Tid & pengar till fiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tid & pengar till fiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tid & pengar till fiske?

Man förundras över hur mycket en del människor fiskar på ett år. Det är ju bara ett litet fåtal som kan försörja sig på sportfiske, t.ex. som guide eller jornalist. Ändå hör man om massor av folk som har kanske hundra fiskedagar om året, både på hemmafronten och på resor. Hur får dom tid och råd och hur kombinerar man det med jobb och familj?

Har själv en trailerbåt och vet hur dyrt och tidskrävande det kan vara. Säg att man ska till Västkusten och havsfiska en helg. Det tar ca fem timmar att köra till Bohuslän hemifrån, enkel väg. Och bensinen, bara för bilen, kostar kanske 1200 kr per resa, sen tillkommer bensinen till båten. 35 mil enkel väg är ju ändå en ganska blygsam resa, jag vet folk som ofta kör betydligt längre.

Sen måste man ju ha en väldigt tolerant familj om dom accepterar att man är borta så mycket. Själv får jag vara glad om jag kommer iväg en helg per månad, och då ofta till närmare destinationer.
    Fyra Gulp och en Rom & Cola
    Besök min fiskeblogg

Its particularly hard once you have children, but ive found my fishing time has become far more intensive, lots of short evening sessions once the children are in bed, in my case child, another ones on the way.
    Early mornings are a thing of the past these days. So I manage at least 2 to 3 evenings a week if im lucky, no more than about 5mil radius from home.
    Like smokers and other compulsive behaviours there’s always money! Money is the least restrictive factor in fact.

I would say my fishing has improved & declined a little due to having to make most of the little time I have available, I no longer waste it, but I always wish there was that little extra freedom. But I suppose the greatest luxury of all is having a flexible and understanding wife. At the end of the day she wants a happy husband, and there are far worse things than fishing! At least im not in the golf club house getting wrecked or messing about with fast cars & bikes!

/William.
    I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.

- John Gierach

Kommentera

Mitt problem är kanske att jag vill förnya mig hela tiden. Jag nöjer mig inte med att dra upp ännu en slemmig gädda i sjön hemmavid, jag vill ha mer spännande fiskar. Då är man tvungen att åka iväg.
      Fyra Gulp och en Rom & Cola
      Besök min fiskeblogg

Kommentera

I suppose it depends where in the country your living and what your intending on catching. For me at least I’m thrown some really quite challenging and rewarding fishing close by, enough so to keep me satisfied for a life time im sure! Literarily surrounded by virgin waters, only now in fact are some very interesting captures cropping up due to the increase in specimen mete in my area at least. A hell of a lot of untapped potential in Sweden. Very different to the over fished over crowed waters I left back in England.
        I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.

- John Gierach

Kommentera

Ursprungligen postat av Fis-Herman
          Mitt problem är kanske att jag vill förnya mig hela tiden. Jag nöjer mig inte med att dra upp ännu en slemmig gädda i sjön hemmavid, jag vill ha mer spännande fiskar. Då är man tvungen att åka iväg.
          Du har nog fel Det finns så fruktansvärt många mera sjöar på hemmaplan, bara man är sugen på att lägga tid för att upptäcka dessa!

Lycka till
          sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
          14 svar
          3 141 visningar
          0 gillar