jag letar efter någon skön bok att läsa..chris yates ska ha skrivit en bok som heter casting at the sun.. nån som läst? jag vill ha nåt filosofiskt.. inte en fiskemanual så att säga.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
chris yates
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av ezoxjag letar efter någon skön bok att läsa..chris yates ska ha skrivit en bok som heter casting at the sun.. nån som läst? jag vill ha nåt filosofiskt.. inte en fiskemanual så att säga.
My favourite Yates title is The Secret Carp, but everything he writes is so extremely wonderful, charming and sums up the true essence of angling, read everything you can get your hands on, you won’t be disappointed!
His descriptive writing and special style will take to another world. And also if you haven’t seen his film “A Passion for Angling” please do so, it’s a must see!
/WilliamI think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.
- John Gierach
Kommentera
-
http://www.medlarpress.com/viewbook.php?id=54 Here they do “casting at the sun” in paper back for just £15 so around 200kr, In under “Medlar classics”I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.
- John Gierach
Kommentera
-
Also worth a look is my favourite magazine "Waterlog", there are four issues a year of quality reading, heres a review I did; http://www.purist.se/tackle_details.php?ID=7 And there website is www.waterlogmagazine.com
/Good luck!I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.
- John Gierach
Kommentera
-
Kan oxå skriva under på att "Casting at the sun" är något av det bästa jag läst i fiske/filosofi genren. Fri från tekniska beskrivningar av "fyra varv, sen shrink tube, sväng vänster vid Statoil, sen superglue o sist EXAKT 4,2 mm mellan boilien o krokböjen" beskrivningar, däremot kan det ägnas typ två å en halv sida åt att beskriva magin runt en soluppgång vid en sutarmetemorgon.
Underbart.
(O har du INTE sett "A passion for angling" än med Yates så se till att göra det)[FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
-Ta med skräpet hem.
-Var ödmjuk.
-Njut. Sluta hetsa o stressa.
-En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]
http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...
Kommentera
-
Bara att hålla med. Jag har "Casting at the sun" (CATS) som favorit, sedan "Secret carp" (har den som ljudbok också så jag kan lyssna på den i bilen på väg till fiske - uppläst av Yates hisself of course). Falling in again är också charmig, men handlar mycket om Barb - eftersom han skrev det under sin "rinnandevattenperiod". CATS har min sambo läst också och t.o.m. hon uppskattade den mycket och fick en större förståelse för varför jag fiskar så mycket (dagens tips!)."A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709
Kommentera
-
Läste i förra ACF att Mr Yates har blivit klar men en bok till nu. "How to fish" heter den.. Vet ej om den är släppt till handeln ännu..
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 296 visningar
1 gilla