2 gäddor efter den krokade gäddan .. ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2 gäddor efter den krokade gäddan .. ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 2 gäddor efter den krokade gäddan .. ?

Hejdu . fiskade gädda i helgen och fick en 2-3 kg gädda på och började veva in . då får jag se att 2 andra gäddor i samma storlek följer efter . varför ? jag var ej påverkad på nåt vis.. kanske lite solstin g ..

hmm, en vild gissning här: HMM nyfikna?

Kommentera

Har hänt mig också jag fick en gädda på. Sen fastnade han i mig när han kastade så draget lade sig över min lina. Så jag sade till han o sluta veva så fick jag in min till kanten så var där en gädda till bredvid :S. Bara det att min polare också hade fått en gädda så den simmade sida vid sida med min med slaklina :P

Kommentera

Ursprungligen postat av vibrax
        Har hänt mig också jag fick en gädda på. Sen fastnade han i mig när han kastade så draget lade sig över min lina. Så jag sade till han o sluta veva så fick jag in min till kanten så var där en gädda till bredvid :S. Bara det att min polare också hade fått en gädda så den simmade sida vid sida med min med slaklina :P
        He he.. Gäddor som fiskar !?

/ Storfiskaren
        The alt.usenet.rulez.is.the.king FAQ
        Hakkaa päälle!Saatanan Usenet Rulez, sauna ei ole tarpeeksi kuuma.Kanna sisälle lisää pontikkaa, akka, pikinpäin!Perkele alt.usenet.rulez.is.the.king!
        Klickbara länkar följer nedan
        Nattplockad mask
        Gädda äter Sissy
        Abborre vs mask
        Abborre vs mört
        Måånga gäddor samlade vid betet
        Gädda äter gädda
        Spännande fiskemetod efter gädda
        FS SPARADE TRÅD
        Laxhugg!

Kommentera

smågäddor kanske går i stimm, mycket vanligt vid abborrefiske vet jag
          Fk Rutilus

Kommentera

Har fått flera tusen gäddor, men aldrig varit med om det.....hmmmm...kanske som ngn skrev: nyfiken? En annan hypotes är att de kanske är ute efter samma mat (det betedu presenterar)....hmmmm..lite skumt ändå...
            /Richard

Kommentera

Jag har vart med om det säkert 20-30 ggr, MEN bara under en och samma fisketur... Vi fick gäddor på 1-2 kg på i princip varje kast i en skärgårdsvik här i hälsingland. Det var då mer en regel än ett undantag att det var efterföljare, 1-3 st. Om man lade ett kast bedvid gäddan som var krokad så small det direkt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike_Predator
                smågäddor kanske går i stimm, mycket vanligt vid abborrefiske vet jag
                Ja, det gör de. Många, men långt ifrån alla gäddor, simmar runt i stim tills de väger ca 2-3,5 kilo innan de lämnar stimmet och tar sin egna plats. Kastar man rakt in i ett sånt gäddstim och får hugg så kan andra gäddor antingen följa efter den krokade, eller följa efter draget som fortfarande syns.

Kommentera

Det här har väll inget med saken att göra förutom att gäddor är dumma, men jag måste bara berätta vad som hände när jag och en kompis var ute och fiskade i hälgen. Vi var i en fin vik med massa nate och vädret var väll sådär. Jag kastade ut en buster (tror de va en buster) över en massa nate och började långsamt jerka in den. Pang ett kanon hugg som kändes som en 3-4kg gädda, vevade in den och när den kommer in till båten så ser jag att den va mindre som valigt. Iallafall så försökte jag skaka av den i vattnet. För jag såg att den inte va så bra krokad, så jag drog upp den så att halva gäddan var över vattenytan, den började ruska och veva med hela kroppen för att försöka komma loss. Och det gjorde den, den skakade loss bustern MEN till min förvåning så fortsatte den att ruska som en galning med munnen helt öppen och med ca halva kroppen ovanför vattnet. Den stannade upp för någon sekund och började ruska igen som en galning med munnen HELT öppen, samtidigt som den hoppade upp 30-50 cm upp i luften för att göra ett magplask och sedan (ÄNTLIGEN) simma ner till friheten. Efter att vi bevittnade detta och hade skrattat sönder lungorna så förbannade vi över att vi inte hade me filmkameran.

Kommentera

Har hänt mig med. Har bild på det med, ganska dålig. Ska se om jag kan få upp den, bilden.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 107 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art