Akut hjälp - ingen fisk! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Akut hjälp - ingen fisk!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Lika svart som min själ och gärna gul som vårat favoritlag i fotboll, om farbror vill vara anonym så kan han skicka den till Nicka så får han vidare förmedla den.
    Så jag inte kan reta farbror i fortsättningen....
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro
      Lika svart som min själ och gärna gul som vårat favoritlag i fotboll, om farbror vill vara anonym så kan han skicka den till Nicka så får han vidare förmedla den.
      Så jag inte kan reta farbror i fortsättningen....
      ...Det ordnar sig. Dra dig inte för att retas med mig. "Farbrorn" gillar oxå att retas...

Kommentera

Sniket, det kan du tycka, har du så mycket att dela med dig?
        R-ä-k-m-a-c-k-a kallas det, jag delar med mig, men jag förväntar saker i motprestation, dvs byta fiske.
        Du får tycka så. jag sa bara vad jag tyckte

Kommentera

Vill du ha hjälp så får du nog anlita en fiskeguide, du tror väl inte på fullt allvar att någon kommer att avslöja bra ställen gratis på nätet utan någon
          motprestation?
          Alessandro, jo det tror jag faktiskt, har redan fått bra tipps! Men det är inte det som är poängen.

Jag är självklart villig att hänga med en proffs guide som kan visa mig runt, dock tänker jag absolut inte betala någon för att hon / han skall bekräfta eller ge en fingervisning om var man kan finna fisken runt Gålö.

Jag önskar att jag hade den tid jag brukade ha när jag kartlade diverse större/mindre sjöar runt Stockholm (drevan, orlången, magis, flaten med flera) men det har jag inte nu för tiden, vilket jag tycker är tråkigt då det bland det roligaste med fiske är just att rekognosera nya vatten.

Nu förtiden så har jag kanske 8-10timmar i veckan(en dag alltså) då jag kan fiska och det känns djävligt surt rent ut sagt att vi bara lyckats landa en liten snipa på 16-20 timmar fiske. Men som jag sa jag har absolut inget imot att betala en proffs guide som visar mig runt i skärgården runt Gålö.

Men för er som inte är lika blyga med att ge en fingervisning som Alessandro så är det bara att tippsa på ni som redan skickat PM tusen tack, synd bara att de ställena ligger lite väl långt bort från Gålö

Stora motorn på båten slukar 40-50liter i timmen så kan inte åka hur långt som helst

Hur som, snart kommer ju öringen och den vet jag vart jag kan finna men det var i går 14,5grader så ett par veckor tills det är dags för dem.
          Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Kommentera

INtressant, du har kört runt på massa fina "spottar", många av dessa brukar släppa Gädda! Men du har missat den största och bästa och mest lättfiskade viken av alla... "Karlslunds-marina-viken"... Fiska runt i hela viken.. finns några djupare vassar, "mittemot marinan" och många riktigt fina grundflader. Ofta klart vatten i östra delen och grumligt i västra.. ibland är det ena bra ibland det andra!
            Man kan inte gå bom i Karlslundsviken...

I'm Homemade
            ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸><((((º>¸.·´¯`·.,><((((º>

Kommentera

håller med homemade, karlslundviken är toppen i gäddstnpunkt. testa också att fara mer österut fått ett par monster där!
              C&R, visst, men i grund och botten så är fisk till för att ätas!

Kommentera

tack för tippsen, vi tyckte det var så mycket båtar / trafik i den "viken" men ska helt klart testa på lördag o se vad det kan ge..
                Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Kommentera

Har fiskat en hel del sista tiden och det har varit bra gäddfiske med 6,8 , 6,5 och 5,7 kg som topp. Har bara fiskat några gånger runt Gålö efter gädda men när det gäller fisketeknik så verkar det vara två varianter som i sig är helt motstridiga : Jerk fiske med snärtfiske , jerka hem snabbt som fan det funkar just nu. Andra metoden som funkar är större Jigg som vevas hem långsamt med vevstopp det blir massor med hugg och du måste vara blixt snabb med mothugget annars sitter dom inte.Med tanke på de drag du verkar använda så jerkar du inte och då skulle jag rekommendera Jigg. Fisken har inte gått in på det grundaste vatten ännu ( möjligtvis tidig morgon och kväll ) så försök en bit ut från vikar eller strömsatta sund. Funkar inte detta så finns troligtvis ingen gädda.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 181 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art
                  av .art