Ekolod... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ekolod...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ekolod...

Tjena..tänkte införskaffa ett ekolod..om dte in te blir nu i sommar eller i hösst så blir det i vår...

Nu finns det några frågor jag undrar över:
    Vad är bra?
    Har kollat på ett ekolod från eagle...eagle cuda 128..är det nåt att rekomendera?...eller tycker ni att jag ska lägga till dubbla pengarna istället...
    jag vill inte ha några "superfuntioner", tycker därför att cuda-lodet lät rätt vettigt...

hoppas nån kan tipsa mig och ge lite råd till vad jag ska tänka på när jag ska köpa ekolod....

Ursprungligen postat av Gutta89
    Tjena..tänkte införskaffa ett ekolod..om dte in te blir nu i sommar eller i hösst så blir det i vår...

Vad är bra?
    Har kollat på ett ekolod från eagle...eagle cuda 128..är det nåt att rekomendera?...eller tycker ni att jag ska lägga till dubbla pengarna istället...
    jag vill inte ha några "superfuntioner", tycker därför att cuda-lodet lät rätt vettigt...

hoppas nån kan tipsa mig och ge lite råd till vad jag ska tänka på när jag ska köpa ekolod....
    Det är helt ok, Kan gott rekommendera detta!
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Vad är bra?

Som föregående inlägg sa är Cuda 128 helt ok. Personligen hade jag dock satsat på ett med högre skärmupplösning än 128:an - exv. Cuda 242 (finns t.ex. hos Navpoint ). Om Du dessutom funderar på en portal variant kan det vara ide' att först kolla vad det skulle kosta att använda en vanlig blyack (finns små lätthanterliga på Biltema). Extrakostnaden för de portabla varianterna av Cuda är i mitt tycke inte prisvärd.

Sedan finns ju givetvis även Fisheasy 245DS med högre effekt och dubbla frekvenser. För fiske på svenskt vatten tillåter jag mig dock att ifrågasätta nyttan med dubbla frekvenser.

/Nilsie
      Nisse Ghandie - vilken jävla Nisse Ghandie?

Kommentera

Ursprungligen postat av npaulsson
        Som föregående inlägg sa är Cuda 128 helt ok. Personligen hade jag dock satsat på ett med högre skärmupplösning än 128:an - exv. Cuda 242 (finns t.ex. hos Navpoint ). Om Du dessutom funderar på en portal variant kan det vara ide' att först kolla vad det skulle kosta att använda en vanlig blyack (finns små lätthanterliga på Biltema). Extrakostnaden för de portabla varianterna av Cuda är i mitt tycke inte prisvärd.

Sedan finns ju givetvis även Fisheasy 245DS med högre effekt och dubbla frekvenser. För fiske på svenskt vatten tillåter jag mig dock att ifrågasätta nyttan med dubbla frekvenser.

/Nilsie
        var i fiskeaffären i gnesta igår..där de hade just 242:an..skulle kosta dryga 3000...vilket jag inte har pengar till för tillfället till...får lön snart..men går kanske att hitta billigare?! skulle jag tro..ska kolla upp det där.....tack i alla fall...

Kollade just navpoint...sidan du Angett..kostade ju inet ens 2000 spänn där....snacka om skillnad...
        Senast ändrad av Gutta89; 2006-08-03, 11:09.

Kommentera

Ursprungligen postat av npaulsson

/Nilsie
          jag skulle säga att det finns flera tillfällen då det kan vara bra... men det jag i första hand skulle kolla efter var ett ekolod med inbyggd gps, på så sätt kan du spara grynnor och andra ställen när du är ute i större sjöar, och du slipper ha med dej en lös gps enhet.
          Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

Kommentera

Ursprungligen postat av Discharged
            jag skulle säga att det finns flera tillfällen då det kan vara bra... men det jag i första hand skulle kolla efter var ett ekolod med inbyggd gps, på så sätt kan du spara grynnor och andra ställen när du är ute i större sjöar, och du slipper ha med dej en lös gps enhet.
            det är sant!
            Har du nå tips på ett schysst ekolod med gps till en billig peng då?...
            vad är det för pengar vi snackar om då?
            Senast ändrad av Gutta89; 2006-08-03, 11:24.

Kommentera

Cuda är billiga på jula.se kolla det, det finns även nån typ på claesohlsson.se, vet inte va det är för prylar dock..
              Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
              &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
              ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
              Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

var i fiskeaffären i gnesta igår..där de hade just 242:an..skulle kosta dryga 3000...vilket jag inte har pengar till för tillfället till...får lön snart..men går kanske att hitta billigare?! skulle jag tro..ska kolla upp det där.....tack i alla fall...

Kollade just navpoint...sidan du Angett..kostade ju inet ens 2000 spänn där....snacka om skillnad...
                3000 !?!? Ja ja. Försöka kan man ju alltid men många kunder blir det nog inte i längden...

Glömde en sak - som alltid; kolla också vad det skulle kosta att importera från USA.
                Senast ändrad av npaulsson; 2006-08-03, 11:59.
                Nisse Ghandie - vilken jävla Nisse Ghandie?

Kommentera

det är sant!
                  Har du nå tips på ett schysst ekolod med gps till en billig peng då?...
                  vad är det för pengar vi snackar om då?

M52is/GPS 4000 enl www.navpoint.se
                  Cuda 250S/GPS 4200 sama sida...

Men som nån sagt tidigare kolla USA...

Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

Kommentera

Lowrance rules

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 092 visningar
                    1 gilla