The Pig Jr spinnerbait - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

The Pig Jr spinnerbait

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• The Pig Jr spinnerbait

Hejsan. Köpte en av dessa i Fredags 10/5 Kvaliten är lika med noll. Lacken har släppt på bägge skedarna efter 1 timme lång fisketur. Mailat bilder till cwcab. info inget svar...

Därför har jag nu bästämt att lägga upp en tråd om hur vi konsumenter ska reagera mot företag som ej är seriösa.

Jobbar själv inom kundservice där relationen till slutkunden är det viktigaste som finns.

Vi har externa företag som mäter vår kundnöjhet.

Är det svårt att svara på ett mail?

Hej!

Deras spinnerbait har alltid varit lika klena och det vet CWC om, garanterat. Tycker dock att de fiskar bra. Åtminstone innan de tappar krokarna och bladen.

Kommentera

Men vänta lite. Fredagen 10/5? Antingen menar du i torsdags (10/5) som var en röd dag, eller så menar du fredag (11/5), och du lägger upp en tråd för att klaga på detta på måndagen? Du tycker inte att det är lite förhastat att inte ens ge CWC två dagar att granska och svara på ditt mail?

Kommentera

Serietillverkade beten har tunt lager lack OM dem ens har de, ett blad snurrar rätt snabbt. Så självklart slår de loss färgen/lacken om du spinner in i en sten. Så länge du inte vill att dem ska lägga fler lager och betala mer än vad man redan gör... Så tycker jag du ska inse att bortsliten färg på en sked ger den extra skimmer, vilket jag aldrig sett som nåt negativt...
        Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Haha, ja jävlar. Svarar de inte på mail inom en timme skall de brinna!
          Skämt åsido, jag har hyfsad erfarenhet av ett enda pig-spinnerbait, mest stört mig på de vansinnigt grova krokarna det är bestyckat med. När det gäller cwc har jag bara gott att säga. Hade en liten kontrovers med Olssons sportfiske härom året och blev direkt kontaktad av cwc som redde ut frågetecknen.

Kommentera

Tycker också att dom två The Pig jr spinnerbaitsen jag köpte för några veckor sen höll fruktansvärt dåligt. För varje kast satt det bara mindre och mindre flashfolie kvar på kroppen och tillslut så var allt borta, på 10-15 kast. Har dock ej reklamerat eller dylikt så detta har ingenting med CWC att göra mer än att just detta spinnerbait höll dåligt.
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
            8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

Kommentera

CWC = Catch With China

Har haft problem tidigare med bustrar, men det har alltid varit smidigt att reklamera.

Kommentera

Jag tror det är klokast om du tar en reklamation via företaget du köpte spinnaren av istället för CWC. Jag tippar på att CWC inte har en kundtjänst gentemot privatkunder då de säljer till företag och inte till privatpersoner.

Kommentera

Jag har också dåliga erfarenheter av CWCs spinnerbaits, i andra kasten trillade det stora bladet av...

Kommentera

Cwc spinnerbaits är ingen höjdare som alla andra har sagt satsa ett par kr mer på ett "riktigt". Spinnerbaits tar dock mycket stryk så lite skrap och skav får man räkna med på alla märken även om de naturligtvis inte skall tappa all lack på direkten.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 132 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art