Pannlampa! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pannlampa!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Pannlampa!

Tjena grabbar!

tänkte höra om nån vet nån schysst pannlampa man kan köpa? och var

Skitfiske!

/Marcus
    http://fjallfisket.blogspot.se/

Fiske i Tänndalen, Funäsdalen, Rogen mm

Beror på plånbok och ljusstyrka.

Jag som kommer från cykalvärlden anser att allt annat än 20W halogen är för svagt, men jag antar att det är annorlunda i fiskevärlden?

En tre diods Petzl (eller liknande) räcker långt om man inte behöver stora ljusflöden. Biltema har för övrigt en riktigt trevlig pannlampa som har både vitt och rött sken.

Finns det en fördel i att ha kraftiga ljusflöden när man fiskar på natten, eller förstör man bara för sig själv?
    /Mattias

Kommentera

har använt Petzel till mörkerfiske efter havsöring och jag är mycket nöjd. Letar nu efter en bra lampa (inte bara pannlampa utan även typ fleclite) med röd diod/dioder, för det ljuset förstör inte mörkerseendet så mkt.
      G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Silva har en valiant med 3 vita och en röd diod som kan användas i olika kombinationer. Har inte testat, bara fönstershoppat
        Det var inte bättre förr, det är bara värre nu.

Kommentera

Jag har en 4 diods (tror det är 4 i alla fall, ev 3) Petzl lampa. Dessa kostar ju lite mer än många andra modeller men jag kan verkligen rekommendera denna Petzl pannlampan ändå. Den har tre eller fyra olika ljusstyrkelägen och batteriet håller sjukt länge. Har ännu aldrig behövt byta det. Jag är extremt nöjd med denna pannlampa. Jag rekommenderar den starkt, mycket bättre ekonomi att köpa en sådan här för ca 400 än en billig variant som pajar och är sämre även under tiden den fungerar. Jag har flera kompisar som köpt billigare lampor som gått sönder snabbt.

Kommentera

Köpte en billig med 4 lysdioder ifrån fiskekompaniet, 99kr. Fungerar utmärkt. Har använt den ett 10-tal nätter då jag fiskat ål, sutare och ruda.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikael
              Köpte en billig med 4 lysdioder ifrån fiskekompaniet, 99kr. Fungerar utmärkt. Har använt den ett 10-tal nätter då jag fiskat ål, sutare och ruda.
              AKTA dig för billiga skitvarianter. Köpte en för typ 69kr på OF, misstänker att det är samma. EN replika på Petzl Tikka Plus. Den höll 2 timmar innan batteriet var urladdat och sedan ytterligare en 1 efter batteribytet tills den slockande helt. Mitt ute i ingenstans en regning natt. Förstörde hela fisketureren.

Numera använder jag en Petzl Tikka Plus. 4 Dioder med 3olika ljusflöden. Den är perfekt för att användas när man skall tackla om, beta om o.s.v. Det finns också RÖDA glas att köpa till så man ej förstör mörkerseendet så mkt. Skall även vara vattentät vilket dom billiga absolute inte är. Batterierna du får med har jag klarat mig 2år på, så den är otroligt snål till skillnad från en billig variant. Sedan är den väldigt liten och smidig och går ner i vilken ficka som helst samt har inställbar resår som sitter bekvämt och stabil. Ultimata lampan för mig helt klart.

Jag skulle KLART satsa på KVALITE, för att sitta där ute med en trasig lampa är inte speciellt kul.
              sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                AKTA dig för billiga skitvarianter. Köpte en för typ 69kr på OF, misstänker att det är samma. EN replika på Petzl Tikka Plus. Den höll 2 timmar innan batteriet var urladdat och sedan ytterligare en 1 efter batteribytet tills den slockande helt. Mitt ute i ingenstans en regning natt. Förstörde hela fisketureren.

Numera använder jag en Petzl Tikka Plus. 4 Dioder med 3olika ljusflöden. Den är perfekt för att användas när man skall tackla om, beta om o.s.v. Det finns också RÖDA glas att köpa till så man ej förstör mörkerseendet så mkt. Skall även vara vattentät vilket dom billiga absolute inte är. Batterierna du får med har jag klarat mig 2år på, så den är otroligt snål till skillnad från en billig variant. Sedan är den väldigt liten och smidig och går ner i vilken ficka som helst samt har inställbar resår som sitter bekvämt och stabil. Ultimata lampan för mig helt klart.

Jag skulle KLART satsa på KVALITE, för att sitta där ute med en trasig lampa är inte speciellt kul.

Men om du läser vad han skrev så var han nöjd med sin som hållt i 10 turer, så varför försöka motargumentera hans påstående?

Hans lampa, hans upplevelse, inte din

Jag har också en "Billig skitvariant" köpt på biltema och den har hållt i 2 år snart, drar inte mycket batteri och sitter skönt på huvet.

Så "Billiga skitvarianter" kan fungera alldeles utmärkt...

Just my 2 cents
                Senast ändrad av G@; 2006-07-04, 13:43.

Kommentera

ähh biltema har en för 69 spänn den duger
                  Fk Rutilus

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan

Köpte oxå min på fiskekompaniet en likadan som Mikael,Å tänkte:aja den var ju billig iaf!
                    Den har fungerat hela våren/sommaren utan ett enda problem hittlls!
                    Men håller med många billiga varianter är bara skit!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    14 997 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art