"Alliansens" fiskepolitik. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Alliansens" fiskepolitik.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Wizkid
    Jag håller med dig att detta är Socialdemokraternas huvudvärk. Men att följa regelverket räcker inte som politiker det har vi sett ett flertal exempel på. Se bara på Socialdemokraternas egen justitieminister Lennart Rainer som skatteplanerade enligt gällade regler men som ändå tvingades avgå. Det finns lagar och förordningar och så finns det som kallas politiskt korrekt.

/Wiz

freddys aupair/tjänsteflicka och folkpartiets hackers?
    achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
    \m/

Kommentera

Jag vet inget om någon au-pair men skulle det vara olagligt eller ens politiskt tveksamt så borde media haft julafton. Men jag har kanske missat det bara. När det gäller FP:s intrång är väl det anmält till polis och de inblandade kommer väl gissningsvis att få en påföljd så det är väl bra.

Är det någon som vet vad som hände tjänstemannen hos socialdemokraterna som ertappades av moderaterna för den där mailskandalen? Skrev inte han om Reinfeldts au-pair?

/Wiz

Ursprungligen postat av ALQ

Kommentera

Ursprungligen postat av Wizkid
        Jag vet inget om någon au-pair men skulle det vara olagligt eller ens politiskt tveksamt så borde media haft julafton. Men jag har kanske missat det bara. När det gäller FP:s intrång är väl det anmält till polis och de inblandade kommer väl gissningsvis att få en påföljd så det är väl bra.

Är det någon som vet vad som hände tjänstemannen hos socialdemokraterna som ertappades av moderaterna för den där mailskandalen? Skrev inte han om Reinfeldts au-pair?

/Wiz

ha ha!!! du lyckades just belysa det jag vill peka på!!! det är så lätt att "förklara" ageranden hos dom man gillar och se förmildrande omständigheter i vartenda vrå. men när det handlar om ngn i "det andra laget" så är man blixtsnabb att fördömma och raljera nedlåtande. det påminner mycket om fotbollssupportrars beteende. det egna laget gör alltid rätt och det är domarnas, motståndarlagets osv osv fel oavsett vad som händer. och om det mot förmodan skulle vara ett fel begånget av den egna sidan, så är det ÄNDÅ den andra sidans fel på ngt sätt.

jag vet i o f s inte vilka medier du har tillgång till men i sverigesradio, TV1 TV2, TV4 och i aftonbladet, expressen och dn har det varit ganska mycket om freddyboys låglönevariant och glidning mellan aupair/tjänsteflicka?
        Senast ändrad av ALQ; 2006-09-16, 18:08.
        achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
        \m/

Kommentera

Sanning Achilles jag måste missat det. Jag ser inte på tv i någon större utsträckning men jag läser morgontidningar och jag kan inte påminna mig om någon au-pair affär. Men har han gjort något olagligt så skall han naturligtvis dömas för det har han gjort något politiskt inkorrekt så dömer medierna.

I mitt begränsade mediauniversum så har det pratats mer om herrgårdar än om au-pair flickor.

Men jag tycker inte att dömt någon, knappt raljerat. Så om jag enligt min mening inte dömt GP och dessutom sagt att FP:s inbladande får ett straff de förtjänar så på vilken sida är jag då?

ha ha!!! du lyckades just belysa det jag vill peka på!!! det är så lätt att "förklara" ageranden hos dom man gillar och se förmildrande omständigheter i vartenda vrå. men när det handlar om ngn i "det andra laget" så är man blixtsnabb att fördömma och raljera nedlåtande. det påminner mycket om fotbollssupportrars beteende. det egna laget gör alltid rätt och det är domarnas, motståndarlagets osv osv fel oavsett vad som händer. och om det mot förmodan skulle vara ett fel begånget av den egna sidan, så är det ÄNDÅ den andra sidans fel på ngt sätt.

jag vet i o f s inte vilka medier du har tillgång till men i sverigesradio, TV1 TV2, TV4 och i aftonbladet, expressen och dn har det varit ganska mycket om freddyboys låglönevariant och glidning mellan aupair/tjänsteflicka?

Kommentera

MEN!!! jag läste ngn-stans att den effekten är ytterst marginell, dom som drabbats ligger tydligen inom promillegränsen, men visst är det rubbat att det ska vara på det sättet i dom fall det faktiskt blivit så. det borde gå att ordna med några enkla undantagsregler. men visst fan är det vaj att det hela tiden är dom mindre bemedlade som får flytta på sig.
            du ser!!!
            det är marginell skillnad mellan sossarna och moderaterna!!! sossarna är ett till-höger-om-mittenparti och moderaterna har blivit ett lite-till-vänster-om-högerparti, var mötas dom två?

min paroll är, att om jag inte gillar det sossarna åstakommit så kommer jag definitivt inte gilla det borgarna kommer att åstakomma.
            så min röst faller inte på någon av dom!!!
            I sverige som helhet är det få som drabbas hårt av fastighetsskatten. Men i vissa regioner, som i skärgården så slår det hårt. Det finns begrännsningsregeln, som gör att man bara betalar en viss procent av sin lön i fastighetsskatt (typ max 5%). Men den gäller bara upp till ett visst värde av huset (tror det är 4miljoner). I många fall är husen värderade till mycket mer än så. Sen kommer förmögenhetsskatten också. Man kan helt plötsligt bli mångmiljonär, för att grannen sålde sitt hus.

Begränsningsregeln har gett en del lustiga bieffekter. Många rika, behöver inte jobba, eller tar ut lönen i något annat land. De är med andra ord 0 taxerade i sverige. De betalar förhållandevis lite eller ingen skatt alls för sin "sommarstuga". En annan lustig effekt är alla norrmän som köper sommarstugor på västkusten. De har heller ingen taxerad inkomst i sverige och behöver därför inte betala skatt...

Ett bra exempel på hur effektiv segregationen har varit är att titta på Täby. I villaomrdena i täby bor nu nästan bara folk med bra inkomst. Så var det inte för 10-15 år sen. I en undersökning bland de som flyttade därifrån för typ 5 år sedan, sade 7/10 att de sålde sina hus för att de inte hade råd att betala fastighetsskatten. De som bor där nu har inte det problemet.

Jag håller med dig om att skillnaden mellan moderaterna och sossarna har blivit liten. Det stora problemet sossarna har är vilka de tvingas sammarbeta med.

Sen gillar jag inte Perssons personlighet. Han blir bara pompösare och otrevligare varje år. Men vinner imorgon, det tror jag att han gör. Det gör han ju alltid...

Kommentera

Originally Posted by ALQ

Och här kommer ytterligare ne grej svt utnyttjar i sin fria television... Spännande!

*** I ain't here on Business, I'm only here for fun ***
              http://promisedland.blogg.se

Kommentera

Ursprungligen postat av jason_91
                Till alla sossar vi hade skolval och där fick moderaterna 57 % sverige demokraterna och socialdemorkaterna 3 % så kunde det vara i det riktiga valet så hade vi blivit av med vänsterspalten fy fan. Man tjänar ju nästan lika mycket på att vara undersköterska som arbetslös! I dessa 12 år som sossarna har styrt sverige har våldtäckterna ökat med 45%.

Det säger iallafall mig mycket.

Moderaterna har en bra politik det har inte sossarna med sina jävla bidrag. I längden fungerat inte ett samhälle som styrs av sossar. Arbetslösheten skulle öka drastiskt och fler ungdomar skulle få underkänt i skolan. Våldtäckter hade blivit fler! Hoppas ni som är över 18 tar ett bra beslut och röstar på moderaterna eller åtmistonde på något parti i alliansen.

MVH
                Jason
                Snälla, gå ut grundskolan innan du yttrar dig.

Självklart går min röst till Socialdemokraterna, skönt att se att så många på FS tänker likadant!

Kommentera

Tror som sagt att det är viktigt att hålla koll på vad våra partier tycker i olika frågor. Elementär demokrati.Vad det gäller sportfisket tror jag att vi sportfiskare inte skulle ha svårt att komma överens oavsett partipolitisk uppfattning i övrigt. Viktig att vi påverkar våra beslutfattare, knuffar dem i rätt riktning. Vill uppmana alla ( politiker lyssnar på sina egna väljare) som tycker att deras politiker har fel i sportfiskefrågor att kontakta dem och få dem att förstå sportfiskets värde. Stöd vår organisation sporfiskarna, men påverka oxså som väljare dina politiker..

Kommentera

ALQ, Jag håller med dig ang. Det med att man har mer acceptans till det parti man brukar rösta på.

En liknelse är ju att nån man inte gillar inte heller brukar vara snygg.

Tyvärr såg jag inte hela programmen på tv ang. Göran och Fredrik, men det kändes lite som att greppa efter sista halmstrået när det gällde barnflickan. Hans reaktion när det gällar att han "bara" betalat lön enligt avtal borde vara:
                    Kan ni inte hitta något bättre.
                    Alla har ju lik i garderoben så vi kan nog vänta fler saker om våra politiker.
                    Ola

Kommentera

Tjänsteflickan får väl skylla sig själv att hon inte sökte a-kassa istället det hade kanske varit bättre betalt.

Ang. Hackers så borde väl S skaffa sig ett bättre skydd.

ska vi fortsätta att fylla på:
                      Gudrun schyman har inte lärt sig att deklarera. Gör samma sak och du åker i fängelse.

Marjasin har inte lärt sig att klippa kvitton.

S mejlattack vad det nu var.
                      Ola

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      14 979 visningar
                      1 gilla