Fiske i Australien - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Australien

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i Australien

Ska ut och fara runt lite i stora vida världen snart.
    Ska bla till Perth i Australien.

Tänkte kolla om det är någon som har vart där och fiskat eller om nån har sjysta tipps ang fiske i Perth med omnejd!
    Får ju natrurligtvis inte kosta en förmögenhet!
    [FONT="System"]Team Full Scale[/FONT]

"Felix" här på forumet skall också åka dit snart, och han skall fiska då tillfälle ges. Skicka ett PM till honom eller så....han kanske har lite koll på ställen?

edit: Vet inte om han skall till Perth dock, men till Australien skall han iafa:-)

mvh/Jon
    - Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

Kommentera

Man blir så avundsjuk
      http://www.sportsfishaustralia.com.au/
      Stod där o petade på naklarna, så kom han runt hörnet o hoppade på knivet, sjutton gånger.

Kommentera

Tjenare!
        Jag var i australien en månad, fiskade bla travellys, barracuda o sånt! Det kan jag rekommendera starkt! Fick även en schysst video där dom drar stora barramundis. Om jag minns rätt så finns det barramundis i perh och jag tycker du ska testa på det, inte för att du får många i antalet utan för att dom du får är brutalt stora, käftar som är till för att suga in krokodilen och mosa dom, och dom ser ut att vara grymmt starka!
        Du kan få en adress till en kille som guidar i Cairns så kan du fråga honom om adresser och telefonnummer till guider i perh mm
        Catch and Cook adventures in the wild is what Andys Fishing is all about. Stingray spearing, squid catching, lure fishing Barramundi in amazing beautiful tropical places. Every catch, prep and cook, plus eating. Multi day adventures in the wilderness.

Gurra
        bf

Kommentera

Ursprungligen postat av Bigfisher
          Tjenare!
          Jag var i australien en månad, fiskade bla travellys, barracuda o sånt! Det kan jag rekommendera starkt! Fick även en schysst video där dom drar stora . Om jag minns rätt så finns det barramundis i perh och jag tycker du ska testa på det, inte för att du får många i antalet utan för att dom du får är brutalt stora, käftar som är till för att suga in krokodilen och mosa dom, och dom ser ut att vara grymmt starka!
          Du kan få en adress till en kille som guidar i Cairns så kan du fråga honom om adresser och telefonnummer till guider i perh mm
          Catch and Cook adventures in the wild is what Andys Fishing is all about. Stingray spearing, squid catching, lure fishing Barramundi in amazing beautiful tropical places. Every catch, prep and cook, plus eating. Multi day adventures in the wilderness.

Gurra
          Fan, det låter trevligt det där med barramundis!
          Frågan är ju om plånboken kommer att ha råd med det??
          Ska kolla länken på en gång!

Får man fråga vart du var någonstans i Australien?

Kommentera

köp en handline spole 1.2mm nylon du behöver ca 150meter skarva på minst 3meter stålwire och krokar modell större,jag fiskade med 4st 12/0 serie kopplade som bete är tonfisk det bästa men makrill och även multe är bra för det är segt så små fisken äter inte upp den så snabbt. leta upp en å eller flod med bra tidvatten och vada ut med betet vid låg vatten sen är det bara att vänta (-:
            oftast kommer huggen när vattnet vänder från högvatten
            själv fick jag en grouper på ca 250kilo och tappade en haj som uppskattades till mellan 3-4 meter
            använd handskar och fiska absolut inte ensam ifall du snubblar och får linan om en hand eller ett ben, så ha en sax eller kniv nära till hands
            ett billigt och effektivt sätt att få känna på en stor fisk när du är där
            mina grejor som jag använde kostade inte mer än ca 300 spänn

Kommentera

Ursprungligen postat av snickarn
              köp en handline spole 1.2mm nylon du behöver ca 150meter skarva på minst 3meter stålwire och krokar modell större,jag fiskade med 4st 12/0 serie kopplade som bete är tonfisk det bästa men makrill och även multe är bra för det är segt så små fisken äter inte upp den så snabbt. leta upp en å eller flod med bra tidvatten och vada ut med betet vid låg vatten sen är det bara att vänta (-:
              oftast kommer huggen när vattnet vänder från högvatten
              själv fick jag en grouper på ca 250kilo och tappade en haj som uppskattades till mellan 3-4 meter
              använd handskar och fiska absolut inte ensam ifall du snubblar och får linan om en hand eller ett ben, så ha en sax eller kniv nära till hands
              ett billigt och effektivt sätt att få känna på en stor fisk när du är där
              mina grejor som jag använde kostade inte mer än ca 300 spänn
              Åh fan, 250kg låter ju i och för sig lite väl märkligt mycket.
              Ska ta och kolla på den metoden lite närmare..
              Senast ändrad av Lärlingen; 2006-08-27, 19:28.

Kommentera

melbourne,cairns,airlie beach, brisbane och sydney. Kan säga att Cairns och Airle beach var dom ställerna som värkade vara tuffast att fiska på, dock fiskade vi bara i Airlie beach och bara längs mangroverna och lite utanför. gott om fisk som nappade och var efter, funkade både med popper och flugor. Sen var det grymmt tufft att se guldiga tonfiskar hoppa ute i det öppna havet och det kokade med fisk där, fick dock ingen sådan men hade en efter !
                Har hört att Perth är bland det vackraste ställena i Australien enligt min mamma och släktingar som bor där. Australien är ett grymmt land både fiske och naturmässigt och det finns god mat, god öl (victoria bitter var favoriten bland de vuxna, smaka lite själv jag med ) och trevligt folk!

Gurra
                bf

Kommentera

Ursprungligen postat av Lärlingen
                  Åh fan, 250kg låter ju i och för sig lite väl märkligt mycket.
                  Ska ta och kolla på den metoden lite närmare..
                  jo det är mycket har en liten video snutt på ca 30 sekunder när vi krokade loss den vi fick inte upp den på land så vi fick stå i vattnet o fixa o dona inte så kul med tanke på att betet låg på ca 60 cm vatten när det högg 20 meter från land
                  har funderat på att lägga upp den här men har inte satt mig in hur man gör

Kommentera

Ursprungligen postat av snickarn
                    jo det är mycket har en liten video snutt på ca 30 sekunder när vi krokade loss den vi fick inte upp den på land så vi fick stå i vattnet o fixa o dona inte så kul med tanke på att betet låg på ca 60 cm vatten när det högg 20 meter från land
                    har funderat på att lägga upp den här men har inte satt mig in hur man gör
                    Oj Oj Oj, du vet du att du har kastat tillbaks en fisk som är 70,5 kg tyngre än gällande Worldrecord på grouper.
                    Fantastiskt klantigt att inte väga och dokumentera....
                    Puck tvåa.
                    Se och läs från:

"One of The Pemba Channel Fishing Club's Bertram's "Shuwari", on one of its charters to Dar es Salaam in March, 2004 while fishing out of Latham Island hooked up and boated a Giant Grouper weighing 179.5 kg. This is a pending world record"

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 071 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art