Barnvänliga gösstränder - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Barnvänliga gösstränder

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Barnvänliga gösstränder

Har glädjen i att ha fått en av mina barn fiskeintresserad. Grabben är 6 år och fiskar nästan varje kväll abborre nere ifrån bryggan vid vårt sommarställe på mörkö.
    Har berättat mycket för honom om mina sommarkvälla/nätter när jag var i hans ålder och stod och jiggade gös från bryggorna kring järna fjärden.
    Nu är ju tyvärr inte fisket lika givande längre och idag blir tyvärr de flesta fiskepassen från dessa ställen resultatlista.
    Vi har en bra båt och åker emellan åt in till Mälaren. Tyvärr som med barn räcker inte tålamodet till den timmes färden det tar in till slussen i Södertälje och sedan turen ut till vattnen i Mälaren där vi fiskar och tillbaka igen. Har en öppen styrpulpet utan några större möjligheter till vila i skuggan för den lilla.
    Så nu till min fråga. Är det någon som har tips på strandvänliga fiskeplatser med möjlighet att fånga gösfiske, där man för barnets skull kan minska tristessen med båtfärd, gående osv?
    Fiskekort osv är inget problem om det skulle vara sjö med krav på kort. För min del är det viktigt att lära barnen göra rätt och utveckla sitt fiske så jag framöver får en intresserad och trogen fiskekamrat

Är tyvärr väldigt dåligt insatt i gösfisket numer än några få grynnor på Mälaren och kring mörkösom enbart är nåbara med båt. Eftersom jag mer. Eller mindre uteslutande sedan 20år tillbaka är helt inriktad på hö.
    Har ett brinnade intresse för UL-fiske och då speciellt Fluga. Fördriver fiske fria dagar med Flugfiske och Spöbyggnad.

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
64 svar
15 096 visningar
1 gilla
Senaste inlägg .art
av .art

Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16