Beten som låter och lyser - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Beten som låter och lyser

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Beten som låter och lyser

Är det någon mer som har någon tidigare erfarenhet om typiska "TV-shop" drag som låter och/eller lyser febrilt i vattnet?
    Jag har en polare som köpte en sån för ett par år sen, och den va tydligen skitbra! det va en wobbler som pep med höga regelbundna läten.
    Rasselkulor är ju som bevisat en hjälpande hand till tröga gäddor. Så det borde va samma femma med det här.

Tacksam för svar!
    Skitfiske!
    C&R, visst, men i grund och botten så är fisk till för att ätas!

Väldigt klurigt det där...

Mina tankar om detta: En vobbler som låter (Rasselkulor) tror jag kan vara en trigger, men vobbler som blinkar? njaa, Det sägs ju att gäddan är färgblind så om det nu funkar så borde inte valet av färg ha så stor betydelse. Kom ihåg att mkt handlar om vad man själv tror på.

Men om man nu ska meta Gädda med live/dead bait så tror jag att det kan vara effektivt med en lyskula och lite julgransglitter, Många har ju haft gott resultat med ett mörtblänk ovenför tafsen.

/ Jocke
    Senast ändrad av moretoft; 2006-10-11, 09:52.

Kommentera

Akta bara för beten med batterier. Bortkastade sådana beten förstör miljön.

Kommentera

Jag har bara skiterfarenheter av dylika drag men,som det redan sagts så, betyder ens egen tro mer än vad jag har lyckats förstå! Får man komma med ett sidospår så är jag jäkligt nyfiken på om någon har erfarenheter av TV-shops flying lure. Är det någon som t.o.m. har någon kvar? Finns den att få tag på idag. Jag tror fiskepolarna skulle bli jävligt impade om man drog iväg en som elagant gled in under ett utskjutande grenverk! Napp eller inte, skitsamma. Jag vill äga en!

Kommentera

flying lure

bastard. Jag fick för några veckor sedan ett paket flying lure från en polare i födelsedagspresent! Mycket retor förpackning har ännu inte "vågat" prova dom än men det kommer!

Kommentera

retro förpackning menar jag och de finns tydligen att köpa i en affär i Göteborg, om dom har några kvar!!

Kommentera

Tror inte att det ligger speciellt mycket vetenskap bakom vare sig rasselkulor, pipande eller lysande beten. Det handlar nog mer om att locka fiskaren mer än fisken. Lite paradoxalt att man ska smyga på fisken och inte skramla för mycket i båten, och sedan skicka iväg ett bete som väsnas utav bara f-n.

Kommentera

Ursprungligen postat av moretoft
                Väldigt klurigt det där...

Mina tankar om detta: En vobbler som låter (Rasselkulor) tror jag kan vara en trigger, men vobbler som blinkar? njaa, Det sägs ju att gäddan är färgblind så om det nu funkar så borde inte valet av färg ha så stor betydelse. Kom ihåg att mkt handlar om vad man själv tror på.

Men om man nu ska meta Gädda med live/dead bait så tror jag att det kan vara effektivt med en lyskula och lite julgransglitter, Många har ju haft gott resultat med ett mörtblänk ovenför tafsen.

/ Jocke
                Gäddan är väl inte färgblind! Men tänk om man skulle få reda på det nu, fan va mycke onödig skit man köpt isåfall.
                Skitfiske alla

Kommentera

Ursprungligen postat av Tegel
                  Gäddan är väl inte färgblind! Men tänk om man skulle få reda på det nu, fan va mycke onödig skit man köpt isåfall.
                  Haha, ja verkligen!

Men för att hålla sig till topic, gäddan är nog inte skygg på samma sätt när det kommer ett lysande eller låtande bete simmande under vattnet, och gäddan ser det... som om man skulle hoppa och slå i durken på båten. överraskningsmomentet är ju klart mer skrämmande!
                  C&R, visst, men i grund och botten så är fisk till för att ätas!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 380 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art
                  av .art