Nääär?!? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nääär?!?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nääär?!?

Har försökt och få upp en fin abborre i några dagar nu, men dom vill inte hugga.. När börjar huggperioden för dessa fina fiskar? Och är jigg ett bra bete eller ska jag använda spinnare, eller nåt annat bete som tex liten vobbler? Osäker :/

Ursprungligen postat av Zalt_90
    Har försökt och få upp en fin abborre i några dagar nu, men dom vill inte hugga.. När börjar huggperioden för dessa fina fiskar? Och är jigg ett bra bete eller ska jag använda spinnare, eller nåt annat bete som tex liten vobbler? Osäker :/

Tja! vart fiskar du efter storabborren, alltså vart i sjön har du testat? jigg och spinnare är bra beten för abborre. huggperioden håller ju på hela året om, bara olika tider på dygnet då dom jagar. har du tur en sen sommarkväll så får du se dom jagandes i ytan, de e riktigt häftigt! bästa tiden just nu är nog oxå på kvällen, 1 eller 2 timmar innan solen går ner brukar det vara bra fart i dom! men som sagt, tricket e ju att hitta dom...vart dom brukar jaga och så!
    lycka till!
    2006 schturabburejsn ur

Kommentera

Ursprungligen postat av muppsson
      Tja! vart fiskar du efter storabborren, alltså vart i sjön har du testat? jigg och spinnare är bra beten för abborre. huggperioden håller ju på hela året om, bara olika tider på dygnet då dom jagar. har du tur en sen sommarkväll så får du se dom jagandes i ytan, de e riktigt häftigt! bästa tiden just nu är nog oxå på kvällen, 1 eller 2 timmar innan solen går ner brukar det vara bra fart i dom! men som sagt, tricket e ju att hitta dom...vart dom brukar jaga och så!
      lycka till!
      Jag testar nära vassar, och nära mosskanter osv.. abborr-platser helt enkelt Men jag ska lyda dina råd o testa på kvällarna i skymningen osv..
      Hare! :P

Kommentera

Ursprungligen postat av Angla
        bäst tycker jag det är efter midsommar och allra bäst i mitten av agusti...
        själv tycker jag att mört eller löja är bästa betet!! men har fått fina abborrar på vobbler också (kolla mitt fotoalbum) dom är tagen på vobbler...
        Mm, förr förra sommaren så fick jag många abborrar över 5 hg, dom var riktigt huggvilliga då.. Men NU har dom försvunnit därifrån, puts veck helt enkelt
        Drygt o hålla på o leta efter dem, men jag ska testa med agnad fisk oxå!
        Hare!

Kommentera

Tänke också söka borren nu i dagarna, men vet heller inte vart de håller sig nu under försommaren.
          Går de kanske på djupet?

Kommentera

Bäst abborrfiske är det väl när vattnet värmts upp, alltså sommarn juni-augusti? Eller är det bara något jag fått för mig? Sketfiske!

Kommentera

Den riktigt bästa tiden för abborre är på hösten i mitten av oktober , men abborren brukar även på sommaren vara riktigt aktiv.det brukar vara riktigt bra fiske på kvällarna, då kan man höra dom gå upp i ytan och plocka småfisk, riktigt häftigt
              Fk Rutilus

Kommentera

Zalt 69, abborrar när vassar ?. Har du inte blandat ihop det med gäddor. Och mossor, fattar inte riktigt vad du läst det om abbissar. Abborrar söker du vid uddar där det är stenig botten. Eller vid grynnor, i varje fall där det är hård botten.
                Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Alltså nära vassar.
                  Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av Zalt_90
                    :
                    Drygt o hålla på o leta efter dem
                    Hare!
                    Hur kan det vara drygt att söka nya hotspots?
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 116 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art