"Alliansens" fiskepolitik. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Alliansens" fiskepolitik.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Danne
    Alliansen ger stöd till småskalig vattenkraft

Hoppas det blir 4 snabba år vid makten

blir så bitter över sådana här saker.... man vet verkligen att man röstade rätt iaf... tyvärr så finns det för många som inte tycker som jag.

kul att skattepengar kommer att gå till sådant... nu kan man inte börja jobba heller..

Kommentera

• Ursprungligen postat av Pålacken
      Ni vill ju bara fiska och helst få betalt för det. D v s fiska på statens vatten, det kallas visst "guida", få hutlöst betalt, köra så mycket så möjligt svart, regga båten för "yrkestrafik" och få skattefri bensin till hela hushållet. Detta är ju alla fiskares dröm, eller hur? Så sluta hyckla, sluta stämpla, börja jobba som de vanliga arbetarsossar ni är! Ni gillar sossarna av en enda anledning egentligen: för att ni alltid "klarar" er, behöver inte jobba, och kan vara sjukskrivna 1 mån om året när det nappar bra...Att ni sitter och chattar på arbetstid är väl bevis nog för att socialdemokraterna arbetspolitik måste bort. Pinsamt att ni inte kan erkänna att ni är ett gäng SLACKERS, som vill parasitera på det gamla ickefungerande folkhemmet. Själv måste jag käna pengar när jag jobbar, (AD, egen sen oktober) för det sociala skyddsnät som finna idag är ett skämt för dem som vill jobba. Finns det inte jobb så skapar man sig ett. Funkar toppen för mig (men jag är ju ganska ambisiös, Har fisket som hobby och passion, inte som pundande) Ni vill ju bara fiska...Hoppas bara att ni erkänner det i framtiden, och skaffar ett jobb inom ert intresse.
      Är fiske ert enda intresse så skaffa ett jobb som passar er IQ. Vad sägs om valberedare åt FI nästa gång?
      Väldigt moget skrivet där. Din bästa raggningsreplik eller?

Förresten älskar jag pajkastning Fint med ministererfarenhet i typ en vecka och såna grejer Ta en bärs och spänn av, borgare

- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.

Kommentera

• Ursprungligen postat av SharperCarper
        Skulle Göran P var något annat än borgare i förklädnad då? Nej, precis. Politiker i position missar vad som från början var löftena och viljan till förbättringar. I takt med att lönen stiger hutlöst, blir alla lika blåa och bekväma i sin maktsits.

Jason_91, snyt dig och torka dig bakom öronen. På vilket sätt har moderaterna en "bra politik" åt alla? "Jävla bidrag"? Hur skulle du vilja gå runt ekonomiskt, om din arbetsplats bestämmer sig för att säga upp dig från en tillsvidareanställning för att de som styr "tjänar för dåligt"? Tigga? Om du tycker att det är förjävligt att man nästan "tjänar" lika mycket på A-kassan som att vara undersköterska får du nog fråga dig själv vad som är sjukt. Den pinsamma lönen till undersköterskan, eller försäkringspengen till den som ställts utanför arbetsmarknaden? Är det logiskt att en elitistisk minoritet tjänar MULTUM pga positioner, och ärvda släktnamn medans dödliga människor får slita för att ens gå runt? Jag får ut drygt sextusen i månaden, brutto från arbetslöshetsförsäkring och har eget boende. Hittar du en undersköterska med den lönen är du vass (INGET ont om undersköterskor, de förtjänar så jävla mycket bättre än aktieägare...)

Om ert skolval såg ut på det viset, kan man ju bara tacka för att de som deltog inte är röstberättigade än på ett par år, efter en tid mognar man (förhoppningsvis) och inser hur livet ser ut, på riktigt, när inte längre mamma och pappa betalar allt.

Våldtäkt är ett samhällsproblem och inte något enskilt parti kan hållas skyldig för. Det är på grund av en ökad sexistisk synvinkel, på människan, i media, i skolorna, på arbetsplatserna och så vidare. Här är det garanterat så att vänstern pressar hårdare för attitydförändring, istället för "alliansen" som skriker efter hårdare straff och mer poliser. När löste egentligen detta problemet undrar jag? Mer poliser, mer frihet? Eh? I ett totalitärt styre finns det ju massor med frihet, eller hur...

Jag bjuder på rödvin om skulle ses vid sjön
        gravitate et accuratissime sit virtus

Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business

Kommentera

• Ursprungligen postat av richtermo
          Jag bjuder på rödvin om skulle ses vid sjön
          Det gör du bannemig rätt i, jag är inte den som är den och säger nej!
          Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Kommentera

• Vad gillar ni era Röda Fackföreningar som snarare kväver den fria konkuransen än gynnar den när det gäller jobb ?

Man blir ju klart övertygad när man "sommarjobbar" på ett av Sveriges största och mest framgångsrika företag och där möter dröser av arbetare som har inställningen "sket vi i det", "det är ***x problem inte vårat" och är allmänt oansvariga för produktionen.
            l
            Det beror till stor det att dom har en FAST anställning och det är i princip omöjligt att "kicka" dessa.

Det kommer nya hungriga killar som vill anvancera, ta ansvar och gör dubbla arbetet, men det räcker inte, på grund av vad?

OBS, jag är inte speciellt insatt och kan givetvis ha fel, men stämmer det inte?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Flodebanan
              Vad gillar ni era Röda Fackföreningar som snarare kväver den fria konkuransen än gynnar den när det gäller jobb ?

Man blir ju klart övertygad när man "sommarjobbar" på ett av Sveriges största och mest framgångsrika företag och där möter dröser av arbetare som har inställningen "sket vi i det", "det är ***x problem inte vårat" och är allmänt oansvariga för produktionen.
              l
              Det beror till stor det att dom har en FAST anställning och det är i princip omöjligt att "kicka" dessa.

Det kommer nya hungriga killar som vill anvancera, ta ansvar och gör dubbla arbetet, men det räcker inte, på grund av vad?

OBS, jag är inte speciellt insatt och kan givetvis ha fel, men stämmer det inte?

Låter ju som att du nästan borde söka in som Sveriges bästa arbetare, och få en midag med självaste rikspuckot Littorin. Kan du dessutom göra det för halva lönen, så ja... grattis till dig Alla gillar inte modernt slaveri...
              Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Kommentera

• Ursprungligen postat av SharperCarper
                Dubbla arbetet?

Låter ju som att du nästan borde söka in som Sveriges bästa arbetare, och få en midag med självaste rikspuckot Littorin. Kan du dessutom göra det för halva lönen, så ja... grattis till dig Alla gillar inte modernt slaveri...
                Det var absolute inte så jag menade, alla jobbar inte lika fort o.s.v det är ju rätt naturligt. Men jag jobbade den tiden man skrev in i tidinfon, vilket var väldigt sällsynt. Tycker du det är slaveri, att jobba enligt de regler som finns på arbetsplatsen?

Men att köra dubbla rasttider, fuska med kontrollmätning och klibrering, smyga undan, skita i underhåll, jag i princip allt för att få sitta på sin stol och göra ingenting, och det fungerar alldeles utmärkt just p.g.a facket när dom har en "fast" anställning.

Det resulterar ju i att dom "får mindre gjort", förstår du vad jag menar nu?
                sigpic

Kommentera

• Flodebanan, vad har fackföreningar med Alliansens/regeringens fiskepolitik att göra?

Kommentera

• Förstår inte det logiska i resonemanget..din erfarenhet av "sommarjobbande" bland "slöa" arbetare skulle ursäkta regeringens bidrag till småskalig vattenkraft?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Hemi
                      Förstår inte det logiska i resonemanget..din erfarenhet av "sommarjobbande" bland "slöa" arbetare skulle ursäkta regeringens bidrag till småskalig vattenkraft?
                      Givetvis har det inte ngt med det att göra, men eftersom tråden redan spårat ur till en riktig politiktråd så kan man ju lika gärna köra en liten instickare till.
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      14 979 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art