Hejdu . fiskade gädda i helgen och fick en 2-3 kg gädda på och började veva in . då får jag se att 2 andra gäddor i samma storlek följer efter . varför ? jag var ej påverkad på nåt vis.. kanske lite solstin g ..
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
2 gäddor efter den krokade gäddan .. ?
Collapse
X
-
Har hänt mig också jag fick en gädda på. Sen fastnade han i mig när han kastade så draget lade sig över min lina. Så jag sade till han o sluta veva så fick jag in min till kanten så var där en gädda till bredvid :S. Bara det att min polare också hade fått en gädda så den simmade sida vid sida med min med slaklina :P
Kommentera
-
Ursprungligen postat av vibraxHar hänt mig också jag fick en gädda på. Sen fastnade han i mig när han kastade så draget lade sig över min lina. Så jag sade till han o sluta veva så fick jag in min till kanten så var där en gädda till bredvid :S. Bara det att min polare också hade fått en gädda så den simmade sida vid sida med min med slaklina :P
/ StorfiskarenThe alt.usenet.rulez.is.the.king FAQ
Hakkaa päälle!Saatanan Usenet Rulez, sauna ei ole tarpeeksi kuuma.Kanna sisälle lisää pontikkaa, akka, pikinpäin!Perkele alt.usenet.rulez.is.the.king!
Klickbara länkar följer nedan
Nattplockad mask
Gädda äter Sissy
Abborre vs mask
Abborre vs mört
Måånga gäddor samlade vid betet
Gädda äter gädda
Spännande fiskemetod efter gädda
FS SPARADE TRÅD
Laxhugg!
Kommentera
-
Jag har vart med om det säkert 20-30 ggr, MEN bara under en och samma fisketur... Vi fick gäddor på 1-2 kg på i princip varje kast i en skärgårdsvik här i hälsingland. Det var då mer en regel än ett undantag att det var efterföljare, 1-3 st. Om man lade ett kast bedvid gäddan som var krokad så small det direkt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Pike_Predatorsmågäddor kanske går i stimm, mycket vanligt vid abborrefiske vet jag
Kommentera
-
Det här har väll inget med saken att göra förutom att gäddor är dumma, men jag måste bara berätta vad som hände när jag och en kompis var ute och fiskade i hälgen. Vi var i en fin vik med massa nate och vädret var väll sådär. Jag kastade ut en buster (tror de va en buster) över en massa nate och började långsamt jerka in den. Pang ett kanon hugg som kändes som en 3-4kg gädda, vevade in den och när den kommer in till båten så ser jag att den va mindre som valigt. Iallafall så försökte jag skaka av den i vattnet. För jag såg att den inte va så bra krokad, så jag drog upp den så att halva gäddan var över vattenytan, den började ruska och veva med hela kroppen för att försöka komma loss. Och det gjorde den, den skakade loss bustern MEN till min förvåning så fortsatte den att ruska som en galning med munnen helt öppen och med ca halva kroppen ovanför vattnet. Den stannade upp för någon sekund och började ruska igen som en galning med munnen HELT öppen, samtidigt som den hoppade upp 30-50 cm upp i luften för att göra ett magplask och sedan (ÄNTLIGEN) simma ner till friheten. Efter att vi bevittnade detta och hade skrattat sönder lungorna så förbannade vi över att vi inte hade me filmkameran.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 107 visningar
1 gilla
|