Hahaha, jag tolkade in en skämtsamhet i Hästens svar. Kan ha misstagit mig. Vill ni ha beef ang metets/spinnfiskets sportslighet ber jag att få hålla mig utanför. *går och poppar popcorn*
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sportfisketävlingar=spinnfisketävlingar?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inläggJa, tack själv.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Cyaneus Visa inläggHahaha, jag tolkade in en skämtsamhet i Hästens svar. Kan ha misstagit mig. Vill ni ha beef ang metets/spinnfiskets sportslighet ber jag att få hålla mig utanför. *går och poppar popcorn*
Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inläggTack för vad? Var jag nedlåtande angående spinnfiske som en del av termen sportfiske? Förlöjligade jag spinnfiske som fiskemetod?Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.
Kommentera
-
Spinnfiske är väl lite mer "aktivt" så att säga, fiskaren är involverade i varenda kast som görs, så jag kan tycka att det är lite mer "sport" över det än exv. trolling där man mer sitter och väntar. Tror någon som spinnfiskat en hel dag kan vara rätt slut i kroppen!
Kommentera
-
Tintin.
Du kan allvarligt inte mena att det är ont om tävlingar för metare?
Jisses finns ju hur många som helst,..
specimen svenskan, specimencupen, och alla de andra inhemska svenskorna,, norrländska och småländska specimen svenskan för att nämna några
Kommentera
-
handlar väl om att det ska vara lika för alla
Allt som oftast får du fler större fiskar vid trolling än du får vid spinn, även om du kan nöta upp nån extra stor gädda vid stationärt spinn som kanske ratat trollingdragen så förlorar man i regel mot trollingen om det är topp 5 för dagen
tycker det är bättre att ha en tävling för varje sätt, dock anser jag att flugfiske efter gädda skall få vara med under spinntävlingar då det är på lika villkor
Kommentera
-
Det er ingenting som hindrer trolling på like vilkår med spinn eller flue. Det løses enkelt ved å begrense antall stenger i bruk. En stang per fisker, og det er nettopp slik det har vært i alle konkurranser jeg har deltatt i bortsett fra nettopp trollingkonkurranser.
Ved enkelte konkurranser hvor man forventer svært mange deltagere i forhold til sjøens areal kan forbud mot trolling være fornuftig for å unngå konflikter, men da bør man kanskje vurdere en annen arena om mulig.
Å hevde at den ene eller andre varianten sportsfiske er mer eller mindre sportslig, er så lite gjennomtenkt at jeg er imponert over at noen gidder å påstå slikt. På den annen side kom det nettopp noe i Facebook-feeden min om mennesker som mener jorden er flat, så det er kanskje bare jeg som tenker for godt om mine medmennesker.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sdw Visa inläggSpinnfiske är väl lite mer "aktivt" så att säga, fiskaren är involverade i varenda kast som görs, så jag kan tycka att det är lite mer "sport" över det än exv. trolling där man mer sitter och väntar. Tror någon som spinnfiskat en hel dag kan vara rätt slut i kroppen!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Lozz Visa inläggIngen som trollar seriöst "sitter och väntar".
Jag är kanske ingen sportfiskare , andra gånger har jag trollat med fem spö och blivit FF.
Mest fisk har jag fått med ett spö när jag fiskat torsk , sill eller spätta , det är inte heller sportfiske tycker endel .
Den högste formen av sportfiske är när man inte får något verkar andra tycka."HalvDan var här"
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
-
Tjena! Kan nån som är vass på ekolod beskriva lite i detalj vad man ser på denna ekolodsbild?
...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-04, 20:12 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
14 975 visningar
1 gilla