"Alliansens" fiskepolitik. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Alliansens" fiskepolitik.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag får inte alllt jag peckar på. Jag jobbade 5 veckor i sommras ca 30 h i veckan med att stå på ett jävla fält och plocka grönsaker. All den utrustningen jag äger har jag antlingen jobbat för eller fått i julklapp eller födelsedagspresent.

Jag kan gissa vad ni tänker att sossarna har en bra politik. Så ni kan sitta hemma och inte göra ett skit och få pengar för det eller ha ont i benet och förtidsåpansionera er när ni egentligen kan jobba! Mina föräldrar ha lärt mig att sitta hemma och inte göra ett skit lönar inte sig dem har även lärt mig att inte bara få vad jag peckar på! Sen kan ni håna andra för att dem inte har bra utrustning. Det märksa att alla inte är lika och alla har uppfostrats på olika sätt....
    Karpfiske är mitt liv, östradammen är mitt hem <"))))><

Kommentera

Vpk

En sak vet jag iaf, det blir inte VP(K).

Kommentera

Ursprungligen postat av jason_91
        Till alla sossar vi hade skolval och där fick moderaterna 57 % sverige demokraterna och socialdemorkaterna 3 % så kunde det vara i det riktiga valet så hade vi blivit av med vänsterspalten fy fan. Man tjänar ju nästan lika mycket på att vara undersköterska som arbetslös! I dessa 12 år som sossarna har styrt sverige har våldtäckterna ökat med 45%.

Det säger iallafall mig mycket.

Moderaterna har en bra politik det har inte sossarna med sina jävla bidrag. I längden fungerat inte ett samhälle som styrs av sossar. Arbetslösheten skulle öka drastiskt och fler ungdomar skulle få underkänt i skolan. Våldtäckter hade blivit fler! Hoppas ni som är över 18 tar ett bra beslut och röstar på moderaterna eller åtmistonde på något parti i alliansen.

MVH
        Jason
        Kom ner på marken igen nu, så har du landat? Bra! Ordet S****alp ligger lägligt på mina läppar, men jag tänker av praktiska skäl inte yttra det.
        Om du skulle ta och läsa lite svensk historia under 18-1900 tal skulle du kanske få en bättre bild av vad som egentligen har hänt, nämligen detta: Sossarna byggde folkhemmet, sossarna tillsammans med "liberalerna" såg till att det blev allmänn rösträtt, samt att kvinnor fick rösträtt till syvene o sist.
        Därtill har S o V sett till att du inte måste arbeta vid fabriken 10 timmar per dag utan istället 8, att du nu har 5 veckors semester ist för 2, att du kan ta ledigt för att ta hand om dina blivande barn, att vi har en A-kassa som räddar dig när marknaden inte tycker att du behövs.... listan kan göras bra mycket längre.
        Därefter gled S in mot mitten i samband med att den arbetarklass de företrädde numera är "medelklass", i dessa spår har det följt en och annan otrevlig konsekvens.
        Men Jason, med handen på hjärtat: VIll du verkligen ha 10 timmars arbetsdag, 2 veckors semester, ingen ersättning eller väldigt liten när du får korgen av din chef, och alla dessa saker som dina föregångare inom högerpartiet (numera M) så hjärtligt förespråkat genom åren?

Tänk nu noga igenom det här igen och kom gärna med ett nytt inlägg i den här spännande debatten Jason.

/Dan, en hängiven gammal anarkosyndikalist med en känsla för att rätt faktiskt skall vara rätt, inte blått.

Edit: De där "jävla bidragen" kommer kanske inte att sitta så förbaskat fel, den gången du faktiskt behöver dem. Tänk vad skönt det är att slippa bli en lodis utan bostad och utan liv bara för att du tagit ett snedsteg i livet. Sen kan man ju givetvis debatera bidragsfusk hit eller dit, men tro mig det är en försvinnande liten del i förhållande till det som faktiskt kommer till nytta, och det min vän av ordning, är något som verkligen ser till att folk håller sig borta från den kriminalitet och dylikt som de semikriminella borgarna så idogt avskyr!
        Senast ändrad av danbanan; 2006-09-16, 23:00.

Kommentera

Ursprungligen postat av danbanan
          Kom ner på marken igen nu, så har du landat? Bra! Ordet S****alp ligger lägligt på mina läppar, men jag tänker av praktiska skäl inte yttra det.
          Om du skulle ta och läsa lite svensk historia under 18-1900 tal skulle du kanske få en bättre bild av vad som egentligen har hänt, nämligen detta: Sossarna byggde folkhemmet, sossarna tillsammans med "liberalerna" såg till att det blev allmänn rösträtt, samt att kvinnor fick rösträtt till syvene o sist.
          Därtill har S o V sett till att du inte måste arbeta vid fabriken 10 timmar per dag utan istället 8, att du nu har 5 veckors semester ist för 2, att du kan ta ledigt för att ta hand om dina blivande barn, att vi har en A-kassa som räddar dig när marknaden inte tycker att du behövs.... listan kan göras bra mycket längre.
          Därefter gled S in mot mitten i samband med att den arbetarklass de företrädde numera är "medelklass", i dessa spår har det följt en och annan otrevlig konsekvens.
          Men Jason, med handen på hjärtat: VIll du verkligen ha 10 timmars arbetsdag, 2 veckors semester, ingen ersättning eller väldigt liten när du får korgen av din chef, och alla dessa saker som dina föregångare inom högerpartiet (numera M) så hjärtligt förespråkat genom åren?

Tänk nu noga igenom det här igen och kom gärna med ett nytt inlägg i den här spännande debatten Jason.

/Dan, en hängiven gammal anarkosyndikalist med en känsla för att rätt faktiskt skall vara rätt, inte blått.

Edit: De där "jävla bidragen" kommer kanske inte att sitta så förbaskat fel, den gången du faktiskt behöver dem. Tänk vad skönt det är att slippa bli en lodis utan bostad och utan liv bara för att du tagit ett snedsteg i livet. Sen kan man ju givetvis debatera bidragsfusk hit eller dit, men tro mig det är en försvinnande liten del i förhållande till det som faktiskt kommer till nytta, och det min vän av ordning, är något som verkligen ser till att folk håller sig borta från den kriminalitet och dylikt som de semikriminella borgarna så idogt avskyr!
          Vilken framtida version av sossarnas valmanifest har du läst?. Det förslaget lär aldrig komma från en moderat men från en girig småborgare till sosse skulle nog inte tveka att säga det i ett framtida val.

Kommentera

Vilken framtida version av sossarnas valmanifest har du läst?. Det förslaget lär aldrig komma från en moderat men från en girig småborgare till sosse skulle nog inte tveka att säga det i ett framtida val.
            Det var ju nu inte något framtida dravvel, det är vad som faktiskt har hänt i sveriges historia, politiskt. Om du tror att M för en bra politik har jag ett jävligt bra tips på hur du kan komma på andra tankar: Åk till USA "the land of the free market and the poor suckers" Passa då på att ta en trip genom slumkvarteren och passa ,för den sakens skull, på även att bli rånad. Ta dig sen en funderare över likheterna mellan M och de Amerikanska högerhökarna som fått lov att styra och ställa lite som de vill där. Vill du verkligen ha slummen tillbaka till sverige? Tror du verkligen det hjälper att skrika om fler poliser? etc etc, skatterna är i USA en ännu större hjärtefråga än här. Amerikaner hatar verkligen skatt, men då får de också betala ur egen ficka när de böver vård, vill studera, eller gå till tandläkaren. Vilken fattig individ tror du har råd med det? Och tror du verkligen att du vill betala vad dina barns utbildning faktiskt kostar?
            För Jason, tro det eller EJ men de pengar som dina föräldrar betalar i skatt kommer faktiskt till nytta! Det är DE pengarna som ser till att du får vård, fattig eller ej, när du brutit armen eller fått en fiskekrok i fingret. Glöm aldrig det.

Min Morfar var "högerhök" under större delen av sitt liv, när han vid hög ålder drabbades av lungcancer kunde han dock konstatera att han fått tillbaka vartenda öre han betalat i skatt. Han ångrade bittert att han förespråkat lägre skatter och privat sjukvård, och han röstade aldrig blått igen.

Kommentera

remarkabel upphämntning vad gäller språkvård, vokabulär och sammanhängande resonemang. tror bestämt att jason91 tog till sig danbanans uppmaning att läsa lite historia, och på köpet fick han sig till livs språkbehandlingen. eller så är det mamma eller pappa som klivit in i debatten, vilket i sin tur skulle förklara tidigare påståenden, vilka i avsaknad av vettig argumentation och logik tedde sig ganska märkliga. men så blir det ofta om man lyssnar på någon annan istället för att tänka själv.
              achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
              \m/

Kommentera

Danbanan: Sverige har kanske närmat sig USA med ökade klyftor.
                Har inte antalet uteliggare blivit flera?
                Har vi fri sjukvård? 240:- för att gå till vårdcentralen och kanske få en remiss till nån som kan något.

Tandvården är inte fri i sverige.

Som ALQ skrev tidigare S har gått till höger och M mer åt vänster

S har ju faktiskt krympt statens ägande, försvaret är nerlagt och utsålt för småpengar.
                Psykvården är så gott som stängd, men det är väl inte så många som blir lidande av det, eller.

Telia blev jag och ett stort antal "arbetare" blåsta på när det såldes ut.

Så bara för att S och facket har varit bra för oss så innebär det kanske inte att de fortfarande är det, de kanske har överlevt sig själva.
                Tryggheten på arbetet finns ju ändå inte längre.

Tillbaka till ämnet:
                Fiskepolitiken kan bli vad som helst oavsett vilka som styr landet.
                Ola

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ
                  remarkabel upphämntning vad gäller språkvård, vokabulär och sammanhängande resonemang. tror bestämt att jason91 tog till sig danbanans uppmaning att läsa lite historia, och på köpet fick han sig till livs språkbehandlingen. eller så är det mamma eller pappa som klivit in i debatten, vilket i sin tur skulle förklara tidigare påståenden, vilka i avsaknad av vettig argumentation och logik tedde sig ganska märkliga. men så blir det ofta om man lyssnar på någon annan istället för att tänka själv.
                  Jag kan förstå att du inte kan argumentera mot. För att du går på falska angrep mot mig. Vad vet du, jag kan väll vara intresserad av politik. Jag kan väll även använda mig av ord som du kanske tycker är komplicerad utan att ha kopierat det eller inte skrivit det själv. Ska vi prata om politik eller ska vi Göra som Göran Persson och köra ett fullt spel?

MVH
                  Jason

Kommentera

Ursprungligen postat av Ola
                    Har vi fri sjukvård? 240:- för att gå till vårdcentralen och kanske få en remiss till nån som kan något.

Som Ola skrev tidigare S har gått till höger och M mer åt vänster

S har ju faktiskt krympt statens ägande, försvaret är nerlagt och utsålt för småpengar.
                    Psykvården är så gott som stängd, men det är väl inte så många som blir lidande av det, eller.

Så bara för att S och facket har varit bra för oss så innebär det kanske inte att de fortfarande är det, de kanske har överlevt sig själva.

Tillbaka till ämnet:
                    För att åter glida av ämnet.
                    Givetvid har du helt rätt OLA, skrämmande rätt. Och visst har partierna dragit sig in mot mitten. Tro det eller ej, men jag är verkligen ingen sosse, jag bara påpekade att de gott kan ha lite cred för vad de gjort för sverige.
                    Tandvård och sjukvård är givetvis inte gratis (om nu någon trodde det) men du tror väl för den saken skull att vi verkligen betalar vad det egentligen kostar?

Så tillbaka till ämnet då. Fiskeripolitiken kan säkert bli lite hursomhelst, det är ju knappast en prioriterad fråga hos något parti, men jag är fortfarande helt övertygad om att alliansen, om möjligt kommer göra det hela ännu sämre. De har många poänger med sin politik, rent intellektuellt i sakfrågor, men det gör inte att jag tror att de strävar efter det samhälle jag vill ha, tyvärr faller ideologierna bort mer och mer. Politiker måste ha visioner!
                    Själv hoppas jag på ett rättvist samhälle utan segregation, missunsamhet, klassklyftor och könsklyftor. Samt givet ett samhälle med hållbar ekologisk utveckling och ett fortsatt skapligt fiske, även för våra barnbarn. Mer fiske och fiskevård till sverige! Alliansen må vara blå och grön som ett algblommande östersjön, men glöm aldrig att de alltid har, alltid kommer och fortfarande springer företagsägarnas, finanshajarnas och överklassens ärenden. Glöm aldrig det.

Kommentera

Ursprungligen postat av Ola

Som ALQ skrev tidigare S har gått till höger och M mer åt vänster

Tillbaka till ämnet:

ola, ola, ola!!! tycker att du håller ganska hög klass på argumentationen och resonerar på ett vettigt och ganska sympatiskt sätt. MEN!!! att du köper aktier och inte tjänar på dom är inte någon annans fel än ditt eget!!! att det inte finns några garantier vad gäller aktier kan knappast komma som någon nyhet för någon. man tar en risk och faller den väl ut så tjänar man en slant, men det kan lika gärna gå åt andra hållet. krass marknadsekonomi, man betalar vad man tycker ngt är värt, och har man tur så blir det mer värt för att andra vill betala mer än man själv gjort. men att skylla på någon annan, för att marknaden inte gjort som man velat eller trott, är lite väl lågt.
                      achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                      \m/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27