Orädda abborrar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Orädda abborrar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Orädda abborrar

Märkte idag på badet att det är mängder med småaborrar som simmar kring allas ben o fötter.
    Borde dom inte vara rädda ?
    Jag hatar och bada bland fiskar (låter konstigt jag vet ) sedan kan vissa småfisk pussbitnafsar (eller vad dom gör) på benet...(känns knappt med äckligt)

Var väl abborrhanar. Dom kände nog av det kvinnliga könet he he. Är annars vanligt att småborre är inne på grundvattnet. Beror oftast på att vi som badar virvlar upp småkryp till borren.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Riktiga sportfiskare badar inte frivilligt utan fiskar...
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Även stora abborrrar är "tama" när man är under vattnet, jag vet att jag dök efter drag i en vase förra sommar då det simmade runt kanske 25-30 st kilos abborrar. och dom var inte rädda för mig alls, förutom när jag försökte ta på dom då simmade de iväg lugnt och "kaxigt". Ganska coolt att man inte lyckas få upp så många i den kalibern trots att det finns så många där nere

Kommentera

Ursprungligen postat av Badfish
          Även stora abborrrar är "tama" när man är under vattnet, jag vet att jag dök efter drag i en vase förra sommar då det simmade runt kanske 25-30 st kilos abborrar. och dom var inte rädda för mig alls, förutom när jag försökte ta på dom då simmade de iväg lugnt och "kaxigt". Ganska coolt att man inte lyckas få upp så många i den kalibern trots att det finns så många där nere
          25-30 kilos borrar längs en vass? Låter jävligt mycket tycker jag. men men..
          Senast ändrad av B@M$E; 2006-07-07, 22:43.
          "Det är för mörkt, jag hör inte vad du säger"
          Croc-Cop

Kommentera

Ursprungligen postat av B@M$E
            25-30 kilos borrar längs en vass? Låter jävligt mycket tycker jag. men men..
            Vase tror jag han menar risvase med Vilket iallafall e väldigt imponerande )
            sigpic

Kommentera

Det vet väl alla som fiskar abborre att man ska "bada först och fiska sedan" d.v.s. på kvällen när folk slutar bada kommer dom riktigt fina abborrarna in och kollar över badplatsen , förr i tiden när tanterna tvättade i sjöar och åar satt gubbarna och väntade på att dom skulle bli klara så dom fick fiska bland storfisken som blev ditlockade.

/roy

Kommentera

Ursprungligen postat av Badfish
                Upplevt något liknande när jag dykt men dock så var det bara 3 - 4 abborrar. Detta är längs kusten vid malmö och en normal dag står där kanske 10 pers som fiskar, när det är horngädda kanske 100 pers. Aja, tillbaks till ämnet, när vi dök såg vi några abborrar där de största sannolikt närmar sig storfisk reg, det tas årligen abborrar i denna storlek i och runt omkring malmö men det konstiga var att jag aldrig läst om eller hört om någon som fångat en sådan stor abborre här (ön i limhamn) trots det massiva fisketrycket. När vi dök lyckades divemastern plocka upp en abborre på grunt vatten, han lyfte upp den och vi uppskattade vikten till drygt kilot och denna var inte den största vi såg. Sen var det bara att släppa tillbaka den och inte ens då hade den bråttom iväg!!! Knepiga de där fiskarna....

aja, tight lines!

Kommentera

i långasjön här i västra blekinge så hör det till vanligheterna. att man skulle dra tummen ur ngn gång och meta lite är ju klart

braxen ska visst också röra sig mkt över te x grundare bad stränder om jag inte har fel... hmm

Kommentera

Hur lyfte dyk killen upp den...alltså...hur fan fick hantag på den...???
                    Mitt filmarkiv, Big game, extreme sports m.m.

Fannigan! Oreily! Your beard is notning compered ti mine!

Andrej Look at my ear! It`s even colder!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    14 997 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art