Ser ut som en muskulös hybrid av asp och lax i lekfärg utan fettfena!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Artfråga
Collapse
X
-
Det verkar vara en marmorkarp då den är mörk i färgen.
Här ser ni ett polskt rekord på silverkarp:
I Polen räknas inte arten som invasiv och är en hett eftertraktad sportfisk. I USA är dessa arter och någon till (går under benämningen asian carp) ett riktigt problem.
Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2018-03-10, 11:33.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Det första jag tänkte när jag såg den va muterad aspUrsprungligen postat av anteman Visa inläggSer ut som en muskulös hybrid av asp och lax i lekfärg utan fettfena!
Kommentera
-
Ja mycket muskler men den gjorde inget större väsen av sig direkt. Ingen vild kamp mer en tung klump. När jag kollade videon första gången misstänkte jag nästan att det var en gummifisk han visade upp. Slö firre!! Haha!Ursprungligen postat av RUSTY HOOK Visa inläggEn kinesisk marmorkarp alltså, misstänkte att det va nåt sånt, men kolla den stjärtfenan och tänk vilket jävla kraftpaket! Skulle inte haft nåt emot att få sätta kroken i den
Kul med udda fiskar. Tänkte på den där Pacun som fångades i Sundet förra året.
Kommentera
-
Pacu i Öresund?Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inläggJa mycket muskler men den gjorde inget större väsen av sig direkt. Ingen vild kamp mer en tung klump. När jag kollade videon första gången misstänkte jag nästan att det var en gummifisk han visade upp. Slö firre!! Haha!
Kul med udda fiskar. Tänkte på den där Pacun som fångades i Sundet förra året.
Kommentera
-
-
Ha ha, hur fan hamna den där? Hoppas någon åt upp den i alla fall för det är en mycket god matfisk, köttig å fin.Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inlägg
Kommentera
-
Riktade du fisket efter dom då med typ gäddgrejer? Nån stans härUrsprungligen postat av Utter Visa inläggHar själv fått marmor - och silverkarp vid mete och även jiggfiske i och runt Berlin. Grymt starka fiskar! Rekordet i Tyskland är 53 KG.lr där
?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
|
7 svar
1 534 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
|
||
|
Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34
|
9 svar
1 248 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
|
||
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 113 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av uditsen
2025-07-29, 09:05
|
||
|
Startad av Kulfisk, 2021-10-03, 21:21
|
15 svar
1 064 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Kulfisk
2025-08-24, 13:59
|
||
|
Startad av Xerup, 2022-07-26, 12:01
|
104 svar
6 627 visningar
2 gillar
|
Senaste inlägg
av Xerup
2025-10-19, 20:04
|
jag fiskade mycket i floden Havel i Spandau, men även runt Potsdam. Är uppväxt i Spandau.
Kommentera