Ormar som stör fisket!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ormar som stör fisket!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ett av mina bästa fiskeminnen har just med ormar att göra. Fiskade i Mörrumsån och stod vid reningsverket när jag plötsligt såg något komma ringlande ute i ån. Det var en snok som var ute på en liten simtur. Den var inte särskilt blyg av sig utan simma runt i närheten ett bra tag innan den försvann uppströms. Att jag gillar ormar gjorde i och för sig inte saken sämre.

Kommentera

hmm, jag har inte sett en orm på ganska många år nu, men när jag var liten samlade jag och en kompis snokar i ryggsäcken på väg från skolan och la i ett terrarium

Kommentera

getingar o ormar har ja inga problem med, dock är ja skrajj som satan för spindlar

Kommentera

En polare har extrem spindelfobi, så när vi campar får jag sitta och kasta ut spindlar hela natten. Skojigt... Det är rätt lustigt egentligen, han bangar inte för att hantera gäddor och stoppa in händerna i dom, men en spindel på 2mm är farlig...Buuuu! Men det är väl definitionen på fobi: irrationell rädsla
          SKÅNELAINEN SINAPPI

Kommentera

fiskat en hel del i Risbrodammen utanför jönköping, där är orm ett vanligt inslag och de simmar ofta intill båten så att man hör när deras kroppar nuddar båten. detta påverkar mig inget speciellt, javisst, de skulle kunna bita mej men det är ju inte farligt.

Däremot är jag allergisk mot getingar, så ser ni någonsin nån springa som en idiot och kasta saker till höger och vänster så ser ni mej och min försvarstaktik mot getingar

Så ofta när jag är ute på sommaren kan jag inte riktigt koppla av då man tror allt som kommer flygande är getingar...

Det är ju inte riktigt fobi heller, för jag har ju orsak att vara rädd liksom
            Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

Kommentera

Ursprungligen postat av Discharged
              fiskat en hel del i Risbrodammen utanför jönköping, där är orm ett vanligt inslag och de simmar ofta intill båten så att man hör när deras kroppar nuddar båten. detta påverkar mig inget speciellt, javisst, de skulle kunna bita mej men det är ju inte farligt.

Däremot är jag allergisk mot getingar, så ser ni någonsin nån springa som en idiot och kasta saker till höger och vänster så ser ni mej och min försvarstaktik mot getingar

Så ofta när jag är ute på sommaren kan jag inte riktigt koppla av då man tror allt som kommer flygande är getingar...

Det är ju inte riktigt fobi heller, för jag har ju orsak att vara rädd liksom
              Orsak för att vara rädd för en insekt? Allergisk? kan du bli rejält skadad av getingen?

Är du livrädd för bilar med? dom är ju lite mer farliga..
              Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
              &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
              ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
              Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av Golden
                har en kompis som är likadan.... han springer direkt han ser getingar... iår har han nästan varit inlåst i lägenheten med fönstrena stängda... jobbigt år för folk med getingfobi =)
                Snackar du om mig eller? Haha känner mig träffad

Kommentera

för mig surrar döden i luften ett getingstick och jag är borta!

Kommentera

hehe,ja jag gillar inte ormar så mycket heller.
                    jag såg två när jag fiskade

/kul att fiska!!
                    Älskar fiske, betestillverkning och självklart brudar!

Kommentera

Ursprungligen postat av Kimbow
                      Orsak för att vara rädd för en insekt? Allergisk? kan du bli rejält skadad av getingen?

Är du livrädd för bilar med? dom är ju lite mer farliga..
                      läste du inte alls vad jag skrev eller?Däremot är jag allergisk mot getingar

Sen vad det gäller bilar går det oftast att beräkna vad dom kommer att göra, men skulle det komma en bil och att föraren uppförde sig på ett sånt sätt att jag riskerar att bli påkörd skulle jag ganska så mycket utan tvivel springa och gömma mej bakom lämpligt hus.
                      Senast ändrad av Discharged; 2006-08-18, 11:25.
                      Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 077 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art