Hjälp!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp!!

Tjena!

Jag har nu köpt en utrustning på ett erbjudande:

3 st ron thompson dialex spö: 7´,8´,9´
    En haspelrulle okuma aurora med två extra rullar med linor på .2, .25, .3
    Detta gick på 499:-

Till detta köpte jag en okuma rulle: zorax för 150: - mest för att min flickvän också skulle kunna vara med.

Jag förstår ju att jag inte köpt någon världsmästar uttrustning men, undrar nu vad en bra strategi är för att stegvis förbättra min utrustning (förutom att slänga den jag har och köpa nytt), Bör jag köpa bättre spö eller rulle? Hur mycket bör jag lägga på lina etc.

Jag vill gärna fiska från båt också och blev då upplyst om att jag då bör skaffa havsfiske utrustning då mitt största spö 9´ och rulle inte skulle klara det lite tyngre havsfisket från båt och eftersom pengar är en bristvara i mitt hushåll och med tanke på att jag är nybörjare så undrar jag om följande räcker?

jag tänker då på havsfiskeseten #1 och #2 på sidan. Om inte undrar jag om någon har något bättre förslag i ungefär samma prisklass

Tacksam för all hjälp och alla förslag
    Boz_y
    Senast ändrad av boz_y; 2006-07-06, 12:22.

det beror på lite vad du ska meta...vad hade du tänkt dig?

Kommentera

Ursprungligen postat av boz_y
      Tjena!

Jag har sedan tidigare endast metat när jag var yngre och har nu köpt en utrustning på ett erbjudande:

3 st ron thompson dialex spö: 7´,8´,9´
      En haspelrulle okuma aurora med två extra rullar med linor på .2, .25, .3
      Detta gick på 499:-

Till detta köpte jag en okuma rulle: zorax för 150: - mest för att min flickvän också skulle kunna vara med.

Jag förstår ju att jag inte köpt någon världsmästar uttrustning men, undrar nu vad en bra strategi är för att stegvis förbättra min utrustning (förutom att slänga den jag har och köpa nytt), Bör jag köpa bättre spö eller rulle? Hur mycket bör jag lägga på lina etc.

Jag vill gärna fiska från båt också och blev då upplyst om att jag då bör skaffa havsfiske utrustning då mitt största spö 9´ och rulle inte skulle klara det lite tyngre havsfisket från båt och eftersom pengar är en bristvara i mitt hushåll och med tanke på att jag är nybörjare så undrar jag om följande räcker?

jag tänker då på havsfiskeseten #1 och #2 på sidan. Om inte undrar jag om någon har något bättre förslag i ungefär samma prisklass

Tacksam för all hjälp och alla förslag
      Boz_y
      Det är som du säger inte världens bästa utrustning men fullt användbar tycker jag. Det jag skulle lägga ner pengar på för att "uppgradera" setet är en bra lina. En flätlina av typ fireline eller liknande då du på detta vis kan rädda många beten när du fastnar, samt att du kan kasta riktigt långt då du går ner i tjocklek på linan. Ska du enbart meta så kan du klara dig med nylonlina.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
      64 svar
      15 181 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg .art
      av .art