Hej. Har till kommande säsongen tänkt fiska mer borre än tidigare. Jag har köpt nytt set, spinn för att komplettera mitt haspel.
Har dessutom köpt en ny lättviktsspole till min type R och eftersom jag enbart har kassa erfarenheter av tunnare linor plus multirulle undrar jag om ni har heta tips på linor som
; inte skär ner så fruktansvärt mycket i undre lager (har kanske mer med dimension att göra?)
; som är tyst
; som är pålitlig så till vida att brott gränsen stämmer hyfsat mot spec.
Jag har bra erfarenhet av vissa linor men då i dimensioner 0.28-.0.36
Gör det så stor skillnad i fisket om man har 0.10/0.12/0.14??
Kommer alltid ha sista två metrarna med FC i typ 0.35 skarvad med knut mot flätlinan.
Spinnspöt kommer uteslutande användas till hårda beten
Och sådana här trådar brukar tendera att barka iväg i någon form av hävdelse om att jag har rätt o du fel, pajkastning osv.
Bespara oss det och ge konkreta tips på hur ni upplever linor så ska jag själv bedömma sen.
Mvh
Har dessutom köpt en ny lättviktsspole till min type R och eftersom jag enbart har kassa erfarenheter av tunnare linor plus multirulle undrar jag om ni har heta tips på linor som
; inte skär ner så fruktansvärt mycket i undre lager (har kanske mer med dimension att göra?)
; som är tyst
; som är pålitlig så till vida att brott gränsen stämmer hyfsat mot spec.
Jag har bra erfarenhet av vissa linor men då i dimensioner 0.28-.0.36
Gör det så stor skillnad i fisket om man har 0.10/0.12/0.14??
Kommer alltid ha sista två metrarna med FC i typ 0.35 skarvad med knut mot flätlinan.
Spinnspöt kommer uteslutande användas till hårda beten
Och sådana här trådar brukar tendera att barka iväg i någon form av hävdelse om att jag har rätt o du fel, pajkastning osv.
Bespara oss det och ge konkreta tips på hur ni upplever linor så ska jag själv bedömma sen.
Mvh
Kommentera