tips på slippa tull? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

tips på slippa tull?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• tips på slippa tull?

smarta tips hur man absolut slipper tull och moms på grejer från usa. om man skulle ha med det i resväskan från usa till sverige. (personen som tar med dom bor i usa)

någon som vet någon sida i usa där dom säljer billiga abu rullar och kanske ger mängdrabatt?
    Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Säg åt han att gå på grönt i tullen...
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

hehe jo det är nog bäst=) men om man säger att dom tio rullarna man har med sig endast är för att ha några rullar till trolling fisket. så måste det ju vara grönt

Kommentera

ABU rullar skriver du trolling efter vadå och vilka grejor?
        Är det storskaligt du tänker på är Shimano Daiwa och Okuma räknerullar bättre val du behöver stor linkapacitet speciellt vid planer fiske tänk på att redan när du har grejorna ute kan hundra meter vara i sjön på de yttre spöna.
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Skita ned grejorna lite, det är inte troligt att du behöver betala tull på saker som du kan hävda inte är nya. Du bör såklart inte förvara kvitton o dyl i precis anslutning till det du inte vill betala tull på.

Rätt vanlig taktik bland de som köper golfklubbor i USA, några svingat och ingen tull.

Kommentera

Ursprungligen postat av këff
            smarta tips hur man absolut slipper tull och moms på grejer från usa. om man skulle ha med det i resväskan från usa till sverige. (personen som tar med dom bor i usa)

någon som vet någon sida i usa där dom säljer billiga abu rullar och kanske ger mängdrabatt?
            Finns flera sätt att slippa tullen. Tull får man betala om värdet på en köpt vara överskrider en viss gräns. Om den gör det får man betala en viss procent av varans värde i tullavgift.

Antingen kan du be en kompis som bor i USA att skicka varorna som gåva till dig.
            Eller om du själv är i USA är det la bara att ta med sig dom? Kan la inte vara så svårt.

Dock är det ju inte lagligt.

Shimano är mkt prisvänliga i USA. Och beträffande ABU finns många fler modeller av tex rullar i USA än det finns i Sverige.
            Cabelas tex säljer en hel del modeller.

Kommentera

Inga problem

Ursprungligen postat av këff

Enda gångerna som det är risk att få betala tull är om grejerna skickas. Så länge du själv/din kompis tar med sig grejerna vid nån resa så är det inte särskilt troligt att ni behöver betala tull. Jag var i USA för några år sedan och köpte en helt ny snowboardutrustning (bräda, bindingar, skor och alla kläder) och jag behövde inte betala en nickel i tull trots att den utrustningen var värd ett gäng tusenlappar. Om man inte kommer dragandes med grejerna liggandes inplastade direkt från butiken med kvittot i samma påse så lär det inte vara nån större fara.

Kommentera

jag har mejlat några butiker i usa om att jag vill ha "mängdrabatt". men det verkar vara ett okännt fenomen för dom att man ger bättre pris vid köp av flera=) rullarna jag kollar på är c4:or 5601. men det är ju självklart inte trolling jag ska ha dom till utan jag och en kompis ska ha dom till jerk, ismete och ibland gäddtrolling. här är en länk på dom jag klurar på att köpa.

Kommentera

Låt svärmor ta grejorna genom tullen

...det gjorde jag. Skämt åsido är www.cabelas.com en bra sajt, vet dock inte om de ger mängdrabatt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  14 951 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art
                  av .art