Såg det också i senaste numret helt överens behövs inte M i fiskepolitiken se till att förbundet har mandat istället
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Slutet nära för fria handredskapsfisket?
Collapse
X
-
TamTam har fullständigt rätt. Bäst vore att stoppa isättningen av dessa tama fettfenefiskar i havet. Men det är ju stört omöjligt eftersom pamparna själva sitter på poster och pytsar ut dom till sina likasinnade. Hualigen vad dom skulle bli desperata om dom inte fick fånga dom i nät eller älv.
För mörtfiskare är dom ju inte precis.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av GiganticsalmonHur var det förra gången borgarna hade makten, försvann det fria fisket då? Vilka har suttit med armarna i kors och kollat på när våra hav utarmats?I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av elanenTamTam har fullständigt rätt. Bäst vore att stoppa isättningen av dessa tama fettfenefiskar i havet. Men det är ju stört omöjligt eftersom pamparna själva sitter på poster och pytsar ut dom till sina likasinnade. Hualigen vad dom skulle bli desperata om dom inte fick fånga dom i nät eller älv.
För mörtfiskare är dom ju inte precis.
Så vitt jag vet ägnar du din tid till fiske i insjöar låt oss andra ängna oss åt våra favoritfiskar precis som du gör!!!I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAMNej men när mindre prioriterade frågor kommer på bordet samt att de blå börjar känna sej säkra i sadeln kan mycket hända läs ledaren i senaste Svenskt fiske småskaliga vattenkraftverk osv.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KG?Helt rätt! Det är vårt förbund vi måste lita till. Politiska partier måste ta hänsyn till en en massa intressegrupper. Är Sportfiskarna en väldigt stor organiserad intressegrupp så törs inget parti krångla med det fria fisket.
Kommentera
-
Ha ha, TamTam. Jaså du vill ha havsöringen kvar. För mig kan den gärna gå bort. Och sätta ut gös eller ål i stället. Fast det gör dom ju redan i Mälaren. Men det är ju sjö det. Ja tur att insjöarna finns. Så man får sitt lystmäte av fetborre.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Varför..??????
Ursprungligen postat av StizoCiterar Stefan Nyström Generalsekreterare hos sportfiskarna (SF nr3/2006)
""Och skulle någon mot förmodan försöka avskaffa vår rätt att fiske med handredskap längs våra egna kuster och i våra fem största sjöar vill jag härmed tydligt slå fast att en sådan handling i praktiken kommer att uppfattas som en våldsam provokation mot Sveriges tre miljoner sportfiskare!!""
Då säger jag att Ifall så skulle bli fallet så skulle vi få se till att protestera högt och tydligt! Vi är ju ganska många ifall alla e med!!!
Min fråga är som följer: Varför ens ge dem chansen att avskaffa det fria handredskapsfisket?????
//Tantor - Bekymmrad sportfiskare och "Motborgare"[FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
14 997 visningar
1 gilla
|