Ursprungligen postat av lausvik
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad är sportfiske?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggNu är det ju inte jordbruksverket som bestämmer vad som är straffbart utan riksdagen och domstolarna...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggNu är det ju inte jordbruksverket som bestämmer vad som är straffbart utan riksdagen och domstolarna...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gesus Visa inläggSkulle det däremot vara straffbart att bryta mot dom eventuella etiska regler inom Sportfiskarna som efterfrågas här i tråden? Eller är det som nu upp till den enskilde individen att bedriva sin "Sportfiskehobby" under eget ansvar?
Dylika relger är väl mest till för att Sportfiskarna som organisation ska kunna säga att de företräder si och så många sportfiskare som uppträder enligt dessa regler.
Kommentera
-
Eftersom moderator tydligen bestämt att den här tråden ska handla om harpunering får (?) vi fortsätta diskussionen om huruvida det finns någon slags etiskt förhållningssätt som skiljer det vi kallar sportfiske från andra typer av fiske (som kan bedrivas med spö, krok och lina, för nöjes skull och i rekreationssyfte) och, i så fall, om Sportfiskarna bör återinföra "regler" om detta.
Den förra diskussionen i ämnet, som fördes i en tråd om medlemskap i Sportfiskarna eller inte flyttades till delforumet för icke sportfiskerelaterade ämnen. Om det är medlemskap i Sportfiskarna eller etik som inte anses ha med sportfiske att göra är dock oklart.
Det finns många sätt att harpunera...Senast ändrad av lausvik; 2018-01-15, 15:55.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggEftersom moderator tydligen bestämt att den här tråden ska handla om harpunering får (?) vi fortsätta diskussionen...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggTja,tycker du inte själv att diskussionen mer handlar om etik och behovet av sportfiskeetiska regler än om harpunfiske?
Tycker du själv att "Vad ska man säga?" va en bra rubrik om nu ämnet handlade om etiska regler inom fiske?
Det är väl inte mycket att tjafsa om utan vi kan väl enas enas om en tydligare rubrik då - "Etik och behovet av sportfiskeetiska regler?" Borde väl passa om det nu va det du ville diskutera i tråden?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av odevetu Visa inläggJag tittade på ditt forum-inlägg och försökte justera rubriken så den beskriver frågan/diskussionsämnet bättre. Filmen du länkar in tycker jag handlar om harpunering (vilket i sig inte har mycket med sportfiske att göra) och du undrar vad man ska säga om detta.
Tycker du själv att "Vad ska man säga?" va en bra rubrik om nu ämnet handlade om etiska regler inom fiske?
Det är väl inte mycket att tjafsa om utan vi kan väl enas enas om en tydligare rubrik då - "Etik och behovet av sportfiskeetiska regler?" Borde väl passa om det nu va det du ville diskutera i tråden?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 038 visningar
1 gilla
|