Har försökt och få upp en fin abborre i några dagar nu, men dom vill inte hugga.. När börjar huggperioden för dessa fina fiskar? Och är jigg ett bra bete eller ska jag använda spinnare, eller nåt annat bete som tex liten vobbler? Osäker :/
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nääär?!?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Zalt_90Har försökt och få upp en fin abborre i några dagar nu, men dom vill inte hugga.. När börjar huggperioden för dessa fina fiskar? Och är jigg ett bra bete eller ska jag använda spinnare, eller nåt annat bete som tex liten vobbler? Osäker :/
Tja! vart fiskar du efter storabborren, alltså vart i sjön har du testat? jigg och spinnare är bra beten för abborre. huggperioden håller ju på hela året om, bara olika tider på dygnet då dom jagar. har du tur en sen sommarkväll så får du se dom jagandes i ytan, de e riktigt häftigt! bästa tiden just nu är nog oxå på kvällen, 1 eller 2 timmar innan solen går ner brukar det vara bra fart i dom! men som sagt, tricket e ju att hitta dom...vart dom brukar jaga och så!
lycka till!2006 schturabburejsn ur
-
Ursprungligen postat av muppssonTja! vart fiskar du efter storabborren, alltså vart i sjön har du testat? jigg och spinnare är bra beten för abborre. huggperioden håller ju på hela året om, bara olika tider på dygnet då dom jagar. har du tur en sen sommarkväll så får du se dom jagandes i ytan, de e riktigt häftigt! bästa tiden just nu är nog oxå på kvällen, 1 eller 2 timmar innan solen går ner brukar det vara bra fart i dom! men som sagt, tricket e ju att hitta dom...vart dom brukar jaga och så!
lycka till!
Hare! :P
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Anglabäst tycker jag det är efter midsommar och allra bäst i mitten av agusti...
själv tycker jag att mört eller löja är bästa betet!! men har fått fina abborrar på vobbler också (kolla mitt fotoalbum) dom är tagen på vobbler...
Drygt o hålla på o leta efter dem, men jag ska testa med agnad fisk oxå!
Hare!
Kommentera
-
Den riktigt bästa tiden för abborre är på hösten i mitten av oktober , men abborren brukar även på sommaren vara riktigt aktiv.det brukar vara riktigt bra fiske på kvällarna, då kan man höra dom gå upp i ytan och plocka småfisk, riktigt häftigtFk Rutilus
Kommentera
-
Zalt 69, abborrar när vassar ?. Har du inte blandat ihop det med gäddor. Och mossor, fattar inte riktigt vad du läst det om abbissar. Abborrar söker du vid uddar där det är stenig botten. Eller vid grynnor, i varje fall där det är hård botten.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 116 visningar
1 gilla
|