Sportfiskegymnasium - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sportfiskegymnasium

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sportfiskegymnasium

Tja alla Fs:are!
    Jag har funderat lite på vilket gymnasium jag vill gå på, och jag är rätt sugen på forshagaakademien, men frågan är, vad för jobb får folk som har gått kurserna? Eller går de bara som en kul grej för att sen fortsätta med annan utbildning?

Mvh//The Unknown

visst kan du säkert få nått jobb för att du har den utbildningen... MEN kontakter är allt inom sportfiske.

Skaffa kontakter!
    G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Ursprungligen postat av The Loomis Man
      visst kan du säkert få nått jobb för att du har den utbildningen... MEN kontakter är allt inom sportfiske.

Skaffa kontakter!

instämmer med förgående talare!

jag ville också upp dit men tänckte,jag har ju kontakter och kan mycket inom fiske och de jag inte kan osv kan jag säkert lära mig någon annansatns och valde att gå nygg gymnasium ist!
      Keep talking about me, You are just making me famous..
      MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
      www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Som sagt kontakter är i stort sett allt. Jag gick själv nere i Osby, och nu jobbar jag på en metall industri. Men visst hade man sjukt kul på gymnasiet.
        Fiske är hårdrock!

Kommentera

Ursprungligen postat av The Loomis Man

Skaffa kontakter!
          Håller helt med, kontakterna tar dig till "drömjobbet". Inom just Sportfisket finns det ju inga krav på utbildning. Det är mera om man vill jobba med vattendrag och miljön man har användning av den gissar jag...
          sigpic

Kommentera

Sök dit och försök komma in. Sen när du gått där ett tag inser du om du vill jobba inom den branschen eller inte. Som andra sagt så är kontakter, främst familje medlemmar, nästan enda chansen till jobb. Jobben är också oftast säsongsbetonade så vad du ska göra resten av året är en bra fråga.
            För egen del så hade man till en början planer på att försöka bli fiskeguide, men det sket sig när man insåg hur slitit jobb det är.

Du har praktik på en sportfiskecamp eller liknande 3 veckor första sommarlovet, 5 veckor andra sommarlovet, sen 2 veckor sista terminen i en butik eller ngt liknande företag. Så du får inblick i hur branschen är. Du läser även ganska många lokala kurser som har med sportfiske/turism att göra, så du kommer få en ganska bra uppfattning om hur branschen fungerar. Deltar även vid olika mässor så du får träffa människor inom sportfiskets olika företag osv...

Sist vill jag bara säga att gymnasiet är din möjlighet till fortsatt utbildning efter det, för det är högskolestudier som räknas i dagens läge när man skaffar jobb. Så skaffa bra betyg och välj högskola efter det.
            Bra jobb = bra betalt = mer ledig tid = mer fiske.

Kommentera

Jag ska söka in på Osby och sedan gå på högskolan inom Fisketurism & vatten vård eller KY och öppna en butik.

Kommentera

Dom som jobbar med fiske efter skolans utbildning är lätträknade i förhållande till alla som går den...

Gick på sportfiskeakademin, jobbar numera som hantverkare... ´men älskar o fiska!
                Deluxe lures thats my work.

Kommentera

men går man på skolan så får man ju kontakter och man lär sig även en del

ni som har gått på typ sportfiskeakademin tycker ni att det var värt det eller hadde ni helre valt ett annat gymnasium

Kommentera

välj det rätta VALET välj sävenfors......

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 022 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art