Orädda abborrar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Orädda abborrar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det var inte dåligt! Måste vart nåt ställe i klass med där Jörgen larsson och "dansken" hade landskamp i abborrfiske:=)

Ursprungligen postat av Badfish
    Även stora abborrrar är "tama" när man är under vattnet, jag vet att jag dök efter drag i en vase förra sommar då det simmade runt kanske 25-30 st kilos abborrar. och dom var inte rädda för mig alls, förutom när jag försökte ta på dom då simmade de iväg lugnt och "kaxigt". Ganska coolt att man inte lyckas få upp så många i den kalibern trots att det finns så många där nere

Kommentera

Tog tak i sjärtet...sprattlade inte ens????

Kommentera

Abborren måste vara den oskyggaste fisken i världen, jag brukar dyka efter drag ibland och de e nästan som om abborren lockas till plask och oljud!! Jag såg en abborre runt halvkilot och simmade emot den, den stod stilla och liksom kikade på mej, jag simmade närmare och när jag var en knapp meter ifrån den så vek jag av åt vänster, då simmade abborren efter mej och hängde på ett bra tag efteråt! Gäddan däremot är branog mycket skyggare... Nån annan än jag som sett en gädda som tar mört när ni har dykt?? De ser rätt coolt ut iaf...

Kommentera

Borre

När det är riktigt lågt vatten i min å kan man se stora borrar lojt simma fram över lerbotten. Ganska häftigt att glida fram med båten och spana efter ränder!
          Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Badade med xet i ångermanlandsälven. Kom ett stim borrar på runt 8hg. Dom va som galna i plåstret hon hade på ena tån=) Hon va måttligt road då hon hade fiskskräck hehe.

Kommentera

Tycker också det är lite "urk" med fiskar runt benen när man badar men de är väl för man inte har koll på dem.. *S*

Dyker också & har nästan fångat en gädda en gång med händerna & den drog först när ja försöte greppa den över nacken..

Fiskarna ser ju mkt större ut genom cyklop & därav kanske ni sett så mkt stora borrar..

Kommentera

Som jag fick lära mig under dykkursen... Allt ser 20% större ut under vatten! Har själv sett en stor lax under vattnet, inte så skygga dom heller, var kanske 1-2 meter ifrån den... Riktigt coolt =)

Kommentera

Ursprungligen postat av Infuscatus
                  Som jag fick lära mig under dykkursen... Allt ser 20% större ut under vatten! Har själv sett en stor lax under vattnet, inte så skygga dom heller, var kanske 1-2 meter ifrån den... Riktigt coolt =)
                  Okej då, dom va väll runt 8hg då Fränt som attans iaf

Kommentera

Ursprungligen postat av jojje84
                    Badade med xet i ångermanlandsälven. Kom ett stim borrar på runt 8hg. Dom va som galna i plåstret hon hade på ena tån=) Hon va måttligt road då hon hade fiskskräck hehe.

Du ljuger som vanligt, du får inga tjejjer för du fiskar för mycket
                    Mitt filmarkiv, Big game, extreme sports m.m.

Fannigan! Oreily! Your beard is notning compered ti mine!

Andrej Look at my ear! It`s even colder!

Kommentera

Ursprungligen postat av royen
                      Det vet väl alla som fiskar abborre att man ska "bada först och fiska sedan" d.v.s. på kvällen när folk slutar bada kommer dom riktigt fina abborrarna in och kollar över badplatsen , förr i tiden när tanterna tvättade i sjöar och åar satt gubbarna och väntade på att dom skulle bli klara så dom fick fiska bland storfisken som blev ditlockade.

/roy
                      Stämmer rätt bra med vad jag har hört. Antagligen reagerar abborren när det plaskar i ytan. Det kan ju vara någonting ätbart.

En av de häftigaste upplevelser jag varit med om var när jag dök från en båt i Dalälven för ca 15 år sedan. Ett gäng regnbågar simmade på 5-10 meters avstånd, och verkade inte bry sig om mig. Vi hade samtidigt ett par spön ute agnade med mask, och jag såg att de var på väg ditåt, så jag simmade tillbaka, och det var napp på båda.

Det verkar som att flera arter inte uppfattar en simmande människa som något hot. Det kanske är helt logiskt, eftersom folk som simmar aldrig har ingått i fiskens hotbild?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 077 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art