Jiggfiske efter abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jiggfiske efter abborre

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
    Nej nej, inga superdyra grejer just nu i borre- arsenalen. För fisket som ovan nämns fiskar jag ett Fox Terminator Shadjigger Rapid i 2,40. Och för lättare jiggfiske ett Bft Perception Jig & Dropshot. Men de gör ett fantastiskt jobb. Dock har jag lekt med Evergreen och annat.
    Det finns superfina spön som inte krossar bankkontot. Tatula- serien t.ex. där jag också äger två spön. I sälj fanns det ett Okuma One Rod för ett tag sedan- grymma spön för pengarna!
    Den är kvar

Kommentera

Har ju som jag skrivit tidigare ett Shimano forcemaster super sensitive Jiggspö och för 4 dagar sedan fick jag hem söder sportfiskes egna perchfightspö. Shimanospöt har en kastvikt på 5-20 gram och fungerar även ypperligt för dropshotfiske. Sen har perchfightspöt en kastvikt på 5-30 gram och är gjord för mindre jerkbaits och twitchblades, men funkar även ypperligt för jiggfiske, texas och carolina. Men som sagt eftersom jag är nybörjare så kände jag på perchfightspöt när jag fick hem det och tänkte.. Är det inte lite väl styvt? Men då har jag ju bara mitt shimano att jämföra med som heter super sensitive Och åter igen jag är nybörjare på detta och antar att det är tänkt att spöna ska vara liiiiite styvare när man kör finessefiske? Vad gillar ni ni som gillar att fiska finesse?
      Senast ändrad av gubbles; 2018-04-30, 19:42.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
      64 svar
      14 987 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg .art
      av .art