Fiske i Venezula - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Venezula

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i Venezula

Hej

Jag ska till Venezuela "Isla Margarita" under nyår (visst det är ett tag kvar), är det någon som har fiskat där och vet hur det är?

Vad kan man fiska? Hur kan man fiska (jag är ingen flugfiskare)? Osv, all info är välkommen.

Tackar på förhand!

/Andreas

Har varit i grannlandet Surinam, mycket Tarpoon fiske där och det lär finnas fina Tarpoons även längs kusten i Venezuela, man behöver inte fluga dessa fiskar.
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av fishxtream
      Hej

Jag ska till Venezuela "Isla Margarita" under nyår (visst det är ett tag kvar), är det någon som har fiskat där och vet hur det är?

Vad kan man fiska? Hur kan man fiska (jag är ingen flugfiskare)? Osv, all info är välkommen.

Tackar på förhand!

/Andreas

Kolla in:

Var i Venezuela ( Los Roques) 2 veckor i mars detta år.
      Om du inte flugar funkar spinn hur bra som helst!

Skitfiske!

Kommentera

Ser grymt nice ut!!!!
        Kanon att man kan spinna, har aldrig flug fiskat (kanske dax att lära sig det där).
        Vad är det för typ av drag man ska använda sig av där?

/A

Kommentera

tja! jag var på isla margarita förra sommaren.

skulle ut med en tur båt som ja trodde var proffesionella och lixom var mer åt big-game hållet, men icke, det var en sånn båt som ja spanat in innan och då sa jag " en sånn där ska ja inte ut med" en "mega-eka" med 2 utombordare fastsurrade på den...ingen dröm direkt.

enda vi fick var 3-4 tonfiskar på 1-2 kg en bra bit ut i havet...

ska du ta med eget spö så kan du nog uppleva roligare fiske. såg många fina fiskar längs med stranden under de 2 veckor jag var där med familjen! jeepsafarin kan ja rekkommendera en heldags rundtur runt hela ön, riktigt skoj!

en annan bra tur var när man fick åka in i träsket med båtar. där såg jag stim med tarpon och liknande fiskar vaka lite här och där men vet inte fall man fick fiska där.

kom ihåg att margarita är en ö, och att det bästa fisket lär ju vara från båt, men ja ångra att ja inte tog med UL-spöt i en väska hehe.

vart på margarita ska du bo??

ha de gutt
          Senast ändrad av muppsson; 2006-06-20, 12:04.
          2006 schturabburejsn ur

Kommentera

Jag har dålig koll på charter och landfisket eftersom jag var där med egen båt men big game fisket där är helt ok. Vi fick en del marlin, även fisket efter wahoo är mycket bra och skoj.
            Var lite försiktig, säkerhetsläget är inte det bästa. Färjan till Los Roques var indragen när jag var där för att den blev rånad av sjöpirater hela tiden.
            Senast ändrad av Master of Roach; 2006-06-20, 13:26.

Kommentera

Tack för era svar....kan bli en spännande resa

Ska försöka ta med ett eget spö så man kan leka lite vid standkanten då de andra solar!
              Men jag skulle även vilja åka ut på lite "big fishing" men då ska jag nog försöka leta rätt på en något mer seriös firma än den du åkte med

Jeep turen verkar ju vara grym!!!

Jag har ingen riktigt bra koll på vart vi ska bo, den är inte jag som bokat men det var något hotel med "all inclusive" så man får väll se hur mycket fiska vs trassel på rullen det kommer bli

/A

Kommentera

fisket är fint men inte likvärt med ställena runt omkring, kör du spinn så ta med dig flera rullar flätlina det kommer du behöva. Vissa fiskar är arga i munnen, vi testade boa den suger kan jag meddela dig såprova något annat. Skitfiskr på dig och fota mycket.
                http://www.smackibacken.se Resor
                http://puls.smackibacken.se Blogg
                http://www.bindsex.se Flugor

Kommentera

ahhh all inclusive , same here vettu! det enda rätta där nere. du kommer springa o ta hur mkt dricka som helst varje dag

hoppas de blir nått roligt som sitter i spöänden där nere då!

aa kolla mycket noga upp innan vad det är för båtar osv innan du bokar en heldag!

ha dee!
                  2006 schturabburejsn ur

Kommentera

Jo....det finns väll risk för att en och annan drink slinker ner i strupen

Jag lovar att ta bilder (på alla drinkar) och lägga upp dem!

/A

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 137 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art