Bästa myggmedlet? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa myggmedlet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bästa myggmedlet?

Kanske kan någon norrlänning lr någon annan med erfarenhet av djungel svara på vilket medel som funkar bäst? Skall avnjuta några dagar i värme med hög luftfuktighet och det varnas för någon ny typ av knott som ger jobbiga bett typ dengefeber å liknande/ sketfiske

Ursprungligen postat av Junk0ne Visa inlägg
    Kanske kan någon norrlänning lr någon annan med erfarenhet av djungel svara på vilket medel som funkar bäst? Skall avnjuta några dagar i värme med hög luftfuktighet och det varnas för någon ny typ av knott som ger jobbiga bett typ dengefeber å liknande/ sketfiske
    MyggA håller myggen borta!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
    Old Firehand

Kommentera

Bästa Myggmedlet torde vara det från Australien eller nån ö i området. Läste om den i nån bok av Gunnar Westrin. Minns texten som igår. Bör avtvättas innan läggdags annars är det risk för bestående hjärnskador. Och jag vill minnas han skrev om nån knott som var super liten.

Kommentera

Ursprungligen postat av husbehov Visa inlägg
        Bästa Myggmedlet torde vara det från Australien eller nån ö i området. Läste om den i nån bok av Gunnar Westrin. Minns texten som igår. Bör avtvättas innan läggdags annars är det risk för bestående hjärnskador. Och jag vill minnas han skrev om nån knott som var super liten.
        njae, finns ett i ryssland, gul flaska med varningstext, det dödar allt enligt micke odell

är ett gammalt fiskedrags-avsnitt där han fiskar i ryssland, går in på ett apotek och köper just detta myggmedel

Kommentera

Det mest effektiva medlet hittar du inte i Sverige utan i de varma länder dit vi åker på semester. Inom EU så har jag för mig att den högsta tillåtna halten av DEET är 20%. Sist jag var i Thailand köpte jag ett myggmedel med 95% DEET. Sjukt effektivt och luktar fantastiskt gott, men jag vågar inte använda det allt för mycket direkt på huden.

Mitt tips är att gå till det lokala Pharmacy och fråga vad de har som är mest effektivt. De brukar ha både "natural" och "with chemicals".
          På hemmaplan tycker jag Mygga funkar bra.

Kommentera

Jag har svårt att tro att ett medel som säljs i Sverige fungerar särskilt bra i varmare länder. Men det är bara vad jag tror. Skulle satsa på att fråga om tips på plats.
            http://enamatorfiskare.blogspot.se
            Instagram enamatorfiskare

Kommentera

Tack för tips, det blev både myggAspray å djungelolja för säkerhets skull, köpte oxå sån där blå självvulkande plåstertape som är riktigt bra att ha i fiskeväskan om man tex skär upp fingrarna i någon gäddkäft lr liknande, rekommenderas.

Kommentera

MyggA i "deostick"-format tycker jag funkar bra. Sen finns det säkert effektivare varianter i utlandet men frågan är hur hälsosamma de är. I gamla tider använde man tjärolja och annat hemkokt. En gammal man jag pratade med för ett gäng år sen förespråkade "fimpvatten" men där var min gräns passerad...
                C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                Fiskesnacks regler hittar ni Här
                Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Jag blir sönderbiten till fjölss varje sommar trots mygga, djungelolja, STOP, visst det håller väl några mygg o knott borta men blir ändå väldigt biten.
                  Det ända dom verkligen har funkat är ett medel eller mer en kåda som är jävligt kladdig o jobbig catt hantera som min morfar hade.. Vet inte ens om det går att köpa eller namnet på det men luktar stark granskog typ

Kommentera

Det ENDA sättet att helt slippa mygg och knott är att använda heltäckande klädsel, så många lager eller så tjockt som krävs för att myggan inte ska kunna sticka igenom (endast jeans eller tunna strumpor duger inte exempelvis) samt bära myggnät över huvudet och latexhandskar på händerna. Till det kan man tända en Thermocell där man står och fiskar. Myggen tycker nämligen om koldioxiddoften vi utsöndrar och surrar gärna runt ens huvud fast det är lönlöst att försöka sticka.
                    Senast ändrad av Darkduck; 2017-12-02, 11:42.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 013 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art