Öppnar en tråd 1/1 i samband med Öringpremiären på Sydkusten o Skånes västkust - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Öppnar en tråd 1/1 i samband med Öringpremiären på Sydkusten o Skånes västkust

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Öppnar en tråd 1/1 i samband med Öringpremiären på Sydkusten o Skånes västkust

Ni kan redan nu börja fundera över lämpliga " bortförklaringar" , över/underdrifter , bottenlösa resonemang samt alla annan info som vi gillar att dela med oss av.
    Var fiskade ni ? , vilka väderförhållande rådde ? fångat - kontakter ? vilka metoder använde ni ? (Obs ej , nät el sprängmedel)
    Har ledigt första veckan i januari så är det bara fiskbart så kommer jag att köra på . Linjetrafik Halmstad- söder om Kullen, många mil ska det förhoppningsvis bli o gärna en fet blanking el 2
    God Jul o Gott Nytt Fiskeår - Peter B

Nära nu , men det ser tufft ut för Skånes västkust . Tuff vind 7-9m och rejält över tvåsiffrigt i byarna . Mycket tveksamt om det är fiskbart. Vad tror ni , vad är era planer ? Kan bli att man får gynna bensinbolagen ytterligare och smyga mot Österlen. Brukar aldrig va jobbigt o gå upp tidigt om det gäller fiske.
    Avvaktar med beslut till nyårsafton smhi och company har haft fel förr.
    Så ruggigt sugen nu - Peter B

Kommentera

Det är ju hyfsat varmt i vattnet på Kiviksidan, kolla tex fcoo.dk, lägre salthalt också. Men jag vilar nog mig i form 1/1 och tar en heldag 2/1. Egentligen mest sugen då på Kivik - Morfarshamn men kompisarna vill nog till typ Domsten -Lerhamn. Vi får se! Några drar kvar till uppsnack, men västsidan är det ju kallare vatten och högre salthalt...
      Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Vattentemp 5-6 grader i norra Öresund - väldigt bra , allt enligt dmi . Tror inte det är varmare på ostsidan snarare kallare med sv-v vind så drar ev varmare ytvatten ut. Är det bara fiskbart så känns det fullt möjligt o lura nån.
        Peter B

Kommentera

Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
          Vattentemp 5-6 grader i norra Öresund - väldigt bra , allt enligt dmi . Tror inte det är varmare på ostsidan snarare kallare med sv-v vind så drar ev varmare ytvatten ut. Är det bara fiskbart så känns det fullt möjligt o lura nån.
          Peter B
          Vi får se! Kanske blir det som du säger. Hur som haver suget är ju inte att leka med nu, detta är ju inte ett intresse, det är ju en själslig åkomma! Skitfiske!
          Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Va ute på sundet igår. Ytvattentemp på 5,6 på förmiddagen.

För egen del blir det o svinga haspelpåken den 1/1. Nånstan mellan vikhög o badet i barsebäck.. Kan hoppas att förra årets första tur upprepas o att dom blanka är hungriga. Hade några riktiga fetingar som följde med ända in till strandkaten utan o hugga.. Enda som högg va en liten liten stackare på kanske max 30cm. Den klev dock av självmant

Kommentera

Är det bara jag som kollar väderprognoser sjuttielva gånger om dagen???? Det är nära nu. Ser bra ut nu. Skitfiske.

Kommentera

Jag jobbar jour i Ystad på måndag (typiskt va!?) Men slutar kl 15. Eftermiddag är kanske inte optimalt men kan inte motstå att dra ner efter jobbet några timmar tills det blir mörkt.
                Sjukt fiskesugen i alla fall!

Kommentera

Lite mycket vind kanske de blir... men de får gå ändå!
                  Alla genomlöpare fick nytt hem igår i en väska som egentligen e till för meteriggar. Funka skitbra! Tacklade o klara.
                  Nu ska bara ryggsäcken packas med måttband, våg o lite gott. O de ska väljas vilken rulle som ska få jobba den 1e..

Kommentera

Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inlägg
                    Jag jobbar jour i Ystad på måndag (typiskt va!?) Men slutar kl 15. Eftermiddag är kanske inte optimalt men kan inte motstå att dra ner efter jobbet några timmar tills det blir mörkt.
                    Sjukt fiskesugen i alla fall!
                    Quo vadis? Tror sträckan väster om udden vid Kåseberga kan vara intressant? Vind, vattenstånd, vattentemp o salinitet ser bra ut där tycker jag.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 208 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art