och inte börja gnälla tillbaks och göra det till en debatt.
      / messa nån moderator och säga vad det är som försegår.

Ut och fiska med er istället så de blir lite FISKESNACK. Inte bara massa SKICKSNACK.

Skitfiske på er samtliga.

Kommentera

Mikepike

Tror bestämt att det är du som inte hänger med i svängarna här.

Självklart var KG ironisk men jag kommenterar inte KG, utan Goldens inlägg (läs vad jag skrev en gång till och vad som fanns under "quote"). Anser att Golden försöker sitta på två stolar, nämligen genom att hålla med KG om absolut frihet i forumet och SAMTIDIGT vilja inskränka fotoalbumet.

peace

Kommentera

Ursprungligen postat av Golden
          vem vill se en AS suddig bild av en abborre på 1 hg... etc etc etc
          Jag, kanske.
          Men samtidigt, istället för att "förbjuda" folk att klaga på någons bild av någonting,
          kan väl de som stödjer idén istället direkt rikta sig åt personerna med direkta anklagelser mot en specifik bild,
          och där övertyga vederbörande att bilden har faktiskt platsar i fotoalbumet.
          Svårare är det inte.

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?
            Jag tycker att man ska förbjuda alla kommentarer utom "Grattis!"...Likaså tycker jag att ingen ska få säga emot någon i forumet...allt blir mycket bättre om alla tycker precis likadant...dessutom ska givetvis all ironi förbjudas...det bästa vore kanske om det fanns förtryckta inlägg som man kunde lägga in?...
            Och vad har det med mitt inlägg att göra?
            Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av GustafssoN
              Alltså varför existerar överhuvetaget denna tråd? de som är Moderators har ju redan sagt till folk att de ska ta det lite lugnt med allt gnäll på bilder osv.

Denna tråd är helt meningslös.

Och om alla de som gnäller på bilder, ska bli gnällda på av er som gillar bilderna då blire bara mer tjaffs. Tror nog att människorna på detta forum har förstått vad som gäller och inte gnäller lika mycket längre. Och skulle det mot förmodan vara massa gnäll från nån enskild person så är det väl bara att ignorera det och inte börja gnälla tillbaks och göra det till en debatt.
              / messa nån moderator och säga vad det är som försegår.

Ut och fiska med er istället så de blir lite FISKESNACK. Inte bara massa SKICKSNACK.

Skitfiske på er samtliga.
              Ditt resonemang verkar vara "gnäll leder till mera gnäll, så håll käften"
              Kanske du ska titta igenom ditt egna inlägg, hehe.
              C&R, visst, men i grund och botten så är fisk till för att ätas!

Kommentera

Ursprungligen postat av MJL
                Mikepike

Tror bestämt att det är du som inte hänger med i svängarna här.

Självklart var KG ironisk men jag kommenterar inte KG, utan Goldens inlägg (läs vad jag skrev en gång till och vad som fanns under "quote"). Anser att Golden försöker sitta på två stolar, nämligen genom att hålla med KG om absolut frihet i forumet och SAMTIDIGT vilja inskränka fotoalbumet.

peace
                Jag tolkar det som att både KG? och Golden tycker att man får räkna med lite skit om man lägger upp skitbilder. Rätta mig gärna om jag har fel(det har jag oftast enligt alla andra ialla fall, men inte enligt mig ).
                Mvh Micke

Kommentera

Det jag tycker är mest störande med kommentarerna om C&R är när man skrivit "Nej, mat" i frågan om C&R när man lagt upp bilden.

Jag har själv haft ute någon bild med gädda och abborre som jag dödat för att äta.
                  På frågan "C&R" har jag skrivit "Nej, mat" när jag registrerat bilden.

Ändå har flera stycken varit tvungna att skriva "Varför inte C&R?" som kommentar till bilden. Varför skall det behöva vara så, jag tycker att det är totalt respektlöst att fråga det när man redan skrivit att fisken skall ätas.

Jag blev så less på det att jag tog bort bilderna på dessa fiskar. Det var fina bilder som låg uppe, inga bilder på grusiga och/eller lövtäckta fiskar.

Vill man äta sin fångst så skall det väl vara OK?
                  Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Scanner
                    Valet om C&R eller ej, är personligt.

Låt oss då slippa "mördare" kommentarerna.

Speciellt när de kommer från gäddkramare som i nästa sekund har åsikter om andra arter, typ regnbåge och då är det OK att bonka.

MVH Scanner
                    kan tänka mig att dom kommentarerna är vanliga på dom bilderna du har på FS
                    Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

Ursprungligen postat av n0rell
                      Satt och bläddrade igenom vissa fotoalbum på skojj och blev bara mer och mer förbannad över alla kritiska, onödiga, ja, nästan taskiga kommentarer om bilder hit och dit!
                      Om en snubbe lägger ut en bild på hans samling av BJ (för att ta ett vanligt ex), så är det direkt en mindre begåvad människa som ska klaga på det. OM du inte vill se bilden och tycker det tar tid, så går det att bara fortsätta utan att bry sig, men om alla ska säga sin obetydliga åsikt om ens personliga åsikt så tar de fan så mkt längre tid! Och dessutom så har du ju redan sett bilden i miniformat innan, så om du såg att de va en bild på BJ eller dylikt så VARFÖR klickar du på den då???
                      Tro det eller ej, men ett fotoalbum ÄR till för att lägga in sina bilder.

Jag tycker att folk som inte har något vettigt att kommentera ska inte ens försöka, det uppstår bara mer irritation på det sättet!

Ser fram emot många BJ bilder framöver!

Varför va du tvungen att klicka på min karpbild för att sedan skriva "inte vacker alltså"? Är det ett vettigt inlägg? När man drar ett sånt inlägg är man inte rätt person att klaga på andra.
                      Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 017 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art