Finns det någon fiskeguide i skåne??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Finns det någon fiskeguide i skåne???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag förstår till fullo om guiderna tar låt oss säga 3000-4000 kr för en dag, 8 timmars fiske brukar det innebära. Det är vad jag har betalat för en guidad tur efter gädda.
    Slår man ut det 3000/8=375 kr/h, då får man räkna bort skatt för honom, bensin till båten, service på motorer, båt, fiskeutrustning m.m. Ofta ska båten trailas till och från fiskeplatserna vilket innebär merjobb.
    Jag sa till en guide att det måste vara drömjobbet att vara fiskeguide, ja visst är det det sa han den tid som ni ser som innebär fiske, sen är det lika mycket tid som försvinner för pappersarbete, service av utrustning m.m.
    Tänk på vad en fackman kostar att anlita inom andra områden och vad dom tar/timme.

Kommentera

Ursprungligen postat av Muppen
      Jag förstår till fullo om guiderna tar låt oss säga 3000-4000 kr för en dag, 8 timmars fiske brukar det innebära. Det är vad jag har betalat för en guidad tur efter gädda.
      Slår man ut det 3000/8=375 kr/h, då får man räkna bort skatt för honom, bensin till båten, service på motorer, båt, fiskeutrustning m.m. Ofta ska båten trailas till och från fiskeplatserna vilket innebär merjobb.
      Jag sa till en guide att det måste vara drömjobbet att vara fiskeguide, ja visst är det det sa han den tid som ni ser som innebär fiske, sen är det lika mycket tid som försvinner för pappersarbete, service av utrustning m.m.
      Tänk på vad en fackman kostar att anlita inom andra områden och vad dom tar/timme.
      Hur mycket tror du på allvar är vitt?? inte mer än nödvändigt som inom andra områden! Det finns normalt sett ingen anledning att (förutom moraliska) att bedriva denna verksamhet vitt! försäkringar osv. gäller oavsett! dvs om man har en muntlig överenskommelse!

Det är en enorm skillnad på 3000 och 5000! nästan dubbla priset!! Dessutom skulle jag tro att den mesta utrustningen som används skulle köpts iaf!! Ni som själva är sportfiskare vet att har man pengar så köper man prylar! Det är en skojig del av sportfisket! PRYLAR!! I LOVE IT!

Nåja! Nu var det inte detta som skulle diskuteras utan om det fanns några bra guider i skåne!! jag har fått ett bra anbud! Lite billigare än 5000 iaf!!

Tack för en trevlig diskussion!!
      SKÅNELAINEN SINAPPI

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
      64 svar
      15 296 visningar
      1 gilla