Nu får "ni" ta och ge er! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nu får "ni" ta och ge er!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nu får "ni" ta och ge er!

Satt och bläddrade igenom vissa fotoalbum på skojj och blev bara mer och mer förbannad över alla kritiska, onödiga, ja, nästan taskiga kommentarer om bilder hit och dit!
    Om en snubbe lägger ut en bild på hans samling av BJ (för att ta ett vanligt ex), så är det direkt en mindre begåvad människa som ska klaga på det. OM du inte vill se bilden och tycker det tar tid, så går det att bara fortsätta utan att bry sig, men om alla ska säga sin obetydliga åsikt om ens personliga åsikt så tar de fan så mkt längre tid! Och dessutom så har du ju redan sett bilden i miniformat innan, så om du såg att de va en bild på BJ eller dylikt så VARFÖR klickar du på den då???
    Tro det eller ej, men ett fotoalbum ÄR till för att lägga in sina bilder.

Jag tycker att folk som inte har något vettigt att kommentera ska inte ens försöka, det uppstår bara mer irritation på det sättet!

Ser fram emot många BJ bilder framöver!
    C&R, visst, men i grund och botten så är fisk till för att ätas!

Håller med! Jag vill se bilder. Om jag inte är intresserad så förstorar jag inte bilden, än mindre skriver en kommentar.

Sen så ogillar jag kommentarerna i bästa Taliban-stil om en gädda råkar var bonkad (Obs! Ska inte förväxlas med konstruktiva kommentarer som också finns). Särskilt då fångstmannen framhåller att 90% av fångad fisk går tillbaka. C&R i all ära, men någon måtta får det väl ändå vara, eller?

Samtidigt så lyfter jag på hatten för alla som släpper tillbaka stor fisk (utan att vara C&R-talibaner). Genom att vara positiva föredömen så kommer fler och fler vilja vara som ni och släppa tillbaka sin fångst. Talibanerna kommer bara att få folk att sluta lägga upp bilder på bonkade fiskar.

Kommentera

Instämmer, har nog med åldern på vissa att göra.....
      http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Instämmer till 100% när det gäller C&R, det har fan gått till överdrift med att alla minsann skall få frågan varför de inte släppte i sin fisk etc.

Är det någon som tycker om att äta fisk så får de väl ta med den hem. Jag tror de flesta som hela tiden gnäller om C&R, det verkar vara ett begränsat gäng, knappt har ätit någon annan fisk än fiskpinnar på skolan.

Hos minst 99% av alla fiskare råder sunt förnuft, man släpper tillbaka fisken man inte äter upp. Resterande 1% bryr sig inte och kommer inte börja släppa tillbaka mer fisk för att någon gnäller om det.
        Jag har själv fått 250+ st gäddor i år, kanske nackat 20 st av dem varav de flesta är fileade och ligger i frysen i väntan på att fiskesäsongen är över och jag skall göra gäddbiffar av dem. Ett antal som har varit för skadade har jag även gett till grannar, själv brukar jag bara spara gädda på hösten för jag tycker att köttet är bäst då.

Jag tycker att gnäll om C&R borde förbjudas i Fotoalbumet. Istället så skall det framhållas på sidan att vi Fiskesnackare satsar på så mycket C&R som det är möjligt. Det blir bara dålig stämning om alla hela tiden klankar ner på dödade fiskar.
        Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose
          Instämmer till 100% när det gäller C&R, det har fan gått till överdrift med att alla minsann skall få frågan varför de inte släppte i sin fisk etc.

Är det någon som tycker om att äta fisk så får de väl ta med den hem. Jag tror de flesta som hela tiden gnäller om C&R, det verkar vara ett begränsat gäng, knappt har ätit någon annan fisk än fiskpinnar på skolan.

Hos minst 99% av alla fiskare råder sunt förnuft, man släpper tillbaka fisken man inte äter upp. Resterande 1% bryr sig inte och kommer inte börja släppa tillbaka mer fisk för att någon gnäller om det.
          Jag har själv fått 250+ st gäddor i år, kanske nackat 20 st av dem varav de flesta är fileade och ligger i frysen i väntan på att fiskesäsongen är över och jag skall göra gäddbiffar av dem. Ett antal som har varit för skadade har jag även gett till grannar, själv brukar jag bara spara gädda på hösten för jag tycker att köttet är bäst då.

Jag tycker att gnäll om C&R borde förbjudas i Fotoalbumet. Istället så skall det framhållas på sidan att vi Fiskesnackare satsar på så mycket C&R som det är möjligt. Det blir bara dålig stämning om alla hela tiden klankar ner på dödade fiskar.
          Jag tycker att man ska förbjuda alla kommentarer utom "Grattis!"...Likaså tycker jag att ingen ska få säga emot någon i forumet...allt blir mycket bättre om alla tycker precis likadant...dessutom ska givetvis all ironi förbjudas...det bästa vore kanske om det fanns förtryckta inlägg som man kunde lägga in?...
          Senast ändrad av KG?; 2006-10-12, 09:09.

Kommentera

Skulle ju kännas lite dumt att slänga i all fisken man får för att sedan springa till fiskbilen och handla, jag handlar aldrig fisk, fångar själv istället, mycket roligare och då får man dessutom färsk torsk eller lax!
            http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?
              Jag tycker att man ska förbjuda alla kommentarer utom "Grattis!"...Likaså tycker jag att ingen ska få säga emot någon i forumet...allt blir mycket bättre om alla tycker precis likadant...dessutom ska givetvis all ironi förbjudas...det bästa vore kanske om det fanns förtryckta inlägg som man kunde lägga in?...
              Jag håller med KG
              Pigstick+ Pig jr what can go wrong!

Kommentera

Hahaha....KG, du är fanemej King Of Comments ! Keep up the good work.
                Dax att dra en fin älvgädda snart ?
                12 hours
                1,440 casts
                2 followers
                1 strike
                DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.

Kommentera

Mmmm, tycker detsamma....

För mycket skitbilder i fotoalbumet... Vem vill exempelvis se en Buster Jerk? som man sett 1000 ggr... Okej om det är home made... då kan det ju vara lite kul.

vem vill se en AS suddig bild av en abborre på 1 hg... etc etc etc

OCH jag förstår att det blir gnäll på köksbilder... det är ju inte direkt snyggt... Kanske man kan få välja om bilden skall få kritik eller ej...

Kommentera

Hmm

Ursprungligen postat av Golden
                    Mmmm, tycker detsamma....

För mycket skitbilder i fotoalbumet... Vem vill exempelvis se en Buster Jerk? som man sett 1000 ggr... Okej om det är home made... då kan det ju vara lite kul.

vem vill se en AS suddig bild av en abborre på 1 hg... etc etc etc

OCH jag förstår att det blir gnäll på köksbilder... det är ju inte direkt snyggt... Kanske man kan få välja om bilden skall få kritik eller ej...

Är inlägget ironiskt menat? Annars blir det hela det smått komiskt. Hur går det annars ihop med att hålla med KG, som f.ö. har en viss poäng men som missförstår det hela(?), om att det ska vara fritt och ”liberalt” SAMTIDIGT som du menar att bilder som du inte anser vara "värda" att publiceras ska förbjudas? (vem ska bestämma det? Du?)

Det är inte kritik i sig jag är emot, utan tonen i Taliban-stil. Tycker att det sist och slutligen handlar om respekt för andra (utan att för den delen ge avkall på egna åsikter).

Visst, nu kommer säkert en del (särskilt yngre?) killar säga – ”Jag säger minsann ALLTID preciiis vad jag tycker i alla lägen!” (Särskilt om någon blir sårad på kuppen). Till er säger jag bara good luck ute i stora vida världen.

Jaja, jag ska inte vara den som är den..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 016 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art