guideerfarenhet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

guideerfarenhet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• guideerfarenhet

bokade i våras en guide, Pierre Reif, för två dagars laxtrolling i simrishamn.
    tog ledigt från jobbet, bokade hotellrum,åkte enkel resa sjuttio mil bil.
    Pierre dyker upp med en båt som inte startar säger att han inte kan göra nånting för oss det är varvets fel bla bla,sen åker han hem.vad gör man?jag blir bara så förbannad.vad hade han gjort om inte vi dykt upp? hade nog inte sluppit betalat i alla fall.är det nån som har liknande erfarenheter av guider?

Det va nog det jävligaste jag hört, fick ni igen ersättning?

Kommentera

nej nej, han skulle se vad varvet som levererat båten kunde göra.för han hade inga sådana marginaler.men han hörde aldrig av sig

Kommentera

riktigt taskigt, men kunde han inte ens fixa båten (eller en annan båt) för att köra ens andra dagen?

Reklamen som du just gett honom här på FS kostar nog honom mer än vad er resa och hotellrum skulle ha gjort.
        Ola

Kommentera

han hjälpte till att fixa en guide till dag två.till samma pris som vi hade fått av honom. men det hade vi lika gärna gjort själva.

Kommentera

Tråkigt, för er båda, har du vädrat ditt missnöje med Pierre?

Kommentera

Tungt att resa så långt sen blir det pankaka av allt.. fick ni nån lax då?

Kommentera

Ursprungligen postat av f-rik
                bokade i våras en guide, Pierre Reif, för två dagars laxtrolling i simrishamn.
                tog ledigt från jobbet, bokade hotellrum,åkte enkel resa sjuttio mil bil.
                Pierre dyker upp med en båt som inte startar säger att han inte kan göra nånting för oss det är varvets fel bla bla,sen åker han hem.vad gör man?jag blir bara så förbannad.vad hade han gjort om inte vi dykt upp? hade nog inte sluppit betalat i alla fall.är det nån som har liknande erfarenheter av guider?
                Du har ju som jag ser det en innestående bokning med dom.
                Hade han inte gått med på det så hade jag dragit dom inför domstol eller KO.
                Så bara på han igen detta är dålig reklam för dom.
                Så kräv en gratisguidning du har trots allt en innerstående.

Kommentera

Hmmmmm.....Vet inte om KO eller domstol kan göra något eftersom han ju inte kan rå för att motorn är trasig. Ytterst tveksamt, men visst är det trist för dig.
                  Hälleflundrafiskare

Kommentera

Jag kan förstå att det inte känns bra att det blev så här. Jag kan även tänka mig att guiden inte var helt nöjd med läget. Det låter som att det här är någonting som du och guiden borde ha löst och om det inte är gjort göra det nu. Att ventilera kännslorna här på fiskesnack är inte rätt väg att gå.

Att båten gick sönder säger bara att båten tyvärr gick sönder. Inte att Pierre är en dålig guide. Vi sportfiskare ska vara tacksamma för de guider vi har. De lever på mycket små marginaler. Skulle våra guider försvinna skulle en fantastisk möjlighet till unika sakkunskaper om riktat fiske gå förlorat!

Lätt för mig att säga när det inte är jag som blivit drabbad, ja faktiskt väldigt lätt. Jag hoppas att jag skulle resonerat på samma sätt om det var jag som blev drabbad.

Lycka till!!
                    <*)))>< <*)))>< <*)))><
                    Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 181 visningar