Attitydsproblem? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Attitydsproblem?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag tycker också att ibland är det "tråkigt" här (för att inte använda starkare ord) men det är precis som i livet: det är inte bara en dans på rosor. Man får göra det bästa av situationen. Jag tycker att FS är mkt bättre än andra forum som jag besöker. Även om det finns några som beter sig dåligt, det lungnar sig ganska fort.

Man får ignorera det som stör. Jag brukar att inte ta hänsyn till de som beter sig dumt.
    Tight lines!
    CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jan O
      Jag tycker "overall" att det är ganska bra stämning här... Jämförelsevis skulle jag tom vilja säga riktigt trevligt. Lär mig av andra och hoppas att andra kan ta till sig av det lilla man kan själv. . Kanske är det bilderna som kan vara källa till lite dispyter, det tycker jag är trist, då kan delete funktionen hjälpa fotografen så slipper man det värsta.
      Om man lägger ut en bild på FS så vet man antagligen att den kan kommenteras. Tål man inte kommentarer så kan man titta på bilden själv vid sin egen dator. Varför lägger man ut ett foto? Självklart någon fom av bekräftelse..."Jag har fått en stor fisk, bli imponerade!"...Inget fel med det, men man måste tåla att diskbänksbilder eller liknande får kritik.

Jag vill gärna vända på resonemanget, tål ni inte att era bilder kan bli utsatta för negativa inlägg så kan ni strunta i att´ladda upp bilden!

Kommentera

Väntar på en syrlig kommentar från Flode nu!

Kommentera

Ursprungligen postat av GibsonSG
          Härligt, där har vi precis den kärvänliga stämning vi är ute efter!
          Mmm fast jag var iofs ironisk. Men när jag tänker efter tycker jag så som jag skrev.
          /Lazinko

Kommentera

Ursprungligen postat av Lazinko
            Mmm fast jag var iofs ironisk. Men när jag tänker efter tycker jag så som jag skrev.
            Men du Lazinko du har ju varit i gång med dinna nagrep sen sidan startades. och lika dåligt stavar jag fortfarande som ni säker märkt.

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?
              Om man lägger ut en bild på FS så vet man antagligen att den kan kommenteras. Tål man inte kommentarer så kan man titta på bilden själv vid sin egen dator. Varför lägger man ut ett foto? Självklart någon fom av bekräftelse..."Jag har fått en stor fisk, bli imponerade!"...Inget fel med det, men man måste tåla att diskbänksbilder eller liknande får kritik.

Jag vill gärna vända på resonemanget, tål ni inte att era bilder kan bli utsatta för negativa inlägg så kan ni strunta i att´ladda upp bilden!
              Håller verkligen med...
              sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Lazinko
                ...Mmm fast jag var iofs ironisk. Men när jag tänker efter tycker jag så som jag skrev.
                Aj då, nu får du inte bli lack igen för att jag citerar dig men din kommentar ovan är för "bra" och belyser på ett strålande sätt ett problem med FS för att jag skall kunna avstå:

Tänk efter innan...

Läs noga, kolla/använd smileys och försök tolka vad en person menar med sitt inlägg istället för att racka ner på den bokstavliga/ och ofta osammanhängande/felstavade/ibland virriga/kanske rubbade meningen. Testa att vara generös istället för att ta ut din bristpåfiskefrustration på andra.

P.S. Jag menar DIG - inte Lazinko (fast honom också).

Kommentera

Ibland spårar väl komentarerna om bilder och skapade trådar ut lite men så farligt tycker jag inte det är. Lite kritik får man ju som sagt räkna med... så är det väl överallt. Tycker man någon skriver något dumt eller är otrevligt så får man väl ta upp det med personen. Antingen genom att skriva nån dum komentar tillbaks och skratta åt det eller försöka diskutera det mer civiliserat... det var väl lite onödigt att skriva så där "Roddan"... ser jag dig vid sjön ska jag döda dig!!! För er som inte förstår så var det sista ett skämt.

Ett exempel som fick kritik och förtjänade det: En dåre som säger att han fångat en gädda som väger 19 kg... på bilden uppsatt på en påle. Då får man ju räkna med svidande komentarer när alla c&r fiskare reagerar starkt på bilden och att alla reagerar över vikten som inte ens var i närheten av 19 kg.

Nu får jag väl skit för att jag skrev dåre... men som sagt, lite skit får man ju räkna med.

Nu tycker jag inte att man ska skriva vad som helst om folk och hacka ner på en nybörjare som stolt visar upp sin första 2 kg gädda tex. Lite får man ju ha i huvet och veta mot vem man kan skriva vad. Skulle jag ge Flode och Lazinko en känga tex skulle dom nog inte ligga vakna hela natten och gråta blod. Eller?

Detta är min uppfattning...

Kommentera

Ursprungligen postat av Roddan
                    Skulle jag ge Flode och Lazinko en känga tex skulle dom nog inte ligga vakna hela natten och gråta blod. Eller?
                    Skulle inte bli många timmars sömn på ett år isf
                    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?

Bara för man lägger ut en bild på fiskesnack, ska man inte behöva få skit kommentarer på sig. Visst kan vissa exempel kommenteras med en tillrättavising.
                      Finns faktist folk som blir glada för en gädda på kilot/en båge där fenorna kanske inte var dem bästa osv
                      Är det så jävla svårt att låta dem va glada då, eller måste man spy ut kommentarer som "varför lägger du up en sån skit bild" eller "det var den fulaste fisken ja sett" som exempel.

Det är helt klart attitydsproblem men det var INTE oväntat att det kom från dig..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      14 992 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art