Blir det ett maktskifte efter valet så är det slut med det fria handredskapsfisket. Alla fyra borgerliga partier har klart deklarerat att de vill avskaffa det, och mest av alla moderaterna. Stor enighet i denna fråga alltså, och därmed lätt att genomföra. Socialdemokraterna, v och mp vill ha det kvar...kanske en valfråga att fundera över?...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Slutet nära för fria handredskapsfisket?
Collapse
X
-
Har svårt att tänka mig att MP skulle vara för redskapsfiske, men visa det gärna svart på vitt..Senast ändrad av Abelsson; 2006-08-29, 20:16.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av LazinkoHur skulle de kunna hindra något?
Är det bättre att beskatta fiskeprylar, dvs. straffskatter som det vänstra blocket har funderat över länge!
Skulle skippa att köpa två buster för att främja fisket alla dagar i veckan! har man råd att pynta 2000 för en bivvy eller 3-4000 för en pulka så har man råd med den lilla avgift som är på tapeten!
I de flesta fritidsaktiviteter krävs en licens (ex. fotboll, hockey osv.) varför inte inom sportfisket?
Hoppas att fler tycker som jag...SKÅNELAINEN SINAPPI
Kommentera
-
Ursprungligen postat av NinjaLinusGenom att lagstadga! Jag tycker det är bra med en avgift för att få bedriva sportfiske! Givetvis bör denna var väldigt låg eller obefintlig för de som är under 16år. Men att betala ett par hundra per säsong för att få bedriva fiske längs kuster och i haven är väl inte speciellt besvärligt! Snarare tycker jag att det är viktigt för att vi ska utveckla sportfisket och fiskevården!
Är det bättre att beskatta fiskeprylar, dvs. straffskatter som det vänstra blocket har funderat över länge!
Skulle skippa att köpa två buster för att främja fisket alla dagar i veckan! har man råd att pynta 2000 för en bivvy eller 3-4000 för en pulka så har man råd med den lilla avgift som är på tapeten!
I de flesta fritidsaktiviteter krävs en licens (ex. fotboll, hockey osv.) varför inte inom sportfisket?
Hoppas att fler tycker som jag...[FONT="Palatino Linotype"]Speci-Matcher[/FONT]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av NinjaLinusGenom att lagstadga! Jag tycker det är bra med en avgift för att få bedriva sportfiske! Givetvis bör denna var väldigt låg eller obefintlig för de som är under 16år. Men att betala ett par hundra per säsong för att få bedriva fiske längs kuster och i haven är väl inte speciellt besvärligt! Snarare tycker jag att det är viktigt för att vi ska utveckla sportfisket och fiskevården!
Hoppas att fler tycker som jag...
Isåfall vore det bättre med lite skatt... De kan ju beskatta olivolja med en extra procent och lägga på Sportfiske... Eller hur lägger man statliga pengar på sportfiske ens?/Lazinko
Kommentera
-
Ursprungligen postat av LazinkoNej vore dumt att ha avgifter för fiske. Barnfamiljer och nybörjare kommer kanske inte vilja pynta upp och därför undviker att fiska...
Isåfall vore det bättre med lite skatt... De kan ju beskatta olivolja med en extra procent och lägga på Sportfiske... Eller hur lägger man statliga pengar på sportfiske ens?
Vi gillar att diskutera, du och jag Lazinko! Skånskt temprament!SKÅNELAINEN SINAPPI
Kommentera
-
Jag tycker att det är en helt OK idé!
Jag kan gärna pynta upp några hundralappar för att få fiska varje år, inget problem med det. Man lägger ju flera tusen spänn per år på fiskeprylar, då kan man betala licensen också. Men då hoppas jag att pengarna också går till främjande av fisket för alla. T.ex. byggande av bryggor för rörelsehindrade samt stödutsättning av fisk på behövande områden.
Men avgiften skall ju absolut inte gå till att subventionera de stackars trålarna för att de får mindre fisk i sina trålar och går back på att vara ute på havet.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av NinjaLinusE tyvärr inte så enkelt! Jag tycker också att det vore skönt utan avgifter, eller att dom satans trålarna inte subventionerades och således betalade avgiften åt oss. Om en pappa eller mamma vill ta med barnen på en fisketur så kan det väl kvitta om det kostar 200:-! Det kostar ca: 350 spänn att gå på bio (två vuxna, två barn). Och en film varar i typ 2 timmar! En licens varar i ett år! Problemet är snarare att motivera barnen att lämna TV:n eller datorn! Det har jag dessvärre ingen lösning på!
Vi gillar att diskutera, du och jag Lazinko! Skånskt temprament!
skåne skåne fosterland../Lazinko
Kommentera
-
Ursprungligen postat av LazinkoJo en avgift hade inte varit katastrof. Men att beskatta fiskeredskapen hade väl varit lika bra? Fisket ska ju inte bli en klassfråga (***)
skåne skåne fosterland..
Och givetvis ska det inte bli en klassfråga att sportfiska! En ide´ är att överlåta gamla redskap till de som inte har råd!
SKÅNELAINEN SINAPPI
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
14 997 visningar
1 gilla
|