Sutarmete från båt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sutarmete från båt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sutarmete från båt?

Tjenare!

Funderar på att skaffa mig en lite roddbåt som jag kan ha på släpp och således fiska i olika sjöar. Båten skall dock inte enbart duga till spinnfiske och dragrodd utan jag skall även kunna meta sutare ifrån båten. Någon som har gjort detta seriöst, dvs byggt om båten för att kunna sitta hela nätter i den? Blir ju lite hårt och jobbigt att sitta på plastbänken utan ryggstöd hela nätter.

Även om jag aldrig provat har jag insett att jag behöver ett ankare på vardera sida om båten för att kunna hålla den stilla. Finns det fler sådan här saker jag inte får missa?

Att ha en sådan här båt torde öppna upp massa nya hotspots för sutare utan att behöva förstöra naturen på land och vattnet.

Bilder på anpassade båtar skulle varit kanon!

Ha det!

Jag har inte suttit sådär oerhört många nätter från båt, men de bör blivit ett tjugotal. Det går att sitta på båttofterna, men som sagt ganska hårt. Har du en liten smidig stol, alternativt en stor båt kan du få ner en karpstol. Ganska så värt faktikst =)

Annars är det som du redan sagt 2 ankare som behövs, och givet öppnar de massa nya ställen! Det jobbigaste är att mäskningen blir drygare än om man kommer åt platsen från land! Men det är en inställningsfråga =)

Ut och bänd! // David

Kommentera

jag har en sån här, den är kanon. Och dessutom troligtvis det stadigaste du kan köpa i sin längd.

Den stadigaste och tystaste biltaksbåt jag använt. Har aldrig gillat aluminiumbåtarnas "skrammel" så fort man tappar ngt i durken.
      Vill du veta mer eller har frågor kan du mejla mig på andreas@push-up.se eller ringa 070-7616952
      Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
      Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
      Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Edling
        Jag har inte suttit sådär oerhört många nätter från båt, men de bör blivit ett tjugotal. Det går att sitta på båttofterna, men som sagt ganska hårt. Har du en liten smidig stol, alternativt en stor båt kan du få ner en karpstol. Ganska så värt faktikst =)

Annars är det som du redan sagt 2 ankare som behövs, och givet öppnar de massa nya ställen! Det jobbigaste är att mäskningen blir drygare än om man kommer åt platsen från land! Men det är en inställningsfråga =)

Ut och bänd! // David
        Har fått ner "karpstolen" i alla båtar jag testat. Utan den är träsmaken ett faktum efter några timmar
        sigpic

Kommentera

P-U gillade din båt!

Kommentera

Ursprungligen postat av Push-Up
            jag har en sån här, den är kanon. Och dessutom troligtvis det stadigaste du kan köpa i sin längd.

Den stadigaste och tystaste biltaksbåt jag använt. Har aldrig gillat aluminiumbåtarnas "skrammel" så fort man tappar ngt i durken.
            Vill du veta mer eller har frågor kan du mejla mig på andreas@push-up.se eller ringa 070-7616952

Ser mycket intressant ut! Får nog ta och ringa dig någon dag. Har dock tyvärr ingen möjlighet att köpa båten än på 1 månad.

Kompletterande frågor:

*Fungerar det att fästa spöhållare någon stanns?
            *Kan man sätta fast ett ekolod?
            *Går det att använda en elmotor, i så fall vilken storlek krävs?

Många tack för alla tips!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
            14 svar
            3 140 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg uditsen