Hur ofta ska det nappa för att ni inte ska bli frustrerade? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur ofta ska det nappa för att ni inte ska bli frustrerade?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
    Minst en gång per fiskepass och då gärna en stor fisk framför många små...
    Va ute en sväng förra helgen! 2 1/2 timmas pass! Blev 5 gäddor och 1 borre plus massa hugg som inte gick vägen! Abborren va helt ok 41cm men gäddorna va minnimala! Då det va gädda jag sökte blev borren lite bortglömd för jag hade frustration över att jag heldre tar flera bompass före snipjakt! Men klart när man har lagt timma efter timma efter vecka för att få en 90cm plus gädda utan något alls så känns det mycket jobbigt. Typ som när man fiskar borre och gädd slemmet bara dyker upp! Då börjar frustrationen krypa på igen!

Kommentera

Jag har ärligt talat slutat hoppas på fisk.
      Räknar med att inte få fisk eller hugg, blir det annorlunda så är det en bonus....

Så tja, någon månad eller så är väl rekordet hittills.
      Ingen fisk är chans för fisk.
      https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
      https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Tydligen inte tillräckligt sällan eftersom vi fortsätter oförtrutet med vårt intresse . Men det är ju det som är grejen att jag aldrig kan ta ut några segrar i förskott.
        Det kan ha varit en skitdag helt utan napp i flera timmar och så kommer nappet med stort N som kan göra dagen , säsongen eller karriären. Vi , jag alla sitter o drömmer/fantiserar om sitt drömhugg tror jag. Vad det sen innebär är upp till var och en. För min del är det en oerhörd variation av tålamod beroende på säsong och vilka förutsättningar som gäller. Jagar mest öring i havet och i början av året ( jan,febr ) norra skånekusten kan jag va nöjd om jag fått en stöt på en hel dag eller varannan. Däremot i april eller september under goda förhållanden så kan jag byta lokal efter 10 kast om det inte hänt något - då är jag förbannat otålig men det hindrar mig inte från att ändå fiska 4-6 timmar. Sån är jag. Efter 4-5 raka bompass kan jag åka ut en sjätte dag med omotiverat självförtroende och tro att idag händer det, lite som att ragga på krogen även om man oftast ser storleken på bytet direkt - inte lika spännande.
        Ha d - Peter B

Kommentera

Ursprungligen postat av Sdw Visa inlägg
          Idag så avverkade jag ett 4+ timmars pass utan ett endaste tillstymmelse till napp.
          Rodde runt och kastade efter gädda med wobblers och spinnerbaits och annat.
          Försökte även med spinnare och jigg för att se om man kunde lura någon abborre.
          Plockade i desperation till sist fram det som brukar vara ett säkert kort - toppknutet metspö, på med en liten mask - nog skulle man väl kunna lura någon liten mört eller abborre på 10-15cm i alla fall så det åtminstone hänt något under dagen? ICKE!

Jag får erkänna att när det går så, så tycker i alla fall jag inte det är särskilt roligt att fiska.

För egen del tycker jag att om det händer något minst en gång i timmen (behöver ju inte vara landad fisk, men att det nappar i alla fall) så känns det OK, ligger man på 2-3 fiskar i timmen så så är det vad jag anser som riktigt bra fiske.

Hur tänker ni andra? Finns ju säkert de som medvetet riktar in sig på jättestor fisk eller någon speciell art eller något som kan nöta flertalet 10-timmars-pass utan resultat och ändå inte känna sig uppgivna.
          Frustrationen över att max komma ut å fiska typ två gånger i månaden pga jobb, käring å små ungar är bra mycke värre än att inte få nåt napp för det va endå kul att sitta där å försöka vertikala i monster vågor och konstant 18 sekundmeter lr försöka få nån gädda i Göta älv med noll sikt pga veckor av regn plus isflak som pajjar flätlinan lr liknande scenarion/ sketfiske

Kommentera

hmm jag har nog 4 bompass i rad nu tror jag.
            men, pga kraftig nederbörd har vattennivån ökat drastiskt och där jag fiskar innebär det skit dåligt fiske.

jag e inte bitter dock, ska ut idag.

Kommentera

Jag lärde mig den hårda vägen. Som entuaistisk åtta- eller nioåring med först pappas haspelspö och sedan med ett alldeles eget ABU Junior-set fiskade jag, med obruten entusiasm, i stort sett varenda sommarlovsdag i två somrar innan jag äntligen fick en id att hugga på min Droppen.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 024 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art
              av .art