Årets stora fiskerea på Berras. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Årets stora fiskerea på Berras.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Stubben
    Var själv där och fick 2 Shimano strlk 4000 för under 1200 spänn.
    Att rullarna sålt bra är väl inte så konstigt?
    Var dessutom där sista lördagen på 9dagars rean och fick de 30% som utlovades.

OF, det vore ganska märkligt att Berra skulle riskera ex.vis falsk marknadsföring vid en Rea? Anar avundsjuka att inte ha kvar en fysisk butik ;O) (var bara tvungen....)

Var sugen på just ett Blueline-spö också vars pris låg ca 300:- under närmsta konkurrent...
    Det är ju "logik" om man får yttrycka sig så. Att man inte har 100st Ekolod till 30% rabbat t.ex. utan t.ex. ett skyltex man vill bli av med inför kommande årets nylansering. Samma inom alla brancher i alla butiker, det kallas lockvaror. Att sedan ha supermegahyperpris på t.ex. 1st Ekolod som man säljer under de första 10min tycker jag är dåligt om det inte är utskrivet i annonsen.

Edit; OF har ju iaf så vitt jag vet inget konkurrsbygge på halsen och därmed inte så jättemycket att vara avis på ?

Hehe, att Berras inte "får" sina rullar kan ha en förklaring hos leverantören
    sigpic

Kommentera

Har försökt beställa grejer FEM gånger från berras. ingen gång har det lyckats utan alla grejerna har antingen vart slut eller så har dom inte skickat det. slt med beställningar därifrån iaf!

Kommentera

Ursprungligen postat av Stubben
        Var själv där och fick 2 Shimano strlk 4000 för under 1200 spänn.
        Att rullarna sålt bra är väl inte så konstigt?
        Var dessutom där sista lördagen på 9dagars rean och fick de 30% som utlovades.

OF, det vore ganska märkligt att Berra skulle riskera ex.vis falsk marknadsföring vid en Rea? Anar avundsjuka att inte ha kvar en fysisk butik ;O) (var bara tvungen....)

Var sugen på just ett Blueline-spö också vars pris låg ca 300:- under närmsta konkurrent...
        Stubben; Du kan nog glömma det där om att jag skulle vara avundsjuk för att jag inte har kvar någon "fysisk" butik! Om du hade den blekaste aning om vad jag och min familj utsattes för under den tid som Trumman Sportfiske var en "fysisk" butik på Hornsgatan i Stockholm skulle du snabbt som ögat be om ursäkt för det du nyss skrev! Skulle "folk" spränga ett flera meter stort hål i huset där din hustru och du låg och sov i, skulle någon placera en bomb under din butikschefs bil eller skulle k-pistbeväpnade motorcyklister skjuta rakt in i butiken din nattetid, då skulle nog även du lägga ner din butik och inte vara avundsjuk på andra som driver en "fysisk" fiskebutik. "Falsk marknadsföring" är dina ord och inte mina! Jag har arbetat inom sportfiskebranschen som egen företagare sedan 1971 och sett många tåg komma och gå! Som fiskeskribent har jag på gott och ont engagerat mig i svensk fiskepress sedan mitten av 1960-talet. Tro mig om du vill eller inte men redan i morgon skulle jag kunna öppna en ny sportfiskebutik, men varken intresse eller ork finns till detta! Det är bättre att någon annan gör det som är 40-45 år yngre än jag.
        Go for the Big Ones!
        Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen
          Hi-Sport har ju rea på 50%-70% procent jämt. Men då är det i vissa fall rätt rea pris på några varor. Men oftast är det bara pålagt på priset. Så rea är ett bra sätt att locka folk. Fast inte alltid om man från början vet vad man vill ha. Och den varan finns inne.
          HI-Sport är det inget fel på speciellt om man ska ha billiga rapala och storm wobbler. Halva Priset.

Kommentera

Jag har fyndat mycket på Berras reor, men alla butikers prissättning är ju ett skämt med deras ordinarie priser och rabatter och reor allt vad det heter.

OT: Old firehand, trist om du blivit utsatt för sådant som du beskrev.
            Ola

Kommentera

You GO Girl!

Ursprungligen postat av Old Firehand
              Stubben; Du kan nog glömma det där om att jag skulle vara avundsjuk för att jag inte har kvar någon "fysisk" butik! Om du hade den blekaste aning om vad jag och min familj utsattes för under den tid som Trumman Sportfiske var en "fysisk" butik på Hornsgatan i Stockholm skulle du snabbt som ögat be om ursäkt för det du nyss skrev! Skulle "folk" spränga ett flera meter stort hål i huset där din hustru och du låg och sov i, skulle någon placera en bomb under din butikschefs bil eller skulle k-pistbeväpnade motorcyklister skjuta rakt in i butiken din nattetid, då skulle nog även du lägga ner din butik och inte vara avundsjuk på andra som driver en "fysisk" fiskebutik. "Falsk marknadsföring" är dina ord och inte mina! Jag har arbetat inom sportfiskebranschen som egen företagare sedan 1971 och sett många tåg komma och gå! Som fiskeskribent har jag på gott och ont engagerat mig i svensk fiskepress sedan mitten av 1960-talet. Tro mig om du vill eller inte men redan i morgon skulle jag kunna öppna en ny sportfiskebutik, men varken intresse eller ork finns till detta! Det är bättre att någon annan gör det som är 40-45 år yngre än jag.
              Go for the Big Ones!
              Old Firehand
              Skämt åsido. Men många av oss lite äldre vet allt det där. Fast det är klart, pensionärer idag är så jäkla bortskämda och otrevliga. Der var bättre förr...;-)
              DE È LUNGT; DE È BA Å HÅLLA SPÄNT...

Kommentera

vet inte om jag verkligen bidrar något till denna konversation eftersom alla verkar ha sin fasta åsikt om berras. men hur som helst så kan jag dementera ryktet om att det inte fanns några super gt till superpris. dagen innan första readagen kom det in 250 st GT-rullar i alla storlekar, de såldes dock slut under de första timmarna. då beställdes det in nya rullar som såvitt jag vet inte har kommit in än. sen kan jag passa på och påpeka att de "lockpriser" som fanns var klart och tydligt utsatt i annonserna att det endast fanns ett exemplar av varje vara i de sju olika butikerna. sista readagen hade vi bla annat en minn kota för 999:-, en i varje butik, och när jag öppnade ute på arlanda fick jag det berättat för mig att det varit tio personer där och vänt sedan klockan 5 på morgonen för att få just den elmotorn. alla dessa verkar ha varit helt införstådda med att det endast fanns en motor? den lycklige men smått förfrusna mannen som suttit där sedan klockan fem fick dock sin motor för tusenlappen!
                oskar (ogge) stenberg

Kommentera

Rea på Berras... bergis 30% rabatt på Fishits sortiment, nästan att får betalt för att hämta prylarna i butiken (så skulle iaf jag göra om jag hade det sortimentet).
                  www.mag.nu

Kommentera

Ursprungligen postat av stenis
                    vet inte om jag verkligen bidrar något till denna konversation eftersom alla verkar ha sin fasta åsikt om berras. men hur som helst så kan jag dementera ryktet om att det inte fanns några super gt till superpris. dagen innan första readagen kom det in 250 st GT-rullar i alla storlekar, de såldes dock slut under de första timmarna. då beställdes det in nya rullar som såvitt jag vet inte har kommit in än. sen kan jag passa på och påpeka att de "lockpriser" som fanns var klart och tydligt utsatt i annonserna att det endast fanns ett exemplar av varje vara i de sju olika butikerna. sista readagen hade vi bla annat en minn kota för 999:-, en i varje butik, och när jag öppnade ute på arlanda fick jag det berättat för mig att det varit tio personer där och vänt sedan klockan 5 på morgonen för att få just den elmotorn. alla dessa verkar ha varit helt införstådda med att det endast fanns en motor? den lycklige men smått förfrusna mannen som suttit där sedan klockan fem fick dock sin motor för tusenlappen!

Hur tänker folk, bättre att knega de fyra? timmarna i värmen ist för att sitta utanför en butik och frysa
                    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av stenis
                      Hej Stenis; Snyggt och korrekt skrivet! "Billiga Berra" och jag är gamla vänner sedan slutet av 1970-talet och var även mycket nära kollegor åren 1979 - 1981. Jag respekterar Berra för många bra saker han gjort både som en av Sveriges duktigaste tävlingsfiskare och för att han trots oerhört stort branschmotstånd lyckats skapa Sveriges största sportfiskebutikskedja. En sak har vi båda fått lära oss: Allting kan inte Berra sig! Lockvaror är Lockvaror!
                      Go for the Big Ones!
                      Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 522 visningar
                      0 gillar