Frågan ställer saken på sin spets. I skrivande stund pågår Blekinge Gäddfestival och trots tydliga instruktioner i tävlingsbestämmelserna så har jag hittills observerat 2 båtar på avlyst område dängandes för glatta livet! Nu finns ju i och för sig chansen att dessa skulle vara utom tävlan men lägger man in faktorer som båt, elmotorer, bemanning i båten och hur de fiskar så tyder mycket på att det är tävlande och om det inte är det så är ändå detta total katastrof då det av Länsstyrelsen är tydligt och utförligt beskrivet kring vilka områden som är avlysta!!!
Hur ska vi som grupp kunna ta oss rätten att försöka påverka t.ex. nätfiske och annat om vi konstant går med huvudet upp i arslet?
Det är emot min livsåskådning att önska andra människor olycka men just nu är jag beredd att göra ett undantag.
Hur ska vi som grupp kunna ta oss rätten att försöka påverka t.ex. nätfiske och annat om vi konstant går med huvudet upp i arslet?
Det är emot min livsåskådning att önska andra människor olycka men just nu är jag beredd att göra ett undantag.
Kommentera