fiskesite funderingar ... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fiskesite funderingar ...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• fiskesite funderingar ...

Tjoho alla glada, sitter och funderar på att pula ihop en liten hobbysida om fiske med lite smaskiga nybörjar artiklar(är ju ganska grön själv på fiske än) och nu undrar jag vad folk igentligen vill se på en sådan site.

Kommer vara enkla guider/artiklar om allt möjligt och just nu efter att metesidan dök så ser jag att det finns ett behov av det men frågan är exakt vad för artiklar folk vill se, i första hand kommer det rikta sig till nybörjare men i takt med att min kunskap ökar är meningen att nivån på artiklarna även dom skall bli högre.

Vad skulle NI vilja se för att NI skulle besöka sidan frekvent och uppskatta den?

Ett till forum är ganska meningslöst då detta perfekta forum existerar

Sidan kommer även inehålla mina egna äventyr och strapatser med mina vänner men om andra är intreserade utav att skriva artiklar på en sådan sida så är det bara att slänga iväg ett PM till mig.

Om ja hade vart nybörjare så hade ja velat ha enkla förklaringar, inte massa svåra ord som kanske förvirrar en t.ex Styrpulpet m.m och lättlästa beskrivningar av tackel.
    De ska heller inte se ut som om fiske bara e en massa jobb, fö de e lätt att en nybörjare tröttnar om han/hon får de som ett första intryck!
    Lycka te...tycker de låter som en bra idé!!
    Fishing4life

Kommentera

Jo enkelheten kommer vara A och O, vet själv hur jobbigt det varit att söka upp en del information, tur man är datanörd och envis :P

Kommentera

Man får tänka igenom vad man själv hade problem med ibörjan... Kanske gäddtafs, knutar, hur ett glidande flöte fungerar,

Mitt tips till dig är att söka igenom detta grymma fiskeforumet, se vilka frågor som dyker upp frekvent... finns en del sådana om man säger så...

Vet ju inte riktigt hur "grön" du är, men för dig så är mitt tips att typ köpa en bok tex "Prismas stora bok om FISKE" som det står väldigt bra om de flesta svenska arterna.... Sedan typ ha olika guider för olika arter... Typ skriva lite om var arten trivs, vad den äter, hur man fångar den, bästa tid, när den leker.... etc... och sedan ha en guide hur man gör tackel...

Oj, vad rörig min text blev.... Men såhär hade jag börjat lägga upp det om jag startat en sida.

Sedan kanske det skulle va bra att ha ett enkelt forum för dom som undrar över något.

Lycka till,
        Mvh Benny

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 291 visningar
        1 gilla