Båtplats i Gbg med omnejd!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtplats i Gbg med omnejd!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Båtplats i Gbg med omnejd!!!

Hej alla!

Det har varit ett litet uppehåll för min del sedan jag huserade här, men nu behöver jag er hjälp.

Har funderingar på att skaffa en Arvor 230 AS istället för min nu trailerburna båt. Men vad jag då behöver hitta är en båtplats som är lämplig.

Båten är storleksmässigt 7.3 x 2.8 x 0.9 m (lxbxd).

Vet ju med mig att det är rackarns svårt i Göteborgsområdet, står själv i kö på ett par ställen. Men tror att jag med hjälp av era ögon och öron kanske kan hitta något.

Så har någon en plats ni inte använder, kanske känner till något ställe där det skulle kunna finnas eller om ni bara ger förslag på olika småbåtshamnar som det kan vara värt att kontakta.

All information ni kan komma med är jag tacksam för.

Kan tänka mig från Marstrand i norr och ner till Lerkil i söder.

Mvh Kristian Seth
    sigpic

Misstänkte att det skulle vara illa.
    sigpic

Kommentera

Har du kollat i Björlanda?
      Dum fråga, misstänker du står i kö där...
      Finns ju ett flertal små hamnar som t.ex. Tumleheds hamn.

Min polares far ligger där med sin arvor och det verkar funka fint, enda nackdelen är väl att det inte finns någon bensinpump i närheten utan den får man handla med sig eller slanga från andra båtar (Det sistnämnda ska du nog hoppa över).

Både björlanda och Tumlehed ligger bra till då du har nära till dem olika älvarna och har nära till ett bra havsöringsfiske och även relativt nära till havsfisket.

Misstänker du redan har tagit del av denna informationen via någon annan eller av egen erfarenhet, men jag tyckte att du skulle få ett svar åtminstånde.
      #Fiskesnack @ Quakenet

Kommentera

Tack för svaret. Björlanda står jag mycket riktigt på kö till, sedan iaf 2 1/2 år tillbaks.

Tumleheds hamn har jag inte hört talas om, vilket är bra för då har jag ett till ställe att ringa till. Något nummer dit?

Vad för modell på Arvor är det din polares far har?

/Kristian Seth
        sigpic

Kommentera

Jag ska forska lite kring nummret ner till hamnen och vilken modell det är på Arvorn, hör av mig senare under dagen.
          #Fiskesnack @ Quakenet

Kommentera

Fick tag på ett nummer och pratade med Ordförande, lät inte helt orimligt ganska snart. De håller på att utöka hamnen. Men mer information är aldrig fel.

/K
            sigpic

Kommentera

[QUOTE=Sturgeon]Fick tag på ett nummer och pratade med Ordförande, lät inte helt orimligt ganska snart. De håller på att utöka hamnen. Men mer information är aldrig fel.

Jag har en plats i Hinsholmskilen. Den är uthyrd för tillfället, men nästa säsong, kanske...?!

En bild på din båt vore ju inte fel.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sturgeon
                Fick tag på ett nummer och pratade med Ordförande, lät inte helt orimligt ganska snart. De håller på att utöka hamnen. Men mer information är aldrig fel.

/K
                Jo ursäkta mig att jag inte har hört av mig, har inte haft tid att forska kring nummer och vilken typ av arvor det är han har då jag har varit iväg och kört på med flugspöt hela dagen.

Det stämmer mycket väl att dem ska bygga ut fler båtplatser till hamnen......Förresten det är en Arvor 215 han har om jag inte minns fel, det är den med den "lilla" motorn.

Nu när man har tipsat dig om en hamn bjuder du på fisket då?
                Senast ändrad av Grillen; 2006-08-15, 23:56.
                #Fiskesnack @ Quakenet

Kommentera

[QUOTE=Åsunden]
                  Ursprungligen postat av Sturgeon

Jag har en plats i Hinsholmskilen. Den är uthyrd för tillfället, men nästa säsong, kanske...?!

En bild på din båt vore ju inte fel.
                  Du hittar bilder på www.maskin-marindelar.se om du tänker på den eventuellt nya båten, den andra står på trailer i Hinsholmen.

Hur stor är båtplatsen?

/K
                  sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Grillen
                    Jo ursäkta mig att jag inte har hört av mig, har inte haft tid att forska kring nummer och vilken typ av arvor det är han har då jag har varit iväg och kört på med flugspöt hela dagen.

Det stämmer mycket väl att dem ska bygga ut fler båtplatser till hamnen......Förresten det är en Arvor 215 han har om jag inte minns fel, det är den med den "lilla" motorn.

Nu när man har tipsat dig om en hamn bjuder du på fisket då?
                    Tackar, gissar att jag är skyldig dig det om jag får plats där, inte hört något från hamnansvarig sedan jag frågade honom.

/K
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 014 visningar
                    1 gilla