Ett av mina bästa fiskeminnen har just med ormar att göra. Fiskade i Mörrumsån och stod vid reningsverket när jag plötsligt såg något komma ringlande ute i ån. Det var en snok som var ute på en liten simtur. Den var inte särskilt blyg av sig utan simma runt i närheten ett bra tag innan den försvann uppströms. Att jag gillar ormar gjorde i och för sig inte saken sämre.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ormar som stör fisket!!!
Collapse
X
-
En polare har extrem spindelfobi, så när vi campar får jag sitta och kasta ut spindlar hela natten. Skojigt... Det är rätt lustigt egentligen, han bangar inte för att hantera gäddor och stoppa in händerna i dom, men en spindel på 2mm är farlig...Buuuu! Men det är väl definitionen på fobi: irrationell rädslaSKÅNELAINEN SINAPPI
Kommentera
-
fiskat en hel del i Risbrodammen utanför jönköping, där är orm ett vanligt inslag och de simmar ofta intill båten så att man hör när deras kroppar nuddar båten. detta påverkar mig inget speciellt, javisst, de skulle kunna bita mej men det är ju inte farligt.
Däremot är jag allergisk mot getingar, så ser ni någonsin nån springa som en idiot och kasta saker till höger och vänster så ser ni mej och min försvarstaktik mot getingar
Så ofta när jag är ute på sommaren kan jag inte riktigt koppla av då man tror allt som kommer flygande är getingar...
Det är ju inte riktigt fobi heller, för jag har ju orsak att vara rädd liksomFiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Dischargedfiskat en hel del i Risbrodammen utanför jönköping, där är orm ett vanligt inslag och de simmar ofta intill båten så att man hör när deras kroppar nuddar båten. detta påverkar mig inget speciellt, javisst, de skulle kunna bita mej men det är ju inte farligt.
Däremot är jag allergisk mot getingar, så ser ni någonsin nån springa som en idiot och kasta saker till höger och vänster så ser ni mej och min försvarstaktik mot getingar
Så ofta när jag är ute på sommaren kan jag inte riktigt koppla av då man tror allt som kommer flygande är getingar...
Det är ju inte riktigt fobi heller, för jag har ju orsak att vara rädd liksom
Är du livrädd för bilar med? dom är ju lite mer farliga..Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Goldenhar en kompis som är likadan.... han springer direkt han ser getingar... iår har han nästan varit inlåst i lägenheten med fönstrena stängda... jobbigt år för folk med getingfobi =)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KimbowOrsak för att vara rädd för en insekt? Allergisk? kan du bli rejält skadad av getingen?
Är du livrädd för bilar med? dom är ju lite mer farliga..
Sen vad det gäller bilar går det oftast att beräkna vad dom kommer att göra, men skulle det komma en bil och att föraren uppförde sig på ett sånt sätt att jag riskerar att bli påkörd skulle jag ganska så mycket utan tvivel springa och gömma mej bakom lämpligt hus.Senast ändrad av Discharged; 2006-08-18, 11:25.Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 077 visningar
1 gilla
|