När abstinensen är svår... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

När abstinensen är svår...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Fiskeabstinensen e katastrofal för plånboken. Lyckas alltid shoppa mycke o dyrt när man sitter o längtar efter varmare väder. Just nu 8-9minus och ca 16m/s i byarna. Apkallt!! Men... Fortsätter det får man kanske damma av pimpelspöt eller köpa sig ett par ismetespö..

Kommentera

Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
      Fiskeabstinensen e katastrofal för plånboken. Lyckas alltid shoppa mycke o dyrt när man sitter o längtar efter varmare väder. Just nu 8-9minus och ca 16m/s i byarna. Apkallt!! Men... Fortsätter det får man kanske damma av pimpelspöt eller köpa sig ett par ismetespö..
      Ajaj! Det där kanner man ju igen alltför väl!!
      Längtan efter våren har väl aldrig varit starkare än nu!
      Fiskeväskorna har fyllts på med nya beten och fiskeabstinensen ör olidlig!! Jag hade tänkt kustfiska lite öring nu i jan/feb men just nu är det snöstorm här i mina trakter i östra Skåne. Skitvädret o kylan ska hålla i sig minst en vecka fram.
      Till råga på allt och är jag insnöad på jobbet och är tvungen att ligga över här i natt. Surt sa räven o raskade över isen! För kallt är det (med skånska mått mätt) 7-8 minus o blåsigt 15-20m/s i byarna ute. Brrrrr.....
      Det är inte så att jag klagar.... men visst är det lite synd om mig.... jag vill bara få njuta av att komma ut i kajaken snart igen!! Nu ska jag gråta mig till sömns o drömma om nya PBn!
      (Snyftar med glimten i ögat!)
      Skitfiske på er allihop .... snart i alla fall hoppas jag!

Kommentera

Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
        Hear hear!
        Det enda jag gör om dagarna är att om och om igen titta på fiske-shops online och hela tiden upptäcker man något nytt man absolut behöver. Samt så har jag dessutom upptäckt Tradera, vilket ju givetvis motiverar fler inköp då det oftast är billigare än i affären.

Vaknade upp med sol i ansiktet och drömmar om tussilagos i grusiga diken och nygrillad korv som man kan äta utan handskar. Och givetvis gäddfiske i öppet vatten. Men så står det -13 på termometern och snön är överallt..

Imorgon är det 1:a mars iallafall och jag inbillar mig att det inte är långt kvar nu... Inte långt alls.
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
        8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

Kommentera

Dessvärre kom ju vintern sent i år, över hela Sverige i stort sett. Så islossningen (om det inte smäller till och skiftar extremt snart) är nog senare i år än på länge. Mitten av mars brukar oftast vara säkert kort i mina trakter, kan vara kallt men isen brukar ha lossat vid den tiden, tyvärr tror jag pessimistisk som jag är att första passet blir i början av april...

Kommentera

Håller med. Har köpt tre spön sedan nyår och "en del" nytt flugbindningsmaterial. Igår kväll somnade jag sent i soffan framför tvn. Vaknade i panik av att öringen precis har huggit på min fluga och flugspöt skakar av bara den. Minusgrader har satt stopp på intresset för kustfisket på hö. Bara minusgrader i sikte i stort sett i det vackra Skånelandet. Life is a bitch. Then we die. Får skaffa klippkort på psykakuten.
            Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Ursprungligen postat av Mabo Visa inlägg
              Här kom det en dm under natten och då låg det redan över en meter... Man börjar lessna...
              Helt underbart med mera snö !
              Skoterkörning och pimpelfiske tillhör livets glädjeämnen
              Spiggpimplare

Kommentera

Själv håller jag tummar och stortår för att isarna i Skåne är dugliga nästa helg.
                Jag har sådana abstinensbesvär - har inte isfiska på vääääääldigt länge.
                sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 014 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art
                av .art