Fiskeabstinensen e katastrofal för plånboken. Lyckas alltid shoppa mycke o dyrt när man sitter o längtar efter varmare väder. Just nu 8-9minus och ca 16m/s i byarna. Apkallt!! Men... Fortsätter det får man kanske damma av pimpelspöt eller köpa sig ett par ismetespö..
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
När abstinensen är svår...
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av esox88 Visa inläggFiskeabstinensen e katastrofal för plånboken. Lyckas alltid shoppa mycke o dyrt när man sitter o längtar efter varmare väder. Just nu 8-9minus och ca 16m/s i byarna. Apkallt!! Men... Fortsätter det får man kanske damma av pimpelspöt eller köpa sig ett par ismetespö..
Längtan efter våren har väl aldrig varit starkare än nu!
Fiskeväskorna har fyllts på med nya beten och fiskeabstinensen ör olidlig!! Jag hade tänkt kustfiska lite öring nu i jan/feb men just nu är det snöstorm här i mina trakter i östra Skåne. Skitvädret o kylan ska hålla i sig minst en vecka fram.
Till råga på allt och är jag insnöad på jobbet och är tvungen att ligga över här i natt. Surt sa räven o raskade över isen! För kallt är det (med skånska mått mätt) 7-8 minus o blåsigt 15-20m/s i byarna ute. Brrrrr.....
Det är inte så att jag klagar.... men visst är det lite synd om mig.... jag vill bara få njuta av att komma ut i kajaken snart igen!! Nu ska jag gråta mig till sömns o drömma om nya PBn!
(Snyftar med glimten i ögat!)
Skitfiske på er allihop .... snart i alla fall hoppas jag!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av esox88 Visa inläggFiskeabstinensen e katastrofal för plånboken. Lyckas alltid shoppa mycke o dyrt när man sitter o längtar efter varmare väder. Just nu 8-9minus och ca 16m/s i byarna. Apkallt!! Men... Fortsätter det får man kanske damma av pimpelspöt eller köpa sig ett par ismetespö..
Det enda jag gör om dagarna är att om och om igen titta på fiske-shops online och hela tiden upptäcker man något nytt man absolut behöver. Samt så har jag dessutom upptäckt Tradera, vilket ju givetvis motiverar fler inköp då det oftast är billigare än i affären.
Vaknade upp med sol i ansiktet och drömmar om tussilagos i grusiga diken och nygrillad korv som man kan äta utan handskar. Och givetvis gäddfiske i öppet vatten. Men så står det -13 på termometern och snön är överallt..
Imorgon är det 1:a mars iallafall och jag inbillar mig att det inte är långt kvar nu... Inte långt alls.2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023
Kommentera
-
Dessvärre kom ju vintern sent i år, över hela Sverige i stort sett. Så islossningen (om det inte smäller till och skiftar extremt snart) är nog senare i år än på länge. Mitten av mars brukar oftast vara säkert kort i mina trakter, kan vara kallt men isen brukar ha lossat vid den tiden, tyvärr tror jag pessimistisk som jag är att första passet blir i början av april...
Kommentera
-
Håller med. Har köpt tre spön sedan nyår och "en del" nytt flugbindningsmaterial. Igår kväll somnade jag sent i soffan framför tvn. Vaknade i panik av att öringen precis har huggit på min fluga och flugspöt skakar av bara den. Minusgrader har satt stopp på intresset för kustfisket på hö. Bara minusgrader i sikte i stort sett i det vackra Skånelandet. Life is a bitch. Then we die. Får skaffa klippkort på psykakuten.Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mabo Visa inläggHär kom det en dm under natten och då låg det redan över en meter... Man börjar lessna...
Skoterkörning och pimpelfiske tillhör livets glädjeämnenSpiggpimplare
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 014 visningar
1 gilla
|