Ursprungligen postat av fure
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vision flugrulle, omdöme?
Collapse
X
-
Vision har bra prylar, tycker rullarna är kanon.
Har 2 st 3Zone samt 1 XLA....
Dock kan tilläggas att min ena 3Zone rulle blev våldtagen av bonefish nere i Los Roques , och knarren samt bromsen gav upp, men vad gjorde det?
Bromsa linan med handen fungerade ju dock...
Kommentera
-
MangeM
Har ägt två Vision rullar under den tiden man viftade omrking i åar och älvar.
Ena var en Extreme 5-7 som fungerade galant, den doppades i vatten och slängdes mot stenar och misshandlades normalt mycket. Ingen som hellst problem med broms eller övervarvning, det fungerade felfritt i tre år sen såldes den.
Andra var en VR 7-9 som användes till havsöring och gädda med klump och skjtlina. Inget som hellst fel med den heller.
Kan bara rekommendera Visions prylar, iaf den kvalitet som de hade då. I nuläget vet jag inte.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av PisCSom du själv säjer...du har helt fel
Visions rullar är helt ok, har två själv som funkat utan problem även vid hög belastning...men vet även rullar där bromsen gett upp när den behövs som mest, dock är inte det något som bara drabbar vision.
// Fure
Kommentera
-
Ursprungligen postat av fureNu talar jag bara av egen erfarenhet, jag kan ha helt fel. Men helt seriöst finns det någon som använder bromsen på en flugrulle, inte fan står man där och ändrar bromsen när man drillar fisk, själv kör jag helt utan broms och bromsar rullen med handen istället.
Jag skulle rekomendera alla som är i tankarna och skall köpa flugrullar att köpa Danielsson. Danielsson är helt klart bland dem bästa flugrullarna. Att dem ligger bra i pris gör ingenting.
Sage, Waterworks, Lamson, Abel, Bauer med flera har kanonfina rullar, men vissa är sämre än Danielsson och alla är betydligt dyrare. Tveka inte, köp billigt och köp svenskt. Danielsson Innovations.G.Loomis - Fear No Fish
Kommentera
-
Ursprungligen postat av G@Vision har bra prylar, tycker rullarna är kanon.
Har 2 st 3Zone samt 1 XLA....
Dock kan tilläggas att min ena 3Zone rulle blev våldtagen av bonefish nere i Los Roques , och knarren samt bromsen gav upp, men vad gjorde det?
Bromsa linan med handen fungerade ju dock...G.Loomis - Fear No Fish
Kommentera
-
Ursprungligen postat av fureNu vet ju inte jag vad du fiskar för monsterfiskar iofs, men 90% av mina fiskar tar jag in med 10 meter lina kvar på backen alltså utan att överhuvudtaget ens använda rullen. Givetvis är lite broms bra för att inte få övervarv och trassel, men att använda bromsen på liknande sätt som vid haspelfiske känns bara klumpigt tycker jag. Fel eller rätt ingen aning det är väl en smaksak, vet folk som fiskar helt utan rulle och helt enkelt har linan liggandes på backen, kanske lite klumpigt men det funkar....
// FureLife suck's, then you die....
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 326 visningar
1 gilla