Tips-Abborre-Nynäshamn?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips-Abborre-Nynäshamn??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips-Abborre-Nynäshamn??

Hej alla tokar!
    Nu till helgen ska man ut till nynäshamn och fiska Abborre, och kanske lite gädda, Bottenstrukturen är väl för det mesta tång och sand/berg.
    Fisket kommer utövas med jigg, flötmete, bottenmete och spinn.

Är det någon som har lite erfarenheter av detta fiske som man kan dela med sig av? Vart ska jag söka efter som feta ? =) Det mest effektiva fiskesättet?
    Tider på dygnet?

[FONT=Impact]Alla svar är välkomna!
    Ha de fint, och skitfiske på er![/FONT]
    C&R, visst, men i grund och botten så är fisk till för att ätas!

Det är nästan helt dött på borre i Nynäs. Är lika illa så gott som överallt i skärgården överlag. Med undantag så klart. Nynäshamn är du glad om du får några pinnar. Jigg är som vanligt det bästa vid denna årstid. Finns inga platser att tipsa om. Eftersom dom är stendöda och inte ger nåt längre.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen
      Det är nästan helt dött på borre i Nynäs. Är lika illa så gott som överallt i skärgården överlag. Med undantag så klart. Nynäshamn är du glad om du får några pinnar. Jigg är som vanligt det bästa vid denna årstid. Finns inga platser att tipsa om. Eftersom dom är stendöda och inte ger nåt längre.
      Ärligt Elanen nu tycker jag du låter lite väl pessimistisk. Det låter nästan som du tycker det är bättre att gå och dö på nån avlägsen plats än att söka abborre i skärgården?
      Riktigt så illa är det inte i verkligheten även om jag själv inte vill lämna ut FÖR mkt ställen i just de krokarna.

Kör småjiggar upp till 6-8 cm alltifrån 1 1/2 - 4 meters djup. Ibland går det hyfsade bitar ända in till stranden söder om Trehörningen. Lätt att komma åt fisken ifrån land om man inte är båtburen. Välfylld spole med tunn lina för långa kast vid landfiske så man täcker större ytor så kan det gå skapligt...
      Tyvärr läggs det nät som täcker av en del platser om du kommer med båt...
      Har själv en del fisk kring 8-9 hg just från detta område. Dock inga grisar...
      Stundtals riktigt bra med fisk inne (2-6 hg) just kring finväder.

Skitfiske!

Kommentera

Kolla www.finafisken.net
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Jacksprat, utgick ifrån mitt eget fiske med båt i detta område. Hade själv båt i Gröndalviken. Fiskar en del där fortfarande och ser dåligt med ljusglimtar. Får även rapporter därifrån som gör gällande segt fiske. Men det gäller ju mer eller mindre hela Östersjön. Och då talar jag om abborren. Där det i vissa lokaler kan tillfälligt rymma nåt stim. Visst kan man ha tur att träffa på lite fisk. Men att ge överdrivna och överoptimistiska tips är inte min stil. Bättre att jaga abborre i sjöar enligt min mening.
          Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 180 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art
          av .art