Ekolod... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ekolod...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Lägg till nån tusenlapp, klart värt det
    HAr nu Lowrance x-125 och det äger. Grym upplösning och stor fin skärm !

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75
      Lägg till nån tusenlapp, klart värt det
      HAr nu Lowrance x-125 och det äger. Grym upplösning och stor fin skärm !

har nog bestämmt mig för lowrance m52is, ska kolla upp det imorn troligen..tack för tipsen..
      Senast ändrad av Gutta89; 2006-08-15, 12:48.

Kommentera

Nej ni. Något lowrance blev det då inte. Ett eagle cuda 128 fick bli mitt första ekolod. har bara använt det en gång, men verkar helt okej för min del, funkar fint. behöver inget värre till en början.Nöjd med det, än så länge

Kommentera

Ursprungligen postat av Gutta89
          Nej ni. Något lowrance blev det då inte. Ett eagle cuda 128 fick bli mitt första ekolod. har bara använt det en gång, men verkar helt okej för min del, funkar fint. behöver inget värre till en början.Nöjd med det, än så länge
          Ja det är helt ok, och mycket prisvärt. Man kollar nästan bara djupet endå.

(Samt dom timslånga diskutionerna om hur stor den möjliga gäddan var igentligen som man såg på skärmen )
          Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
          &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
          ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
          Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Eagle-loden i USA är ju äckligt billiga.

Ett Cuda 168 kostar under 500:- på Basspro. Har själv ett FishEasy 320C på min lilla båt och det är jag väldigt nöjd med. Den modellen gav jag 1400:- för i USA och den kostade då 4700:- i Sverige. Ekoloden har nog den största prisskillnaden jag kan komma på från USA-Sverige.

För 2 år sedan hade dock Basspro några saker som de inte skickade utanför USA, det var bland annat elektronik(ekolod, GPS etc.) samt kikarsikten + nått mer. Jag frågade varför men det ville de inte svara på, antar dock att de har avtal med Eagle m.fl. för att inte döda deras försäljning i Europa.
            Vet dock inte om detta är kvar fortfarande, hon jag pratade med nämnde att de skulle se över en del regler snarast.

Men om man har möjlighet att beställa till en adress i USA och sen hämta det eller skicka vidare så är det inget problem.

Annars så kan man ju köpa via eBay.com också.

Btw: Mitt 320C ekolod gick att ställa om till svenska menyer trots att det köptes i USA. Iofs. så är väl menyerna skit samma men det kan ju vara kul om man inte är så bra på engelska.
            Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose
              Eagle-loden i USA är ju äckligt billiga.

Ett Cuda 168 kostar under 500:- på Basspro. Har själv ett FishEasy 320C på min lilla båt och det är jag väldigt nöjd med. Den modellen gav jag 1400:- för i USA och den kostade då 4700:- i Sverige. Ekoloden har nog den största prisskillnaden jag kan komma på från USA-Sverige.

För 2 år sedan hade dock Basspro några saker som de inte skickade utanför USA, det var bland annat elektronik(ekolod, GPS etc.) samt kikarsikten + nått mer. Jag frågade varför men det ville de inte svara på, antar dock att de har avtal med Eagle m.fl. för att inte döda deras försäljning i Europa.
              Vet dock inte om detta är kvar fortfarande, hon jag pratade med nämnde att de skulle se över en del regler snarast.

Men om man har möjlighet att beställa till en adress i USA och sen hämta det eller skicka vidare så är det inget problem.

Annars så kan man ju köpa via eBay.com också.

Btw: Mitt 320C ekolod gick att ställa om till svenska menyer trots att det köptes i USA. Iofs. så är väl menyerna skit samma men det kan ju vara kul om man inte är så bra på engelska.
              o jääklar, va tror du frakten går på?

Kommentera

Ursprungligen postat av CObb
                o jääklar, va tror du frakten går på?
                Ska du bara beställa ett ekolod så blir nog förtjänsten inte så stor. Jag tror frakten brukar vara procentuell mot köpesumman men vet inte hur mycket.

Beställer man från Basspro till Sverige så lär det ju inte bara bli ett ekolod.

(Om de nu ens skickar elektronik utanför USA alltså)
                Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Håller på att beställa...

Kul att just denna tråden poppade upp idag (igen) då jag precis håller på att beställa ett ekolod till brorsan i 30 -års present...

Jag kommer att beställa från USA och skeppa via en kompis som bor där. Från början hade jag tänkt mig ett eagle cuda168 men det var ju så billigt att jag tänkte nu välja nåt lite värre( Dessutom tänker kanske bror gå in med egna pengar...). Jag har kollat en del på Basspro och konstaterat att de har billiga ekolod (jämfört med norden) men jag saknar en del modeller t.ex. Lowrance x-125. Så nu undrar jag om det finns någon liknade onlineshop med ännu bättre utbud?

Hur mycket kostar frakten från US till Sverige? Kollade lite på US mail hemsida och fick det till 20$ låter det normalt? Paketet väger cirka 1,5 (beroende på vilket ekolod det blir förstås...)
                  Det ordnar sig!

Kommentera

Har just ett Lowrance x-125 till salu. Kolla under säljes.

Kommentera

Ursprungligen postat av Linålen
                      Har just ett Lowrance x-125 till salu. Kolla under säljes.
                      Jo jag såg det tidigare idag... just därför jag e intresserad av att se vad det kostar i staterna

Måste ju kolla med broder först av allt...

Basspro har en ganska oordnad hemsida tycker jag... går inte så bra att sortera på pris/märke/funktioner nån som vet av nåt bättre?
                      Det ordnar sig!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 093 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art