Jag har Ursuit Easy och float underwear väst under, både på is och i båt, det är klart smidigt.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Flytväst på isen?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av blåvitt88 Visa inläggHej.
Antagligen en dum fråga. Men varför har aldrig nån flytväst när man isfiskar?
Är det bökigare att ta sig upp om man går igenom eller?
Blåser det upp till storm, himlen öppnar sig eller temperaturen börjar krypa mer och mer under 0-strecket då ser jag ingenting som är mer säkert och varmare att ha på sig än min gamla Helly Hansen Offshore flytoverall eller dagens motsvarande....
Flytoverallen är förutom skyddskläder en billig livförsäkring! Är man ung och har hela livet framför sig som du bör man tveklöst köpa den bästa flytoverall som finns att få för de pengar man har. Är man så gammal som jag att mossan växer på ryggen, då är man för feg för att i tufft och hårt väder eller isfiske använda något annat än en Helly Hansen Offshore flytoverall....
Nothing is for ever!
Old Firehand
(Leif Engström)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inläggBlåser det upp till storm, himlen öppnar sig eller temperaturen börjar krypa mer och mer under 0-strecket då ser jag ingenting som är mer säkert och varmare att ha på sig än min gamla Helly Hansen Offshore flytoverall eller dagens motsvarande....
Flytoverallen är förutom skyddskläder en billig livförsäkring! Är man ung och har hela livet framför sig som du bör man tveklöst köpa den bästa flytoverall som finns att få för de pengar man har. Är man så gammal som jag att mossan växer på ryggen, då är man för feg för att i tufft och hårt väder eller isfiske använda något annat än en Helly Hansen Offshore flytoverall....
Nothing is for ever!
Old Firehand
(Leif Engström)Är säker på att det fortfarande simmar stora gäddor som bara väntar på att du ska kasta ditt bete framför nosen på dom.
Instagram: mattiasandersson90
Bara ett kast till...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av EuroPike Visa inläggÄr säker på att det fortfarande simmar stora gäddor som bara väntar på att du ska kasta ditt bete framför nosen på dom.
http://www.trumman.com/fisketips.htm
Old Firehand
(Leif Engström)Senast ändrad av Old Firehand; 2018-03-04, 16:58.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 332 visningar
1 gilla